عضو مجمع نخبگان دانشگاهی مازندران یکی از دلایل اصلی شیوع سرطان بین مردم را تشریح کرد.

قبرستان - آرامستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرجانه خراط صادقی، دکترای محیط زیست و نخبه علمی عضو مجمع نخبگان دانشگاهی حوزوی مازندران در این باره گفت:سنگ‌های گرانیتی در آرامستان‌ها به فراوانی استفاده می‌شوند و تحقیقات نشان داده است استفاده از این سنگ‌ها به دلیل داشتن مواد پرتوزا مانند اورانیم یکی از دلایل بروز برخی سرطان‌هاست.

سنگ گرانیت یکی از سنگ‌هایی است که کارشناسان زمین شناسی و مهندسان معدن توصیه می‌کنند از آن فقط در نمای بیرونی ساختمان‌ها استفاده شود. آژانس محافظت محیط زیست آمریکا نیز اعلام کرده بود سنگ‌های گرانیتی باعث ایجاد میزانی بیش از حد معمول گاز رادون در هوا می‌شوند که با توجه به وجود ۴ پیکوکوری از این گاز در هوا، خطر آن مانند خطر دود کردن یک پاکت سیگار در روز است.

به گفته کارشناسان سنگ‌های گرانیتی در فضایی که نمور هستند و باد در آن‌ها جریان دارد پرتوزاتر می‌شوند و سلامت افرادی که در معرض این پرتوها قرار می‌گیرند به خطر می‌افتد.

استفاده از سنگ‌های گرانیتی سال‌های اخیر در آرامستان‌ها افزایش یافته است، اما نکته‌ای جالب در آرامستان‌های مازندران وجود درختان مثمر مانند نارنج است که به گفته دکتر خراط صادقی استفاده از میوه این درختان به سلامت افراد آسیب خواهد زد.

این عضو هیات علمی دانشگاه در توضیح بیشتر این موضوع گفت:بارها نگرانی خود را در خصوص استفاده زیاد از سنگ‌های گرانیتی و کاشت درختان نارنج در آرامستان‌ها به مسئولان مربوطه انتقال داده‌ام، ولی به نتیجه‌ای نرسید.

پیگیری ها از برخی مسئولان استانی مشخص کرده است که قانونی مبنی بر ممنوعیت استفاده از سنگ‌های گرانیتی و کاشت نهال‌های مثمر در آرامستان‌ها وجود ندارد، اما موضوع سرطان زا بودن این سنگ‌ها و میوه‌هایی که در کنار این سنگ‌ها به بار می‌نشینند موضوعی جدی است که باید وزارت بهداشت آن را پیگیری کند.

کد خبر 649675

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 178
  • نظرات در صف انتشار: 395
  • نظرات غیرقابل انتشار: 41
  • US ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    چه جوری که این آقایان به شهردار تهران اخطار نمیدن که پیشنهاد داده بود مردم برای کارهای فرهنگی به قبرستان ها بروند
    • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      مشکل سنگ قبر قبرستان هاست نه خود قبرستان خوب فکر کنی همینجوری نظر میدی از ریشه میزنی
    • IR ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      مگه طرف میخواد برود بخوابه قبرستون ده دقیقه نیم ساعت میومونه حداکثر هر روز هم نیست.همه قبرها هم گرانیتی نیست.مطلب قحط بوده
    • IR ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      گوش به چرندیات ندید خطر سموم غیر استاندارد را که هزاران بار بیشتره نمی گن چون کار حرامزاده های چینیه
    • IR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      متاسفانه کارها و پیشنهادات بدون کار علمی و تحقیقی و فقط و فقط از روی احساسات افراطی گرایی هست . این همه راه برای انجام کارهای فرهنگی هست اما ایرانیها همیشه مرده پرستی می کنند . این همه نخبه و دانشمند و فرهیخته های زنده هستند که الگو باشند ما به دنبال الگوهای مرده هستیم .
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      رفتن بر سر قبور را هم می خواهید از ما بگیرید؟؟؟؟
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      من پیشنهاد میدم خود مسئولین به قبرستان ها بروند تا بدانند عاقبت و سرانجام همه انسان هاکجاست ! شاید فرجی شد و بخودشان آمدند ولی از آنجایی که در کشور ما ضرب المثل هست که مرگ حق ولی برای همسایه اینطوری که مسئولین پیشنهاد قبرستان گردی به بچه ها را میدهند
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      72 13
      وای چه جالب سنگ قبر مصنوعی چین عامل سرطان نشه یوقت. چیه سنگ قبرا براتون نون نداره نه؟
  • ناشناس IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    البته وجودموادغذایی وسبزیجات ومیوه هاراهم می‌توان ازعوامل سونامی سرطان درکشورنام برد!!!
    • احمد IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      صددرصدبانظرشماموافقم درتمام دنیا بر میزان سمی که باید درمحصولات کشاورزی استفاده شودنظارت وجوددارد واگر محصولی ببش ازحدمجازازسم برای تولید ان استفاده کنندان محصول رادولت معدوم میکند اما تو مملکت ما بخورد مردم بدبخت ازهمه طرف بدبخت میدن اوناروگرفتارمیکنن
    • حسین IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      78 11
      بله، ایشون هم نقش دارند
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      84 13
      باعرض سلام خدمت کارشناسان وپزشکان عزیزمان ما توروستایی هستیم 150خانوار جمعیت با 15نفر مریض سرطانی یا تو جهان همچنین اماری هست باید چکارکرد همه نگران هستیم
    • US ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      67 5
      دقیقا درسته ماایرانیها تا وقتی زنده ایم قدرهمدیگرو نمی‌دونیم ولی بمحض اینکه از دنیا رفتیم برای همه عزیز میشیم بقول شاعر که میگه . باران خوب است روی دوشم ببارد ...روی قبرم ببارد یا نبارد ... مصداق ماایرانیهاس
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    74 64
    کنسرتها وسینما ها بیشتر
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      47 29
      احتمالا اب اشامیدنیتون الوده هست. سعی کنید اب از جاهای دیگه برای خوردن تهیه کنید
    • FR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 0
      مطمن باشین یکی از بزرگان درحال وارد کردن سنگ قبر ضد سرطان از چین است!!!!!
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    75 35
    درود بر خانم دکتر خراط ، محقق ایرانی.
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    روح ناراحت و خمودگی و افسرده بودن خودش عامل سرطان است حتی گل و اب به شادی ؤغم واکنش نشان میدهد حالا یکی هر روز بره قبرستان
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      94 88
      اسلام دین تعادل هست.نگفته هرروز،نگفته هیچوقت.پیامبرگرامی اسلام فرمودندبه قبرستان بریدتاعبرت بگیرید.طبیعیه که گذرابودن دنیارودرقبرستان انسان بیشترحس میکنه
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    81 27
    سبزی کاشتن در بغل قبرستان چه طور به فروش می رسانند آیا بخریم یا نه
    • DE ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      0 0
      آفرین.درود بر شما.فلسفه رفتن به قبرستان،پی بردن به ماهیت بی دوام این دنیا و موقتی بودنشه.پلی است به سرای جاوید
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    حرف مفته. اولا در آرامستانها سنگ گرانیتی خیلی کم استفاده می شود، در ثانی مگه هر نفر در هفته چند ساعت در آرامستان است. صبح تا شب توی این محیط آلوده شهری زندگی کردن و مصرف مواد غذایی آلوده به انواع سموم و نگهدارنده شیمیایی خوردن، رو اصلاح کردن، حالا نوبت آرامستانهاست.
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      46 17
      فقط سلام
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      50 29
      دوست عزیزی که باتوجه به آیه قرآن که میفرماید:واذاخاطبهم الجاهلون قالواسلاما،گفتی فقط سلام.هرکسی حق داره نظرشوبگه.ایشون حرف بی ربطی نزده ،اول خودت حکم دادی ایشون جاهلن وبعدگفتی فقط سلام؟!عجباازجماعتی که خودشون رودرعقل کاملترین میبینن.
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    78 33
    چه حرفا ادم شاخ در میاره
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      چرا میگی حرف مفته ،حالا چون به میوه سمی رسیدگی نشده ،این انسان شریف هم که زحمت کشیده و تحقیقاتش در اختیار مردم گذاشته،داره حرف مفت میزنه، لطفا تشکر نمیکنی ،ناسپاس نباش
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    86 13
    ممنون از پی گیریهای شما. اجرتان با خداوند
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      32 5
      بله
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      0 1
      نگفتن کهسنگ نخورین اصلا مهم میوه ی درخت داخل قبرستانه از قدیم هم دین گفته هم بزرگتر ها که میوه ی درخت داخل قبرستان را نخورید میگن مکروهه حکم دقیقش یادم نیست ولی دین اسلام هیچ چیزی را بی جهت حرام یا حلال نکرده
  • امیر IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    تو ایران چی درسته که حالا به این مشگل رسیدگی بشه تنها کشوریه که مردم واسه دولت هیچ اهمیتی نداره
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    تازه شهردار تهران جنابعالی زاکانی فرمایش کردن دانش آموزان به بهشت زهرا برن چون مکان آموزشی است وبهترین تفریح
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    71 74
    می خواهید مردم به قبرستان هم نروند ! تنها جایی که مردم می توانند کمی سبک بشوند و از نظر بودجه مشکلی ایجاد نمی کند همین قبرستانها است . این مزخرفات را به خورد مردم می دهید که چه ؟
    • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      29 6
      نمیگه ندو قبرستان تجمل جمع بشه سنگ گرانیتی من مردم سنگ نمیخوام والا
  • الهام IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    72 12
    اخه از گرانیت رو کابینت هم استفاده میشه
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      28 13
      نه دیگه فقط توقبرسون سرطان زاست!
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      74 3
      بیشتر حرفش رو درخت‌های میوه که تو قبرستون کاشتن و محصولش مصرف میشه بود چرا توجه نمیکنید فقط دنبال دعوا کردنید بله قبرستون کم میریم ولی چرا باید تو قبرستون درخت نارنج بکارن میوه شو مردم مصرف کنن ؟ روزه شک دار چرا بگیریم به خاطر منفعت یه سری آقایون؟ اینهمه انواع گل و درخت که هم هوا رو تمیز میکنن هم آرامگاه رو زیبا میکنن یکی هم پیدا میشه حرف علمی میزنه از زمین و زمان هزار تا حرف بی ربط براش پیدا کنید که ساکتش کنید
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      4 0
      خوب در خانه ها هم استفاده از سنگ گرانیت خوب نیست
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    74 5
    میشه گفت مهمترین دلیل استفاده از مثلا نگهدارنده در شیر و ماست و........ وانواع موادشیمیایی بجای مواد اصلی اجناس مانند قندهای مصنوعی وو..... چون برحسب پی پی ام باید استفاده شود ولی 99%99999درصد علمشو ندارن . مهمترین دلیل سرطان
  • Somaye IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    مردم رو از محرم و عزاداری ها دور کردین نوبت امواتمون شده که مردم رو نسبت به این قضیه سرد کنید
    • ۱۲۳ IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      توبروبچسب به همون عزاداریت
  • Karam IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    79 58
    طرف سالها پدر و مادرش ندیده حالا اومده سنگ های قیمتی طلا میزاره
  • آیسا IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    60 19
    وقتی چیزی گرون میشه،سرطان زا میشه.
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    50 15
    بشین تا صبح قیامت بدمد تا ندا در سور دمیده شود و مردگان از قبر بیرون ایند . .................................................... شاید وزارت بهداشت کاری کند
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    ،تو مترو از این سنگ ها استفاده شده تازه محیط بسته ،قبرستان که محیط بازه و فضا زیاد بیسوادی این خانم بیداد میکنه
  • n IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    79 15
    اگه سنگ گرانيتي عامل سرطان هم نبود میوه ی درختی که توی قبرستونه رو کسی نمیخوره چون داره ازنيتروژن موجود در جسد مرد ها استفاده میکنه ریشه اون درخت
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      29 7
      با با کمی دقت کنید میگن سنگ ایرانیتی در قبرستان با رطوبت ادقام میشه وقتی فضا باز باشه باد در جریان باشه مواد را باد همه جا پخش میکنه،متوجه بشید
  • اجاره روزانه سوئیت و آپارتمان در کیش با ضمانت جاجی IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    25 17
    ورندیات چطور روستاها وباغات که همه اطرافش گرانیت و حتی چشمه های اب گوارایی که نشآت می گیره کسی سرطان نمی گیره مزحک نظریات
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    32 5
    وای چقدر بد !!!!یا توی ارامستان درختان ثمری کاشت نشود ،درختانی کاشت شود که سایه داشته باشند و یا سنگهای گرانیت ممنوع شود
  • افسانه IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    67 8
    برو آقا دلت خوشه اا..... مهمترین عامل سرطان ناراحتی روحی و غم و حسرت و.... هست ک تماااام مردم ایران ب وففففور ماشالا تو زندگیشون دارن.
  • بی نام IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    74 14
    برای مرده ها ضرری که ندارد آنها ممکن است سرطان النارنج بگیرند . فعلا که تمام زندگی ما شده سرطان که با توجه به اینهمه مریض و مصرف دارو واقعیت دارد
  • پدرایلیا IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    39 12
    بدبختا مرده ها همه سرطان میگیرن
  • IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    35 8
    اینو گفتین دیگه مسئولاش سعی میکنن بیشترش کنن😏لااقل اینو ثابت کردن که سود و جیبشون از سلامتی مردم مهمتره براشون
  • ایرانی IR ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    43 9
    باسلام خدمت مدیران مربوطه متاسفانه تنها چیزی که هیچگونه ارزش نداره سلامتی و جان انسان تو کشور ایران میباشد افسوس و صد افسوس
  • M IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    37 9
    خدا می‌دونه چه نقشه ای داره نمی‌دونم میخواد نمایندگی فروش سنگ قبری که بزنه از چه متریالی باشه چوب،فلز،شیشه🤔
  • DE ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    38 15
    حالا اینم یه فتوای جدید برای منحرف کردن مردم
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      32 2
      دقیقا درست میگی دوست عزیز اینا هر موقع حرفی میزنن یه منفعتی در پشتش خوابیده برای جیب خودشان ، وگرنه اینهمه آلودگی هوا رو پیگیری نمیکنن که هر روز داریم تنفس میکنیم و این همه فقر رو پیگیری نمیکنن ،بودجه ای که به نفع مردم نیست تصویب میکنن، بیشتر مردم که بیمه نیستن و بیکارن در فقر بسر میبرن پیگیری نمیکنن، اونوقت بخاطر یه مسئله جزعی پیگیری میکنن...! حتما یه منفعتی پشتش هست که پیگیره... اینا ذاتشون رو همه مردم شناختن!!!
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      11 2
      از سنگ قبر ضایعات پلاستیکی فشرده چهار سانتی استفاده کنید ثواب داره
  • IR ۰۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    21 5
    اگرواقعانظرکارشناسی شده است.وجنبه علمی دارد.چرادولت این دست آن دست می کند.؟جلوی این راکه فرداتبدیل به یک فاجعه خواهدشد.رانمی گیرد.؟منظورم آن دسته ازمسئولین که دل شان به حال این ملت مستاصل می سوزد.یاخودخداکمک کند.
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      0 0
      اصلکه ثمر داره نباید داخل قبرستان کاشت چون ریشه اش میخوره از زیر زمین به مرده وبهداشتی نیست ا درختی
  • حسین IR ۰۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    41 4
    ای کاش واقعا همه حقایق و بگن و به مردم بگن که علاوه بر اینهایی که گفتند این روغنها و این نان خشکهای کپک زده ای که دورریخته میشه و هرروز به چرخه طبیعت خورانده میشه مثل دامها و کودهای درختی که باعث آلوده شدن گوشت و مرغ و سبزیحات و میوه جات ما میشه منشا اصلی سرطان هستند!! ای کاش بگن که آمار سرطان درایران به نسبت سالهای گذشته چندین برابر شده و هیچ کس صداشو درنمیاره! من خیلیهارو میشناسم که حتی درعمرشون یک نخ سیگارهم نکشیدن ولی سرطان گرفتن! ای کاش به جای دروغ این حقایق و بگن و پیشگیری کنن
  • بی نام IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    39 4
    والا با این مواد غذایی وآب ناسالم و میوه های خراب سرطان کمترینش هست
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      0 0
      یکی از دلایل اصلی سرطان تغییرسبک زندگی هست وبقیه دلایل مثل: مثل مصرف کالری زیاد کم تحرکی استعمال دخانیات و مشروبات الکلی هوای الوده شهرها و ..
  • IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    29 3
    کمی بیشتر تحقیق کنین منطقه ای که ما زندگی میکنیم پوشیده از سنگ گرانیته سرطان کجابود
  • حمید رضا IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    42 15
    همون سنگ و درخت نارنج تو فضای شهری مشکلی نداره؟ چرت و پرت تر از این مطلب ندیدم این چه علم و دانشی هست که هر جا توصیه شده بریم و عبرت بگیریم سرطانزا میشه ... دقیقا شبیه کرونا که فقط تو مساجد و محافل مذهبی زیاد پیدا میشد ولی در ترکیه و آنتالیا و پیست اسکی و تله کابین نمک ابرود و جاهای عیاشی خبری ازش نبود؟
  • IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    45 9
    وزارت بهداشت هم که خوابه تا سرطان همه مردمو از پا دربیاره
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      10 3
      افرین این موضوع هم باید اضافه بشه که سرطان مثل کرونا در ایمان ما ریشه دارد اگر به اموات خود احترام بگذاریم دچار بیماری میشیم باید از کارهای خوب دوری کنیم من کسی هستم که پدر ومادرم را در نوجوانی از دست دادم حلا پنج شنبه ها قبرستان حکم خانه ی پدری دارد برایم دیگه چی بگم
  • IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    43 61
    ریشه تمام مریضی ها. وسرطانها در نا کار امدی دولت ومسولین قبل هست که برای چندین سال بعد در جانعه ریشه زده. با یاری خدا وپشت کار دولت جدید وصبوری مردم عزیز اگر طاقت بیارن. زیر بار فشار اقتصادی. تدریجا حل خواهد شد اگر ما زنده باشیم وببینیم محاکمه وانتقام بزرکترین. عامل بد بختی مردم مظلوم وستمدیده ایران را در این 8 سال گذشته. تا درس عبرتی برای هر خاین به کشور ومردم باشد واعتماد مردم به مسولین ودولت فعلی. بالا. می رود در صورتی که. در عمل ببینن حکومت عدل الهی. را ومرحمی برای دل زخمی هنه مردم خواهد شد
    • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      42 7
      قرص هاتو درست خوردی؟
    • A IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      29 4
      اگه نوکیا این اعتماد ب نفس تورو داشت الان اپل میشد
  • حجت IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    22 10
    واقعا چرت گفتین داخل تونه هم سنگ گرانیت مصرف میشه سنگ پله ها اکثرا گرانیت هستن سنگ کابینت هم همینطور یه دلیل علمی هم‌ نیاورده فقط میگه دکتر فلانی که شایدم وجود خارجی ندتشته باشه اینو گفته برید بابا مطلب ندارید چرتو پرت نزارین
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    50 4
    عوامل اصلی سرطان پخش همان تربار ها و همان محصولاتی است که ب ایران بازگشت خوردن ... صادراتی هایمان آن بود وای به آن های که مردم بصورت عادی مصرف میکنند و روغن پالم در لبمیان و برنج های وارداتی ووووو
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    56 1
    البته که وجود بنزین بی کیفیت در ایران را هم میتوان از سونامی سرطان در کشور نام برد همینطور کارخانجات سرب و روی در کشور و نیز استفاده از کودهای زیاده نیتراته در کشاورزی و سموم کشاورزی
  • انسان IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    37 2
    نبود نظارت بر تولید مواد غذایی، وجودمحصولات تراریخته بدون نظارت و مصرف آنها توسط مردم، استفاده از سموم و آفت کش ها در محصولات کشاورزی که متاسفانه هیچ کنترلی نمیشه، فشاراقتصادی و هر کی به هر کی بودن بازار) غذا و دارو( و وجود بعضی از مسئولین بی مصرف وضعیف ، اینهادلایل سرطان هستند، بدون مطالعه خواهشا مطلب نزنند به اصطلاح کارشناسان
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    27 5
    چرت
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    39 1
    تیتر اصلا با متن خبر همخوانی ندارد. تیتر نشان میدهد که خود آرامستانها معضل هستند، در حالیکه خبر استفاده نابجای سنگ گرانیت و درختان در معرض آن را مشکل آفرین و شاکی از عدم توجه مسئولین به هشدارها است. این شیوه خبرسانی روشی نادرست ومضموم است که متاسفانه ظاهرا خیلی مرسوم شده!ا
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    28 2
    چطور در نمای ساختمان باعث ایجاد سرطان نمیشه ولی در قبرستان میشه
  • ایرانی فقیر وگرسنه IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    38 0
    شاید این حرف درست باشد اما ازهمه مهم تر سبزیجات ومیوها وغذاهای ما که همه اش از سم هاوکود شیمیایی درست میشود تا غصه مردم از گرانی بیکاری تورم فقر ازهمه اینها بیشتر است در ثانی مردم که هروز به قبرستان نمی روند پس نمای ساختمانها بیشتر مردم در معرض هستند
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      7 1
      پس این همه سنگ گرانیتی روی اوپن خانه ها ودیوار سالن مغازه ها، رستوران ها،....
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    16 2
    اللهو اعلم
    • US ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      0 0
      مسعولین فکری. بحال مواد سمی شیمیایی از ‌پالیشگاه ابادان و‌ماهشهر و‌اراک و‌ نطنز و...هوا روالوده می کنن وملت رو‌ دچار بیماریهای. ریوی. وسرطان خون مبتلا میکنه. اقدام کنن
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    21 4
    واقعاً وزیر بهداشت شورشو درآورده به خدا این آدم مشکل داره حالا صبر کنید خودتون میبینید
  • ایران آباد IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    18 3
    چقدر خوب میشد اگر مردگان رو به روش ایران باستان دفن میکردیم
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    57 3
    درخت میوه ای که توی آرامستان کاشته شده نه سم و نه کود بهش میدم ، چطوری سرطانزا میشه ، آقایون همیشه مخالفت با درختان مثمر دارن ، این جریان از ۱۰۰ سال پیش که جنگلهای پسته وحشی در خراسان با فریب انگلیس از بین رفت شروع شد و هنوز هم ادامه داره (پشت پرده چه خبره) ، مطمئنا این آقای مدیر میگه کاج بکارین، کاجی که بومی ایران نیست و کشورهایی مثل ژاپن کاشت اون رو به خاطر مضراتی که برای سلامتی و محیط زیست داره ممنوع کردن
  • حبیبی IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    30 3
    روضه خوانی و مرثیه خوانی سر خاک هم سرطان زاست
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      13 4
      یا اوکالیپتوس که ریشه ش تا قهقرای زمین به دنبال آب می رود باتوجه به بحران آب وخشکسالی هر روزهم بیشترکاشت می شود
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      29 1
      الان نفس کشیدن هم سرطان زاست، خدارحم کنه به همگی
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      23 0
      اگه این نظریه درست چرا فقط سنک قبر وهدف گرفتن کهدر سالمدت کوتاهی میریم ولی برای نمای ساختمان ،داخل مترو ،ودیوارهای داخلی بیمارستان که بیشترین مصرف روداره وروزانه از کنار این سنگ ها ردمیشیم رو حرفی نزدن
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    13 3
    درود! کار ما جهان سومی‌... ببخشید! جهان دهمی‌ها، از این حرفا گذشته!!! این بحث‌های علمی به ما نیومده، ما کدوم مسائل بسیار مهمتر از اینها رو پیگیر بودیم و حلش کردیم؟! تا برسیم به این مبحث از دانش، که آمریکا هم روش تاکید داره؟! در حالی که یه نمونه از نشانه‌های تمدن در میان ما پیدا نمیشه؟! ما هنوز در حل مشکل زباله به یک فرهنگ جهانی نرسیدیم! حالا بماند که در ساختمان‌سازی از ماکارونی به جای میلگرد و فولاد استفاده میکنیم...!!! همه‌جوره عقب افتاده‌ترین کشور دنیا رو، چه به این حرفا؟!
  • FR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    15 2
    این همه مواد غذایی فاسد و با بالاترین مقدار مواد سمی و نگهدارنده که به خورد مردم میدن سرطان نیست قبرستان شده سرطان اینم یه نوع مهندسی معکوس که زمینه سازی می‌کنند به خورد مردم میدن
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    28 1
    قبرستانی که مردم هر روز نمیرن اخطار میدید ولی میوه ها و سبزیجاتی که از سموم سرطان زا مردم هر روز استفاده میکنن چیزی نمیگید!!!! شما نمایندگان اصلا بفکر مردم نیستید تمام تلاشتان بیشتر در جهت نابودی مردم است نه در جهت بهبودی وضع معیشت و سلامت مردم وگرنه به بودجه ۱۴۰۱ رآی موافق نمی دادید... خدا نیامرزد و لعنت کند کسانی که کمر به نابودی مردم و قشر ضعیف بستن‌‌.............
  • ابوالفضل IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    16 0
    جالبه که نوشته شده از این سگ فقط در نمای ساختمان استفاده شود، خخخخخ، سطحی که نمای ساختمان به خودش اختصاص میده بیشتر از سطح یک قبر، در ثانی تمام محیط اطراف منطقه فلات رو سنگ گرانیتی تشکیل داده، پس باید فلات رو ترک کنیم، بهتره سوژه مجله رو عوض کنید😁 مثلا بگذارید چرا دودکش کارخانه های صنعتی فیلتر گذاری نمیشود، چراکه سرطان زایی و آلودگی محسوس تره🤔
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    15 2
    فکر‌ خوبی است . از عزاداری و گریه کردن دوری کنیم دیگر افسرده نمی شویم و به هیچ بیماری دچار نمی شویم.شادی که نداریم .
  • بایرام IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    9 0
    ما ایرانی ها مرده پرستیم ، دنبال یک جسد می گردیم پیدا بشه بیفتیم دنبالش.
  • امیرمحمد IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    15 0
    حالا چرا خونه که زندگی میکنیم داخلش ،از پله ها گرفته تا رو کابینت ها نماها همه از گرانیت استفاده میشه رو ول کردن آرامستانهارو میگن که فوق فوقش عصر پنج شنبه ها نیم ساعت میریم اونجا 🤔🤔
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    16 0
    والا این سمایی که به محصولات و برنج میزنن و مستقیم به خورد این ملت بدبخت میدن به مراتب خطر ناکتره اول جلوی اونو بگیرید
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    19 1
    روغن هایی که مصرف میکنیم سرطان زا نیستند ؟ گرد و غبار در خوزستان و سیستان و بلوچستان سرطان زا نیست ؟ و صدها مورد دیگر که گوش شنوا نیست تو کشور ...
  • US ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    12 0
    اونوقت ظرفای گرانیتی که باهاش غذا درست میشه همیشه هم تواشپزخونه هست شرایط اوناچیه!!!!مطالب مفید وبه دردبخور بزارید ممنون
  • US ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    8 1
    کاج بکارند و تابلو منع مصرف نارنج به دلیل ... رو بزنند
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    29 2
    اونوقت پارازیت دکل ها لابد آرامش زاست؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    22 2
    چرند گفت از این همه عوامل فیزیکی وغیر فیزیکی که سرطانزاست این چی گفته؟! اکثر موادغذایی ایران حتی گوشت ولبنیات سرطانزاست تا برسه به سبزی ومیوه و... استرس ، اضطراب ودیگه عوامل روحی بیشترین اثر در سرطانزا کردن تاثیر داره ...پول هم بیشترین تاثیر در سلامتی داره
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    49 0
    بیشترسرطانهابه خاطر پارازیت های ماهواره ای میباشد واین همه زادو ولد نوزادان معلول به خاطر همین پارازیت هست
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    13 0
    دیگه میخاین سراموات نرویم همینطور بگین نروید چرا بهونه سرطان گرفتید
  • ایرانی IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    8 1
    درود بر شما خانم باوفا باوقار وکار رستوران دانشمند دولت تنها چیزی برایش اهمیت ندارد مردم است چرا چون اونقدر درگیر بخور بخور هستن که ما رو فراموش کرده‌اند.
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    28 2
    لعنت بر کثیف ترین ملت و کشور چین و روسیه
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    32 0
    صرفنظر از میزان درستی صحبتهای ایشان، یک ساختمان ۴طبقه به ارتفاع مثلا ۱۲ متر و با عرض ۱۲ متر، مساحتی برابر ۱۴۴ متر مربع در یک وجه دارد. اگر فقط همین یک وجه را تماما سنگ گرانیت درنظر بگیریم و هر سنگ قبر را حدود۱.۵ متر در .۶ متر در نظر بگیریم، چنین ساختمانی معادل ۱۶۰ سنگ قبر است. حالا بیاید و قضاوت کنیم که خطر آرامستانها بیشتر است یا خود ساختمانها. سعی کنیم در اظهار نظرهایمان جانب تعادل را رعایت کنیم
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    13 1
    اکثرا سنگ فرش پاساژها و فروشگاه‌ها از سنگ گرانیته اونوقت شما فقط گیر دادین به قبرستانها.
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    12 1
    حالا گیر دادین به اموات مردم میخواین مالییات بگیرین یا زمین کم آوردین واسه مسکن ملی
  • اکرم IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    3 0
    چرا این موضوع به صورت گسترده بازتاپ مردمی نمی شود
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    4 0
    خانم محترم منظورش مردها سرظان می گیرند
  • جعفرزاده IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    6 0
    روزی می رسد ملت از مخارج کمرشکن کفن و دفن بسوزاندن اجساد رضایت خواهند داد همانند هند و سایر کشور ها
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    41 0
    اگرقرارباشدکه سنگهای گرانیتی سرطان زاباشد خوب.. درساختمانهاهم که برای نما اوپن آشپزخانه بکارمیرودهمین اثررادارد... پس حقیقت پشت گرده رابطان کنید🦃🦇🐊😭
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    9 1
    این همه از این سنگ ها در شهرها استفاده شده ما هر روز باهاش زندگی می کنیم زورشون به زنده ها نمیرسه به اموات گیر دادن سرطان از مشکلاته از استرسه از نگرانی های تمام نشدنیه خودتون نمی فهمید مارو هم نفهم فرض نکنید..
  • هانیه..ن IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    1 0
    این فقر تو کشور سرطانزاست که هرروز دامنگیرماست
  • احمد IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    7 0
    باید تا حالا عمو من پودر شده باشه اخ ۲۵ سال صبح تا شب تو قبرستون درخت اب میده
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    9 2
    چطور سنگ گرانیتی در نمای ساختمان استفاده بشه ،سرطان زا نیست، هیچ ماده پرتو زایی هم ازش ساطع نمیشه.. ولی تو آرامستان ها میشه بمب اتم...حرف این دکتر ضد و نقیض هست... اگر خطر آفرین هست،،پس هیج جایی نباید ازش استفاده بشه..
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    9 1
    سنگ گرانیت یکی از سنگ‌هایی است که کارشناسان زمین شناسی و مهندسان معدن توصیه می‌کنند از آن فقط در نمای بیرونی ساختمان‌ها استفاده شودایا .سنگ قبر نمای داخلی محسوب می شود؟؟
  • ایران IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    6 0
    هردم.از این باغ بری می‌رسد تازه تر از تازه تری می‌رسد.مملکت بی در و پیکر کی به فکر مردمه
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    9 0
    تمام این پارازیت ها تمام این موادشیمیایی وفشارهای عصبی وروحی که بمردم وارد میکنید این بنزین الوده سوخت مازد اینا هیچی نیست مادر من واله سالیان سال که بدبخت قبرستون نرفته الان ۱ سال سرطان داره خواهرم اصلان قدبستان نرفته سرطان داره با این مطلب میخواید بار گناه خودتون رو کم کنید یه چیزی بگید که قایل درک باشه
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    8 2
    نگفته که قبرستان نرید،گفته سنگهای گرانیتی مشکل سازه
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    5 2
    بله درسته گرانیت فقط برای نمای بیرونی ساختمان ها مناسبه
  • ایرانی IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    53 2
    بنده کارشناس معدن (با مدرک دکترای مهندسی اکتشاف معدن) هستم، تا جایی که بنده اطلاع دارم، میزان تشعشعات رادیواکتیو یک سنگ گرانیت، بسیار کم است و چون همه سنگ قبرها هم از این جنس نیستند، بعید میدونم میزان تشعشعات رادیواکتیو در این محدوده‌ها، خیلی قابل توجه و مضر باشد، حتی برای افرادی که در خود آرامستان کار می‌کنند یا حوالی آن زندگی می‌کنند. طبیعتا، خطر مواد شیمیایی مختلف از نظر سرطان زایی، بسیار بیشتر از پرتوزایی بسیار اندک گرانیت یا احیانا تولید گاز رادون به مقدار بسیار اندک خواهد بود. ضمنا، در اصطلاح بازاری به انواع سنگهای آذرین، گرانیت اطلاق می‌شود که فقط گرانیت واقعی که دارای فلدسپات پتاسیم دار است (با رنگ قرمز گوشتی)، مقدار اندکی پرتوزایی دارد و سایر این نوع سنگها، اگر هم پرتوزا باشند، باز هم بسیار کمتر هم است. در کل، من از نظر علمی، این حرف را موجه نمی دانم.
  • ایرانی IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    26 0
    ما بر سر دوراهی ماندیم اگر آمریکا دشمن ما وشیطان بزرگ است پس چگونه است هنوز از مطالب علمی اش استفاده می‌کنید؟
  • @ebi joon IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    20 2
    همشهری آنلاین جون، باز شروع کردی به خیال‌بافی و تفکرات و توهمات منفی🤭🤭🤭🤣🤣🤣
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    9 0
    تو شهراها هم که به اشکال مختلف استفاده میشه . نما......
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    23 2
    نوع غذا ها تنفس هوا و خیلی چیزای دیگه و انواع روغن های مایع و....همدرد بیماری سرطان موثرند ولی کو گوش شنوا
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    9 0
    چیکار سنگ های آرامستان ها دارید چرا الکی این جور سایت هارو منتشر می کنید . خدا همه اموات را بیامرزد.
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    7 5
    حق مرده پرست بودن فقط سرطانه خوبشون میشه ...کلا مرده پرستی تو ذات ما ایرانی هاست
  • DE ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    8 6
    دلیل سرطان رو در بین زنده ها بگردید پیدا کنید نه مرده ها...یا روزتون به زنده ها نمیرسه؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    2 1
    کو کوش شنوا😭
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    34 0
    پارازیت ها پس چی میشن ؟؟!!!
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    13 0
    بیشتر سنگهایی که در ساختمان ها از بیرون تا داخل استفاده میشه سرطان زاست...مردم در ساختمانه زندگی میکنن ولی در قبرستانها نه!
  • A IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    37 2
    میوه های که شما تولید میکنید سرطان زا نیست هیچ کشوریم قبولش نکرد آخرم میدین به خورد ملت سنگ قبر سرطان زاس.کلا رد دادین
  • ایرانی US ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    10 0
    این درست یا غلط کاری ندارم. بهتر است زمین شناسان،کانی شناسان،فیزیکدانان،جغرافیدانان،وکانی شناسان نیز پژوهش کرده نظر دهند.
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    6 2
    ما خونمون قدیمی هست شومینه از سنگ گرانيت هست.خطر داره؟
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    11 1
    به نظر خیلی هم کارشناسانه نیست.اینجوری باشه همه اوناییکه کاروحرفشون درارتباط بااین سنگهاست،سرطان میگیرند.مگرزائران اهل قبورمکثشون سرقبرچقدرطول میکشه؟ولی سنگتراش تماس دائم داره.
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    15 1
    این خبر بی پایه و اساس برای اینه که کاشت درختان مثمر و میوه دار در کشور منسوخ کنند و به سبک آمریکا و انگلیس و برنامه پلید اونها در منازل و آپارتمان ها و شهرها مون درختان و گیاهان غیر مثمر بکاریم که خودش عامل بیماری تولید سموم و تخریب محیط زیست و زیر ساخت های شهری است ... همانطور که مرحومه خانم مجتهده نجفی براش دلایل و مستندات بسیاری بیان کردند
  • آشنا IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    21 4
    اگر اینطور باشه همه کسانی که درکارخانه های سنگسری ومعادن سنگ کار میکنن باید سرطان داشته باشن این چه حرفیه میزنید
  • الی IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    2 2
    پس قابلمه های گرانیتی که همه دارن استفاده میکنن چی؟خدایا هممون سرطان داریم وخبرنداریم!!!!!!
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    3 4
    خوبه که این اطلاع رسانی راانجام میدهید ،سپاس 🙏
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    17 1
    درختهای کاج وچنارکه طبق آخرین تحقیقات کشورهای صنعتی دارای ضرر زیادی هست توتمام خیابان‌ها کاشته شده وبه نظرتون نمیاد حالاهمین مونده سرخاک عزیزانمون نریم شما راست میگی جلوی ساخت انواع کالباس وکنسرو وهزار کوفت وزهرماردیگه روبگیر
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    14 2
    سلام لطفا تو اینترنت سرچ کنید سرطان مریضی نیس کمبود ویتامین است. کتابی که نویسنده اش در آمریکا اجازه نشر نگرفت و البته مصایب ایرانیها رو هم بهش اضافه کنید
  • امین IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    5 2
    اموات سرطان نگیرن بیچاره ها
  • A IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    3 3
    برو بابا😐بهونه دیگه ای ندارین حالا گیر دادین به سرخاک...
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    4 2
    دیگه نارنج هم نمیشه خورد
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    5 0
    عه، چه جالب!!!اینجام باید تو صف وایستیم تا نظرمون منتشر بشه،🤣🤣🤣،ای جلب
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    8 0
    والا عامل سرطان گرونیه یارو نمی تونه خونه بخره نمی تونه ماشین بخره نمی تونه مواد غدایی خوب بخره اینقدر غصه می خوره باعث سرطان می شه نه سنگ گرانیتی
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      4 1
      درود بر عموم عزیزانی که زحمت روشنگریها را کشیده اند. مطلبی از دلنوشته بعضی از عزیزان را خوانده ام و همه مفید هستند و یقینا در مورد اثرات بد سنگ گرانیت تحقیق کرده اند. اما بنده را بگو که دوتا سنگ بزرگ گرانیتی دومتر ونیم در هشتاد سانت روی دوتا اوپن دو طبقه خانه دارم خدا رحم کنه. نارنج را هم برای زیبایی در کنار جدول خیابان بکاریم و میوه اش را نخوریم اگر بتوانیم خودمان را کنترل کنیم.
  • بخیال ملت IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    3 1
    کارشناسان بخیال خودتون عصبانی نکنید فقط ماسک بزنید ، تمام
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    9 1
    عجب. نمای بیرون سرطان ایجاد نمی‌کند. قبرستان ایجاد می‌کند؟! خسته نشدید از بس با مبانی دین مبارزه کردید و میکنید؟!!!!!!
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    11 0
    در نمای بیرونی ساختمان استفاده بشه که مردم بیشتر در معرض این پرتوها هستند
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    4 0
    رفتن به قبرستان و یاد مرگ انسان رو به زندگی هدفمند و پرهیز از ظلم به دیگران و هزاران فواید دیگر سوق میدهد این نوشته ها چرت محض و برای دوری انسانها از فکر کردن هست
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    5 0
    اگرسرطان زا هستن بس چرا دارید بااین نما الوده میکنید دود کمه نما را الوده کردین وقیمت انچنانی ومالیات خونه وعوارص را بالاببردین تنها جای تفریح وهوا خوری سالی ماهی رابا این مطلب از خلق لا بگیرن خوب خیلی راحت به سنگ قبرسازان اخرین شعلی که هنوز قیچی نشده هشدار بدین وممنونع کنید ای بابا شما محیط زیستها وبهداشتها به گوشت وکالباس ونوشابه میوه رسیدین که حالا گیر دادین به سنگ قبر اگه راسته خودتن ازامروز وصیت کنید قبر ساده براتون تدارک ببین اقوامتان
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    37 0
    مشکل سرطان سنگی که خدا آفریده نیست باز دروغ گفتید مشکل خود مسئولینن دوباره چرا؟بخاطر پرتوهای مرگبار که برای مسدود کردن اخبار خارجی ایجاد میکنند و مردم را نه تنها عقیم بلکه سرطانی میکنند
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    7 1
    تا دیروز احترام اون شخص رو نه نمی داشت لازم نیست بری براش نارنج بکاری ...موقعی ک زنده بود بهش نارنج پوست میکندی و میدادی
  • ارشمیدس IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    3 4
    احتمال زیاد خودش وارد کننده سنگ سفید چینی هست میخواد بازار سنگ گرانیت رو تعطیل کنه.... اگه اینجوری باشه همه حجارها دچار این عارضه میشن....
  • NL ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    8 5
    خانوم دکتر محترم با سلام و خسته نباشید با این مردم با زبان علم نمیشه صحبت کرد این مردم کشته مرده خرافات اند راه خرافات را براش باز باشه دیگه کاری با جای نداره
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    12 3
    پس این سنگهای ک تو مسجد امامزاده ها هست چی..اونجا ک بیشتر استفاده شده
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    4 1
    جا الخالق چه ربطی داره
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      2 1
      بله.دقیقا
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    2 0
    سلام، این حرف ها غیر منطقی هستش،، شما اگه راست میگید به فکر مرغ های ماشینی هورمونی و سم هایی که با میوه ها به خورد مردم میدن باشید با هفته ای یک بار قبرستان رفتن کسی سرطان نمیگیره، ولی با خوردن هفته ای دو یا سه بار مرغ و میوه آلوده احتمالش ببشتره
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    12 2
    مردم خرید سنگ قبر ندارن چرا سرطان زا بودن اون را بهونه میکنید
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    1 1
    پس نتیجه میگیریم نباید توی خونمون بمونیم و بریم بهشت زهرا چرا؟چون هم روی کابینت سنگ گرانیتی گذاشتن و هم کف خونه هامون سنگ گرانیت گذاشتن
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 1
    جالبه استفاده اش در ساختمان زیاد نگران کننده نیست فقط حضور در قبرستان ها نگران کننده است
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    8 1
    رویه اوپن اشپزخانه سنگ گرانیت هستش
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    من اگه مردم وصیت میکنم سنگ قبرمو سنگ مرمر بذارن گرون هست ولی دوتا حسن داره یکی اینکه هرکسی میرسه برام فاتحه میفرسته دوما کسی سرطان نمیگیره خدایی نکرده😂😂😂
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    1 0
    ما در غرب کشور.ر شهرستان گیلانغرب زندگی میکنیم کنا ار ارامستانهای. ما سبزی انواع سیفی جات میکارند وحتی گوشت قصابی مرغ فروشی وغیره در پنج متری قبرستان به فروش می‌رسد وکسی هم نیست که دخالت گند..
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    فعلا شما خوراک مردم و تعداد خودرو های شهر رو کنترل کن قبرستون پیش کش
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    1 2
    سلام دز این سنگ ها چقدر است با عدد و ارقام باید ذکر شود تخصص ایشان ربطی به اظهار نظرشان ندارد
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    1 1
    قبرستان درنظر خیلی ازدانشمندان بایستی به جنگل تبدیل شودنه سنگفرش گرانیتی .منبع کتاب دهخدا رحمت الله علیه
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    1 0
    در مورد قبرستان در دین ما هم امده که از میوه داخل قبرستان نخورید الان نخبگان یافته اند که،، سنگ روی قبر باعث سمی شدن میوه درختان داخل قبرستان وسرطان زاست ولی کسی کاری نمیکنه مثل مرگ های نا گهانی ومتاسفانه جوانهایی که بی دلیل سکته یا ایست قلبی کرده و دلیل ان را مسولان داخل بیتکوین و وام وپول میگردند ووای بر ما.
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    4 0
    تا زنده هستیم قدر یکدیگر را بدونیم والا قبرستان رفتن دردی از درگذشته دوا نمی کنه مرده پرستی میکنیم زنده پرستی کنید
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    2 0
    بسیار نکته مهم بود و برای سلامتی لازم بود ممنونم
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    1 2
    ایرانی جماعت خرافات ورد و جادو رو بیشتر قبول دارن تا نظر کارشناسان بهداشت وکلا علم پزشکی
  • FR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    این کارشناس تجربه اش چطور بدست آورده چقدر مطمئن هست این سنگها همه جا استفاده میشه اگه درست باشه درصدش کمه
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 1
    دولت ممنوع کنه استفاده از سنگ ها رو به مردم اعلام کنه ببین چه جوری سنگ ساده استفاده می کنن و قبرستون نمی رن تازه خرج مردن هم کم میشه
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    فکری به حال کودهای سمی کنید که تغذیه می کنیم و سرطان
  • هلن IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    چرت وپرت به نظر من همش به خاطر گریه هستش به هم منتقل می کنن🥱
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    0 0
    نظرخوبی هست قبرهارا فقط سیمان باشه