رئیس پلیس راهور گفت: در تصادف زنجیره‌ای بهبهان هیچ کدام از ایربگ‌های خودروها باز نشده بود، چرا خودروسازان ارابه مرگ تولید می‌کنند؟

تصادف زنجیره‌ای ـ محور بهبهان ـ اهواز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور صبح امروز در ششمین مرحله از رزمایش توان و تحرک عملیاتی پلیس راهور گفت: امروز نه تنها در کشور ما بلکه در تمام جوامع همه به نوعی کاربر ترافیک هستند؛ ۳۷ میلیون وسیله نقلیه و ۴۴ میلیون راننده در کشور داریم.

وی گفت: ۳۲ درصد از فوتی‌های تصادفات سرنشینان وسایل و ۲۵ درصد رانندگان هستند، همچنین موتورسیکلت سواران ۲۴ درصد و عابرین پیاده سهم ۱۹ درصدی دارند.

هادیانفر بیان کرد: پلیس ناظم و ناظر ترافیک است، ما قوه قهریه نظام هستیم و طبق اختیاراتی که داریم نسبت به برخورد با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

رئیس پلیس راهور گفت: سومین عامل مرگ و میر تصادفات است، کرونا در روزهای پایانی است اما تصادفات همواره بوده و هست.

وی ادامه داد: در بعضی از روزها تا ۶۰ نفر فوتی در تصادفات داریم و بین ۲۰ تا ۲۵ نفر مجروح داریم؛ علیرغم اینکه در سال ۹۸ کاهش چشمگیر فوتی‌های تصادفات را داشتیم اما امسال با رشد ۱۲ درصدی ترددها ۱۱ هزار و ۱۴۷ نفر جان باخته و ۲۶۱ هزار نفر مجروح و معلول داشته‌ایم و تعداد جان باختگان متأسفانه رشد داشته است.

فاجعه خودروسازی در ایران؛ در تصادف زنجیره‌ای بهبهان، ایربگ هیچ‌کدام از خودروها کار نکرد | کرونا می‌رود اما این ارابه‌های مرگ با ایرانی‌ها می‌مانند!

هادیانفر گفت: ما در ۶ دوره ناوگان را بازسازی و نوسازی کرده‌ایم. همچنین به ازای هر جان باخته در تصادفات ۵.۴ میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌شود.

رئیس پلیس راهور گفت: عدم توجه به جلو سهم ۳۲ درصدی در تصادفات را دارد که مهم‌ترین عامل تصادفات است، اگر دید محدود بود راننده باید در یک حریم امن توقف کند تا دیدش کامل شود، وقتی با سرعت ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر وارد مه می‌شوند نتیجه آن تصادف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در تصادف زنجیره‌ای بهبهان هیچکدام از ایربگ‌های خودروها باز نشده بود، چرا خودروسازان ارابه مرگ تولید می‌کنند؟ اینکه همیشه بگوییم راننده مقصر است قبول اما نقش سازمان‌های دیگر چه می‌شود؟

به گفته هادیانفر ناوگان عمومی ۲ هزار و ۱۰۰ کشته داده است که بیشترین کشته‌ها مربوط به کامیون‌ها، تریلی‌ها و اتوبوس‌ها است. چرا باید کامیون‌ها از جاده‌های فرعی تردد کنند و به دور از چشم پلیس باشند و در نهایت شاهد حادثه دلخراش سنندج باشیم.

کد خبر 649561

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    9 0
    ی سوال چرا پراید تولیدش متوقف شد ولی پراید وانت نه؟ چرا به پراید وانت پلاک میدهند به پراید نه ؟! پراید وانت ایمنی دارد پراید نه؟!! این سوالات را شما باید پاسخگو باشید،
  • حمید IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    11 3
    خانواده فوت شدگان تصادف بهبهان باید از شرکت های خودروساز بابت عمل نکردن ایربگ شکایت کنند.
  • م ک IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    13 0
    چرا خارج برای خودروهای که میسازن از اهمیت بالای برخوردار است ما تو ایران باید لگن سوار شیم
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    9 0
    تا وقتی خودرو سازی فکر اصلیش شغل گاوداری هست همینه خودروساز عوض اینکه ایمنی محصولاتش براش مهم باشه رفته گاوداری زده گاو پرورش میده خب در خودروسازی روگل بگیر برو سراغ گاوداریت چرا باجون مردم بازی میکنی
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    5 7
    آقاي پليس عزيز: فرهنگ مردم را درست کنيد. نظارت خودتان را کامل کنيد. هر سواري که باشد، با اين فرهنگ، با اين جاده و شهر کم پليس، حتي تانک نظامي هم سوارشوي کشته ميدهد. روزهاي تعطيل شب دير وقت و... پليس کجاست که ببيند زن و بچه و مرد و پير و جوان مردم از دست خلافها-و...راننده در امان نيستند... بسياري از مردم گذشت ميکنند و ميرونند. چون اگر گير پليس و قاضي افتادند، خاتمه ماجرا نيست!! بلکه اول ماجرا و غم و غصه است... حالا شما سر ايربگ مسئله داري! مردم با همان سرعتي که دريک اتوبان ميرانند تو جاده يک کيلومتري هم!!! تنها راه اين است که جرائم بخصوص سرعت بالاو...سنگين باشد.... پليس بايد در ساعات خلوت بيشتر مراقب باشد!!! ولي قضيه عکس است!!! کجائي داداش!! تانک نظامي باشد با سرعت کشته ميدهد!!!!!
  • سعید IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    9 5
    چه فایده وقتی که هیچ کس جوابگو نیست و خودروسازان هر کاری دلشون بخواد میکنن وبه هیچ کس هم پاسخگو نیستن.خودرو با این قیمت نباید حداقل ایمنی رو داشته باشه؟
  • احمد IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    10 0
    مقصر اصلی مسئولین هستند که جلو تولید این لگنها را نمیگیرن البته جون مردم واسشون اهمیت نداره وگرنه اقدام میکردند
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    4 0
    شاید ایربک نداشتن !!!! ایران خودرو و سایپا یه شکل نمادین جای ایربک میزارن ..... !!!!!!!!!!
  • جمال IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    10 0
    وقتی دولت و مجلس و شورای نگهبان و تشخیص مصلحت نظام همه دست اندر کار هستن با خودروساز و از این دارن سود کلان به جیب میزنن و جلوگیری میکنن از ورود خودروهای خارجی خودشون شدن مافیای خودرو جان مردم براشون میشه بی اهمیت
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    هر چی خلافه کامیونها انجام میدن اقا چرا در جاده های فرعی وغیر استاندارد تردد دارند برای اینکه از چشم پلیس پنهانند ازادانه هر کاری روانجام میدن