معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: ۱۰ پرونده علیه معاونین شهرسازی ایجاد شده و مشکل اختیارات شهرداران مناطق هم داریم که با پشتیبانی شورای شهر تا ۲ ماه آینده فرایند نزولی ساخت و ساز به وضعیت صعودی تبدیل خواهد شد.

حمیدرضا صارمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با حضور در صحن شورای اسلامی شهر درباره وضعیت ساخت و ساز در پایتخت اظهار داشت: ساخت و ساز در کشور از جمله تهران کاهش یافته که البته در پایتخت این کاهش وزن بیشتری را اختصاص به خود داده است. برای مثال در کشور ۱۵ تا ۲۰ و در تهران طی بازه ۵ تا ۶ ساله ۶۰ تا ۷۰ درصد کمتر شده است.

وی افزود: ۴ لایحه برای بهبود وضعیت ساخت و ساز در تهران به کمیسیون عمران و شهرسازی شورا ارائه داده‌ایم و حدود ۶ مورد که در زمینه صدور پروانه مشکل ایجاد می‌کرد و به نوعی موازی‌کاری بود حذف شده است.

وی گفت: در کل شهر مقرراتی پیش از این حاکم شده که در برخی از محلات ۳ طبقه بیشتر ساخت و ساز نشود. البته این مسئله برای سازندگان توجیه فنی و اقتصادی ندارد و از طرفی بلندمرتبه‌سازی هم هر روز سخت‌تر شده است.

وی گفت: ۱۰ پرونده علیه معاونین شهرسازی ایجاد شده و مشکل اختیارات شهرداران مناطق هم داریم که ان‌شاءالله با پشتیبانی شورای شهر تا ۲ ماه آینده فرایند نزولی ساخت و ساز به وضعیت صعودی تبدیل خواهد شد.

کد خبر 649294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    4 1
    ساخت و ساز بی مورد هم باعث سلب آسایش است و هم باعث لطمه به محیط زیست. چرا شهرداری با این همه ثروت شناور در تهران باید مثل بساز بفروش ها همیشه دنبال ساخت و ساز و افزایش تراکم شهر باشد.
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    3 0
    اینهمه ساخت وسازبی رویه وبلندمرتبه های غیرقانونی درزمان قالبیاف خوب بود؟ عجب!تهران شده فقط ساخت وساز وحمایت ازمافیای مسکن .
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    0 0
    این مطلب چی بود؟ اصلاً چی بود؟!!
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    حالا تهران با انبوه ساختمان و جمعیت سیال خیلی هم احتیاج به ساخت و سلز نداره به فکر مشکلات اساسی تر باشین نه مشکل بیشتر درست کردن