میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین، از نشست شرکت کنندگان برجام و آمریکا، بدون حضور ایران، برای مقایسه متون خبر داد.

مذاکرات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اولیانوف بامداد سه شنبه در پیام توییتری نوشت: عصر امروز(دوشنبه)، شرکت‌کنندگان برجام و آمریکا (بدون ایران) دوباره برای مقایسه متون گردهم آمدند. جلسه نسبتا کوتاهی بود.

وی افزود: با توجه به برخی شائبه‌ها در این زمینه، اجازه دهید تأکید کنم که در بسیاری از مواقع اعضای برجام از جمله ایران در غیاب ایالات متحده ملاقات می‌کنند.

وی همچنین در توییت دیگری به نشست روسیه و آمریکا در جریان گفت وگوهای وین پرداخت و نوشت: گفت‌وگوی دوجانبه ما بر اساس وحدت هدف (که همان احیای برجام است) هدایت می‌شود و بسیار عمل‌گرایانه است.

به نوشته اولیانوف این عمل شایسته گسترش به سایر حوزه های مورد علاقه مشترک است.

مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ۶ آذر آغاز شده در مسیر رو به جلو ولی محتاطانه پیش می‌رود. جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرده است در صورت حصول توافق در وین ابتدا طرف خارج شده از توافق سال ۹۴ باید تحریم‌ها را بردارد و پس از انجام راستی آزمایی، اقدامات هسته‌ای ایران در چارچوب توافق برجام صورت خواهد گرفت.

ایران تاکید دارد هرچقدر طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد و اراده جدی تری برای پذیرش ساز وکارهای مد نظر جمهوری اسلامی ایران در لغو تحریم‌ها داشته باشد زمان دست یابی به توافق نهایی کوتاه‌تر خواهد شد.

کد خبر 649221

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha