دادستان کل کشور گفت: قطعاً، اصلاح و ترمیم حق و حقوق کارکنان دستگاه قضایی با اهتمام ویژه رئیس قوه قضائیه و بقیه دست اندرکاران پیگیری می‌شود.

جعفر منتظري

به گزارش همشهری‌آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین جعفر منتظری در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما درباره اعتراضات چند روز اخیر کارکنان دستگاه قضا به وضع حقوقی شان افزود: یکی از دستگاه‌هایی که کارمندانش از لحاظ میزان حقوق و دریافتی بسیار متوسط و زیر متوسط هستند دستگاه قضایی است که به خصوص درباره کارکنان غیر قضایی این موضوع ملموس‌تر است.

وی گفت: به هر حال کارکنان دستگاه قضا بعد از گذشت ۱۵ تا ۲۰ سال خدمت این حق را دارند که حقوق عادلانه‌ای داشته باشند و از طرفی جایگاه دستگاه قضا اعم از قاضی و کسانی که با حقوق مردم سر و کار دارند باید به گونه‌ای باشند که زندگی در حد متوسط داشته باشند که در این صورت به سمت خلاف هم نخواهند رفت.
دادستان کل کشور افزود: ترمیم حقوق کارکنان در دستگاه قضایی اعم از قاضی و غیر قاضی از سیاست‌های مهمی است که در دوره‌های گذشته هم گام‌هایی برداشته شده است، اما متناسب نیست.

حجت الاسلام منتظری گفت: زمانی که آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه بودند خودشان انصافاً گام‌هایی برای ترمیم حقوق کارکنان دستگاه قضا برداشتند و انتظار این بود و هست در دولتی که ایشان تشکیل دادند و دقیقاً با دستگاه قضا آشنایی دارند مساعدت لازم به عمل آید و گام‌هایی برداشته شود که قول‌هایی هم داده شده بود.

وی افزود: این روزها شاهد برخی اعتراضات کارکنان دستگاه قضا بودیم که به نظر بنده ادامه این روند به مصلحت نیست و رئیس قوه قضائیه و بخش‌های مربوطه واقعاً به دنبال رفع این مشکل هستند و من با برخی نمایندگان مجلس که صحبت کردم دیدم آن‌ها هم پیگیر هستند و قطعاً این موضوع به ثمر خواهد رسید.

دادستان کل کشور گفت: اصلاح و ترمیم حقوق کارکنان قوه قضائیه با تلاش‌هایی که می‌شود به نتیجه خواهد رسید و ما امیدواریم همکاران ما در سراسر کشور جایگاه خود را بهتر از آنچه که هست درک کنند و در شرایطی که بدخواهان و دشمنان دنبال موج سواری هستند ما نباید کاری کنیم دشمن بتواند موج سواری کند و قطعاً حق و حقوق کارکنان دنبال خواهد شد و رئیس قوه قضائیه و بقیه دست اندرکاران پیگیر هستند و امیدواریم به صورت آبرومندانه و مطلوب به سرانجام برسند.

کد خبر 649148

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • طاها IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 1
    سلام بیزحمت ی نگاه به حقوق کارمندان محیط زیست کنید که همه بامدرک فوق لیسانس و دکتری چه دریافتی دارن
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    1 0
    آقای دادستان همانطور که شما بفکرکشورهستیدماهم بیشترازشما بفکرکسورهستیم ولی موقعی که میبینیم هیچگونه عدالتی دربین سران مملکت وجودنداردچکارکنیم بااین حجم تورم واین حقوق کم چکارکنیم بگفته پیامبر اسلام که میفرمایند اگه فقرازپنجره واردشودایمان از دروازه خارج می‌شود ماچکارکنیم آیا بااین وضعیت مگه کارمندی میتواند صاحب خانه شود شما که دغدغه کشورداریدومیگویید دشمن درکمین است و شرایط کشورحساس است چراففط از مردم انتظار دارید چرا خودتان تکانی نمیخوریدالان ده ماه است کارمندان منتظر تایید طرح تسری هستن و خودتان هم وضعیت میدونید که اگه تاییدنشود مطمینا این جورمسایلی پیش میایدپس چرا برای تایید آن تلاش نکردید پس چرا آقای رییسی خودشان سرمنشا این طرح هستن به معاونشون یه تذکری جهت تأییدنمیدهندچرا همیشه گناها مال مردم است تقصیرات همیشه مال مردم است الان هم حقیقتش کارمندان قوه قضاییه فکر میکنند ده ماه دیگه سرکارن واخرش هم هیچ.
  • ایران IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    1 0
    وای به حال شما مسئولان قضایی، کارمند ناراضی دادگستری مساوی است با فقر و فساد ناشی از آن،،، یعنی جواب ندادن به ارباب رجوع،،، یعنی کار نکردن در شعب و امتیازات منفی،،
  • اسماعیل IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    2 0
    سلام علیکم _ برادر بزرگوار و ارجمند تمام فرمایشات جنابعالی متین ، مگر کارکنان زحمتکش و در رنج گرانی و مشکلات معیشتی قوه قضاییه انسان نیستند و خرج و مخارجشان با سایر کارکنان دولت ویا سایر مردم این جامعه فرق میکند علاوه بر اینها حق کار کردن بیرون از سازمانی هم که ندارند هر چند که کاری هم پیدا نمیشود که انجام دهند پس استدعا داریم تمام سعی و تلاشتان را بفرمایید تا ما کارکنان علاوه بر درد و رنج مراجعین محترمی که به ما منتقل می کنند درد خالی بودن دست و سفره هایمان را منزل نبریم و نشویم مصداق این کلام سعدی رحمت الله که میفرماید : براحوال آن مرد باید گریست ، که دخلش بود نوزده خرج بیست .
  • حسن IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    1 1
    نارضایتی از عملکرد کارمندان و قضات دادگاهها بسیار بالاست. رفتار غیر محترمانه و از روی غرور. دیدن همه مراجعان به چشم مجرم و این پیش فرض که طرف حتما خلافاکاره راهش اینورا پیدا شده و حتی مجمتمع های حقوقی. بعنوان مثال یه سری به این مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران بزنید. برخی شعباتش مانند شعبه 22 طی چند سال چند قاضی عوض شده و کلا رای های عجیب و غریب توسط قضاتی صادر شده که به دلایل مساله دار بودن، قاضی ها برکنار و حتی راهی زندان شدند و اما رایشان سرجایش است. پرونده ها در انجا توسط چند قاضی و چند سری کارمندان و مدیر دفتر قاضی بررسی شده و مورد و اشکال زیاد هست و کسی توجهی به درست و عادلانه بودن ارا صادره ندارد. هر کی زورش رسید، نفوذ و اشنا داشت، رای به نفع خود میگرد. به نظر باید خانه تکانی اساسی در دادگاهها انجام بشود.