حتماً خبرهای تازه منتشر شده از اقتصاد ترکیه را شنیده‌اید. این روزها حال و هوای این کشور به دلیل سقوط بی‌سابقه‌ی ارزش لیر بسیار نابسامان شده است. در واقع سیاست‌های نخست وزیر این کشور یعنی رجب طیب اردوغان سبب کاهش ارزش لیر برابر دلار شده است.

image-20220110133335-1.jpeg

این در حالی است که بر اساس آمار و ارقام، اقتصاد کشور ترکیه کاملاً پایدار بوده و در سطح قابل قبولی از نظر اقتصاد دانان قرار داشته است. از طرفی این بی‌ارزش شدن لیر سبب ضرر و زیان‌های وحشتناک به سرمایه‌گذاران خارجی شده است، مخصوصاً افرادی که به خرید زمین روی آورده بودند. حال با این شرایط ما در این مطلب قصد داریم در خصوص خرید یا فروش ملک در ترکیه صحبت کنیم.

حال و روز سرمایه‌گذاران ملک در ترکیه

این روزها اکثر افرادی که در ترکیه سرمایه‌گذاری کرده بودند دچار زیان‌های فراوان شدند. خصوصاً از ابتدای سال ۲۰۱۷ که بر طبق آمارها قیمت مسکن دست کم در شهر استانبول ترکیه در حدود ۱۷ درصد کاهش یافته است. در واقع اگر یک سرمایه‌گذار حداقل ۱۰۰۰ دلار از ابتدای ۲۰۱۷ در ملک و املاک این کشور سرمایه‌گذاری کرده باشد، در حال حاضر ۸۳۰ دلار دارایی دارد. به طور کلی شاخص دلاری قیمت مسکن در استانبول ترکیه به صورت کاملاً سینوسی بوده و هیچ افزایش قیمتی رخ نداده است و در واقع می‌توان گفت که سرمایه‌گذاران و خریداران ملک در ترکیه در طی سال‌های اخیر، کاملاً بازنده بوده‌اند.

سقوط وحشتناک لیر! خرید یا فروش ملک در ترکیه؟ مسئله این است!

آیا خرید ملک در ترکیه در حال حاضر منطقی است

بسیاری از اقتصاد دانان بر این باورند که در حال حاضر و با شرایطی که بر کشور ترکیه حاکم شده است، خرید ملک و هر گونه سرمایه‌گذاری در این کشور، خودکشی تلقی می‌شود. این در حالی است که طبق آمارها مردم بسیاری از کشورها از جمله ایران، عراق و حتی روسیه تمایل‌ به خرید ملک در ترکیه نشان داده‌اند و تا جایی که می‌توانستند خانه‌های در معرض فروش این کشور را خریداری کرده‌اند. با این حال بسیاری از افراد که از سال‌ها قبل در ترکیه ملک خریداری کرده‌اند به محض مشاهده اوضاع نابسامان لیر ترکیه، اقدام به فروش ملک‌شان کرده‌اند تا ضرری کمتری را متحمل شوند.

اما پاسخ به سوال مبنی بر خرید ملک در ترکیه آن هم در چنین شرایطی واقعاً دشوار است. با این حال ممکن است بنا به شرایطی که دارید و همچنین حدس و گمان‌هایی که از اوضاع اقتصادی کشور ترکیه می‌زنید، مایل به خرید ملک در این کشور باشید و چه بسا با خرید ملک در سال‌های آینده به سودهای کلان دست پیدا کنید. هر چه خرید ملک در ترکیه در حال حاضر یک حرکت کاملاً ریسکی به شمار می‌رود.

نظر کارشناسان در خصوص سرمایه‌گذاری ملک و خرید خانه و آپارتمان در ایران و ترکیه

این روزها بیشترین پرسشی که از کارشناسان مختلف انجام می‌شود، این است که با توجه شرایط تورمی دو کشور ایران و ترکیه، بهترین انتخاب برای سرمایه‌گذاری ملک کدام است؟ طبق نظرات حاصله، اکثر کارشناسان از سقوط لیر در ترکیه متعجب هستند و در حال حاضر شرایط را کاملاً نابسامان می‌دانند، البته شرایط در ایران نیز با تورم همراه است اما بیشتر اقتصاد دانان بر این باورند که سرمایه‌گذاری در ایران بخصوص در بخش ملک و املاک امن‌تر بوده و شرایط بهتری را برای افراد مهیا خواهد کرد. این کارشناسان فقط در یک صورت خرید یا فروش ملک در ترکیه را منطقی می‌دانند که برنامه‌شان از خرید هدف سرمایه‌گذاری چند ساله باشد. به طور کلی پیشنهاد می‌شود که سرمایه‌گذاری ملک و املاک را در ایران دنبال کنید که برای این منظور نیاز به یک سایت معتبر به جهت بررسی املاک خواهی داشت که در ادامه به یکی از بهترین‌ها در این زمینه اشاره خواهیم کرد.

سقوط وحشتناک لیر! خرید یا فروش ملک در ترکیه؟ مسئله این است!

اطلاعات به روز شرایط اقتصادی ترکیه و خرید ملک در ایران با راهنمای همشهری

همانطور که می‌دانید خرید ملک و شرایط استخدام برای کار در هر کشور بخصوص ترکیه که در حال حاضر وضعیت اسفباری دارد، نیاز به داشتن اطلاعات و بررسی‌های بیشتر دارد که در این خصوص می‌توانید بروزترین اطلاعات را از سایت راهنمای همشهری(rahnama.com) دریافت کنید.

ضمناً برای سرمایه‌گذاری ملک در ایران نیز کافی است که به بررسی آگهی‌های خرید و فروش ملک که در سایت راهنمای همشهری ثبت می‌شود، بپردازید. به طور کلی در این سایت هر گونه اطلاعات در خصوص خرید یا فروش ملک در جای جای ایران و دیگر کشورها خصوصاً ترکیه در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود. گفتنی است که برای هر گونه اقدام می‌توانید با کارشناسان مجموعه راهنمای همشهری نیز در ارتباط باشید.

کد خبر 649115

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    2 0
    اگر پسر اکبر ولایتی فروخت شما بفروشید اگر نفروخت هم نفروشید
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    1 0
    ترکیه مخصوصا اردوغان روباه مکاری ه این بخاطر خ ید خانه از ترکیه س و ثروت کشورهای دیگه به این کشور بدلیل ارزانی کشیده شود ولی دام بزرگی ه بعدا صداش در میاد