فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید احمد کاظمی، سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همه شهدا وفای به عهد و نشانه‌های فداکاری یک ملت هستند که اجازه ندادند تسلیم، کرنش و تعظیم در مقابل استکباران به نام این ملت بزرگ نوشته شود. 

سردار سلامی

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  ایرنا، سردار حسین سلامی شامگاه روز گذشته در مراسم بزرگداشت شهدای عرفه – سرلشکر پاسدار حاج احمد کاظمی و جمعی از همقطاران او که در حسینیه حضرت فاطمه زهرا (س) سپاه تهران بزگ برگزار شد، افزود: این روزها عطر و رایحه دل‌انگیز شهادت در فضای جامعه دلدادگان خدا را نوازش می‌هد. 

وی افزود: از یک طرف شهادت حضرت فاطمه س و از طرف دیگر سالروز شهادت فرمانده رشید و پرافتخار عالم اسلام اسطوره فراموش نشدنی تاریخ اسلام و ایران، آن مرد بزرگی که خورشید درخشان در آسمان شهادت جاودانه باقی ماند شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان او بود. 

فرمانده کل سپاه گفت: این که می‌بینید شهیدانی در کرخه و کارون و اروند، فکه و شلمچه و طلاییه و حلبچه در گلزار شهدا ما رخ در نقاب خاک کشیده‌اند رخساره معنوی و جمال ملکوتی و جلال الهی آنان تا ابد زنده و جاری است. این که می‌بینید شهیدانی در عراق و یمن و سوریه تشییع می‌شود نشان دهنده گسترش کرانه‌های نبرد بین مسلمانان و مستکبران است. 

سردار سلامی افزود: این حقیقت نشان می‌دهد پیشانی جبهه وسیع شده است. ما تمرکز را از قلب انقلاب برداشته ایم. دشمن را از اینکه بر این سرزمین متمرکز شود متفرق ساخته‌ایم و روح و بیرق جهاد در همه جا برافراشته است و نشان می‌دهد انقلاب جلو رفته است. سرزمین‌ها و دل‌های وسیعی را و قلب‌های بی‌شماری را در تسخیر و تصرف خود قرار داده است نشان می‌دهد دشمن در حال عقب‌نشینی است. 

وی ادامه داد: این حقایق را ما در گستره و پهناوری جغرافیای شهادت به زیبایی می‌بینیم یعنی موازنه در حال تغییر است. یعنی نبرد بین استکبار و اسلام حقیقتی است که از مرزهای ایران گذشته است. سرزمین‌های اسلامی به هم پیوند خورده است و اخوت‌ها فراتر از زبان‌ها و لهجه‌ها و فرهنگ‌ها و قومیت‌ها و مرزها، ریشه‌دار و عمیق و مستحکم شده است. 

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه جهاد امروز یک حقیقت جاری است گفت: جوانان مسلمان با الهام از همین شهیدانی که تصاویر مبارک‌شان در مقابل دیدگان شماست روح جهاد را دریافتند عشق به شهادت امروز برای جوانان ما به یک آرزو تبدیل شده است این یعنی تحرک، آگاهی و شکوه ایمان یعنی گسترش روح آزادگی و حریت و کرامت و شرف است. 

سردار سلامی افزود: اگر در جهاد در جهان اسلام برقرار باشد مسلمانان ذلیل نمی‌شوند این کلام مولا امیر مومنان علی علیه السلام است که جهاد را بابی از باب‌های جنت می‌داند که برای بندگان خدا افتتاح شده است و ترک جهاد را معادل پوشاندن لباس ذلت بر هر قومی توسط خداوند می‌داند. 

وی ادامه داد: شهید احمد کاظمی و همه شهدای دیگر وفای به عهد و نشانه‌های فداکاری یک ملت هستند که اجازه ندادند تسلیم، کرنش و تعظیم در مقابل استکباران به نام این ملت بزرگ نوشته شود. آن‌ها تاریخی را نوشتم که سرشار از عزت، روح مقاومت و از ایستادگی در مقابل ظالم و از ندا دادن پیام عدالت و از حریت انسان و آزادی انسان و اسارت بردگی طاغوت و از استقلال یک ملت است که این مفاهیم در دنیای امروز هرگز به آسانی برای هیچ ملتی حاصل نمی‌شود. 

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تاریخ اسلام سراسر از وقایع تلخ و شیرین است گفت: یادآوری‌هایی که خداوند در موضوع نصرت خود و نعمت‌های الهی به مومنان فرموده است که هر زمان خورشید اسلام طلوع می‌کند تا عالم را در پرتوی انوار درخشان خویش به عدالت، آزادی و کرامت انسان برساند مستکبران در مقابل آن می‌ایستند. امکان ندارد اسلام برای تشکیل حاکمیت و ایجاد قدرت و آزادی مسلمانان جاری شود و مستکبران در مقابل آن نیستند. 

وی در ادامه گفت: داستان انقلاب ما با عبرت‌های عظیم عاشورا جریانی زیبا و دل‌انگیز پیدا کرد. مردم آگاه و بصیر و مومن و فداکار و مجاهد در وسط میدان آمدند و هیچکس از خود صلب مسوولیت نمی‌کند. این بار دیگر امام تنها نماند و محبان او همچون نگینی در میان مهر خود گرفتند. 

سردار سلامی افزود: سردار شهید ما حاج احمد کاظمی از لحظه‌ای که جنگ شروع شد لباس جهاد بر تن کرد. در عملیات‌های سخت در سخت‌ترین نقاط نبرد در قلب حوادث مثل کوه آرام بود. هرگز از شوکت ظاهری دشمن نترسید و کسانی که با او بودند همین گونه بودند. 

سرلشکر سلامی با اشاره به عملیات‌های انجام شده در دوران دفاع مقدس ادامه داد: زمانی که به عملیات‌های طراحی شده از سوی رزمندگان نگاه می‌کنیم نبوغ، شجاعت، ابتکار و خلاقیت را در این طرح‌ها می‌بینیم که جز انسان‌های مؤمن، کسی نمی‌تواند چنین طرح‌هایی را پیاده کند. عبور از کارون با هیچ معیار انسانی قابل تعریف نیست اما رزمندگان ما با ایمان و اعتقاد راسخ وارد میدان شده‌اند و ناشدنی‌ها را اجرا کردند. 

سردار سلامی در ادامه به موفقیت‌های ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: موفقیت‌های ما در تحریم‌های همه‌جانبه و یک جنگ جهانی به دست آمده و کشور ما توانست سرافراز از این جنگ جهانی بیرون بیایید. 

فرمانده کل سپاه گفت: احمد کاظمی در دفاع مقدس درخشید و هلال شخصیتش همانند قرص ماه کامل شد، مانند شهیدانی چون سپهبد شهید علی صیاد شیرازی، سپهبد قاسم سلیمانی، همت و خرازی و تمام کسانی که ایستادند و جهاد و مقاومت را به ما آموختند. 

سردار سلامی، شهید کاظمی را فرمانده‌ای با خصوصیاتی منحصر به فرد عنوان کرد و گفت: او دارای مکتب مدیریتی قوی و سبک نوین از فرماندهی براساس تعالیم اسلام، بود. او همیشه سنگرنشین خط مقدم بود و هرگز از نیروهای خود جدا نمی‌شد و شجاعت و ایستادگی را به آن‌ها می‌آموخت. مکان او در جنگ قلب خطر بود. او ساده‌زیست بود و منتظر احترام نمی‌ماند. پس مشخص است که چنین فرمانده‌ای محبوب دل‌ها می‌شود و زمانی که رزمندگان و فرماندهان ما اینگونه هستند و باشند، هرگز جبهه ما آسیب نمی‌بیند و نفوذی حاصل نمی‌شود. 

وی با تاکید بر این که دشمنان ما باخته‌اند و هیچ امیدی در آن‌ها دیده نمی‌شود گفت: این اعجاز شهداست که دشمن را از قدرت تهی کرده‌اند. شما امروز افسردگی و ناامیدی را در چهره مقامات دشمنان ما می‌بینید و ناتوانی آن‌ها را در پیشبرد سیاست‌های آنان می‌بینید. می‌بینید یمن در حال پیروز شدند است ملتی که در مقابل یک محاصره جهانی هستند که مقاومت می‌کنند. 

فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه نمی‌توان بدون جهاد سعادتمند شد، گفت: نقشه آمریکایی‌ها برای شکست دادن انقلاب ما نقشه کاملی بوده است. تمام ابعاد جنگ‌های متنوع جهان علیه ملت‌های مختلف برای ملت ما یکجا توسط دشمن تدارک دیده شده بود. از همه جهت‌ها به ملت، کشور و رهبر ما حمله می‌کردند. آن‌ها کشور را از جهت اقتصادی تحریم کردند و یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی را علیه ملت ما به راه انداختند، اما توانستیم با رهبری داهیانه فرمانده کل قوا در حوزه‌های مختلف اقتصادی، علمی، دفاعی، تحقیقاتی، رشد و پیشرفت کنیم و مقاوم بایستیم. 

سردار سلامی گفت: اگر ما نمی‌ایستادیم، آن‌ها موجودیت ما، بقا و هویت، اعتبار، منزلت، آبرو، امنیت، کرامت، شرف و عزت ما را می‌گرفتند. آمریکا، رژیم صهیونیستی، بخشی از کشورهای اروپایی و رژیم‌های مرتجع منطقه هیچ فضیلتی را نمی‌توانند در ملت ایران ببینند که پایدار و استوار ودرخشان باشد. چشمهایشان نمی‌تواند شوکت و صلابت و جمال و جلال الهی این ملت را ببینند. 

دشمنان از همه جا آمدند و کشور را در فشار سیاسی قرار دادند. تلاش کردند انزوای بین المللی را بر این ملت تبیین کنند. از لحاظ فرهنگی تاختند. آن‌ها با استفاده از همه رسانه ها، شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی تلاش کردند تا تردید را در اعتقادات جوانان ما ایجاد کنند و آن‌ها را از نماز و حجاب و انقلاب گریزان کنند و نسبت به آینده انقلاب دچار تردید گردانند، تا آن‌ها را از انقلاب جدا، کنند اما همه توطئه‌های آنان شکست خورد و آن‌ها عاجز، خسته و ناامید شدند. 

وی افزود: آن‌ها می‌خواستند میان ملت ما و مسلمانان تفرقه بیاندازند، اما جاذبه انقلاب مرزها را درنوردید و در لبنان با تشکیل حزب‌الله شکوهمند و در نبرد ۳۳ روزه توانست آن افسانه شکست ناپذیر رژیم صهیونیستی در هم بشکند و با مسلح کردن فلسطینیان توانست جنگهای بزرگی را با موفقیت به فرجام برساند و در آخرین جنگ در ماههای اخیر در در شمشیر قدس این چنین کمر اعتماد به نفس رژیم صهیونیستی را بکشند و در سوریه و عراق با تکفیر که عقبه جهانی داشت مبارزه کند. نظام سوریه ماند با این که هم می‌خواست نماند. 

فرمانده کل سپاه با بیان این که پیروزی براساس هدف محاسبه می‌شود گفت: هدف ما مانند استقامت بود و هدف دشمن شکست آن بود. امروز کدام پا برجا است. پس ما امروز پیروز شده‌ایم و این را واقعیت‌های میدان می‌گوید. 

وی افزود: در عراق می‌خواستند به حریم اهل بیت (ع) تهاجم کنند و آنجا را تجزیه کنند اما باز هم شکوه انقلاب و یاران انقلاب در آن سرزمین بسیج شدند و صحنه را در دست گرفتند. در بحرین، یمن و سایر نقاط اسلام امروز شمشیرهای مسلمانان برای مقابله با دشمنان به نیت جهاد از میان کشیده شده و هیچ سرزمین امنی برای دشمنان خدا وجود ندارد. دیگر صیانت کفار بر مسلمانان ممکن نیست. ایران امروز قائمه این مقاومت بزرگ است. 

سردار سلامی، با بیان این که ایران امروز قائمه مقاومت بزرگ است گفت: ایران امروز نمونه و الگوی بزرگ مقاومت در جهان است. همه این توصیف‌ها شاهکار رهبری عظم‌الشأن انقلاب ما حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای و این امت وفادار است. 

وی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی کشور افزود: می‌دانیم که مشکلات وجود دارد و این یک واقعیت است. اما این نیست که ما مشکل داریم، دشمنان ما نیز همین گونه هستند. چهره آمریکا را ببینید. آن‌ها گرفتار مشکلات فراوانی هستند و در حوزه اقتصاد فرسوده شده‌اند، همه شما شکست آن‌ها را در عین‌الاسد و فرار از افغانستان دیدید. 

فرمانده کل سپاه، حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکا در عین‌الاسد را سیلی سخت دانست گفت: این سیلی به چه کسی و چه قدرتی بود؟ این یک سیلی سخت توسط ایران عزیز به آمریکایی بود که خود را امپراطور جهان می‌دانست. و گفته بود که در صورت انتقام مقابله مثل خواهد کرد. ما در کنار حکمت و تدبیر و توسل و اعتماد و ایمان این چنین صحنه نبرد واضح جهانی را مردانه مدیریت کردیم. 

وی ادامه داد: ما مثل آمریکایی‌ها عمل نکردیم که یک فرمانده را بی‌دفاع و بی‌سلاح در حالی که برای مقابله با تروریسم در اقصی نقاط جهان اسلام همه جا را میدان جنگ با ترور کرده بود و به دعوت رسمی مقامات عراق به آن کشور سفر کرده بود نیمه شب با پهپاد ترور کنیم. ما با زدن عین الاسد یک بخشی از انتقام را گرفتیم ولی بخش دیگری از انتقام ما باقی مانده است که مطمئنا همه می‌دانند و نگرانی از دشمنانمان نداریم.

کد خبر 648974

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha