نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه با تعیین مزد منطقه ای یا مزد صنایع مخالف نیستیم، تاکید کرد: خواسته ما تعیین مزد واقعی بر اساس هزینه های سبد معیشت کارگران است. وی احتمال تعیین دستمزد ۱۴۰۱ به شیوه منطقه ای را بعید دانست و گفت: زیرساختها هنوز آماده نیست و این کار نیاز به کار مطالعاتی و کارشناسی دقیق و جامع دارد.

دستمزد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سیصد و یکمین نشست شورای عالی کار با حضور وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برگزار شد.

در این جلسه، حجت الله عبدالملکی، وزیر کار با اشاره به تاکید دولت بر حمایت از اقشار محروم و کم درآمد به ویژه قشر کارگری، گفت: تعیین حداقل دستمزد سال ۱۴۰۱مهم و ضروری است و قانون، معیار و مبنای مزد عادلانه است.

همچنین گزارشی از سوی موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی ارائه شد که تاکید وزیر کار این بود که روش ها و نتایج گزارش با جزئیات در اختیار نمایندگان کارگری و کارفرمایی قرار گیرد.

وی رفاه مردم را اولویت جدی وزارتخانه متبوع خود عنوان کرده و افزود: با توجه به تاکید رئیس جمهور همه امور در دولت سیزدهم با پیوست عدالت تهیه و انجام می شود.

پیش از این نیز، علی حسین رعیتی فرد، معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ یکی از راه‌های تحقق عدالت اجتماعی را تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما ذکر کرده و گفته بود: دولت در تلاش است تورم را کنترل کند تا نتیجه آن بر سفره کارگران اثرگذار باشد.

به اعتقاد وی، در بحث تعیین حقوق و دستمزد سال آینده با تنظیم روابط میان کارگر و کارفرما می توان به نتایج خوبی دست یافت و دغدغه های معیشتی را کاهش داد.

در همین راستا، هادی ابوی، نماینده کارگران در شورای عالی کار  ضمن تشریح جزییات برگزاری نشست شورای عالی کار گفت: در این نشست، درباره روش شناسی اصلاح قانون کار بحث کردیم و دو گروه کارگری و کارفرمایی دیدگاههای خود را بیان کردند.

وی ادامه داد: موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی گزارشی از بررسی ابعاد مزد منطقه ای ارائه کرد که کارفرمایان معتقدند بودند باید به داوری گذاشته شود ولی وزیر کار از گزارش حمایت کردند و بر همین اساس مقرر شد تا جلسات کمیته دستمزد تا ۱۵ بهمن ادامه پیدا کند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در جلسه مورد تاکید کارفرمایان قرار داشت این بود که بر اساس منطقه و صنایع مختلف تعیین مزد صورت گیرد ولی گروه کارگری اعلام کرد که بند یک ماده ۴۱ قانون کار را هم مدنظر قرار بدهند که در آن اشاره شده دستمزد، بر اساس تورم اعلامی بانک مرکزی تعیین شود.

ابوی تصریح کرد: بر اساس گزارش موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی وضع معیشت کارگران شاغل به سمت نزولی پیش رفته و فقیرتر شده اند لذا تاکید ما این است که در تعیین حداقل دستمزد تنها تورم امسال ملاک عمل قرار نگیرد و شرایط اقتصادی و تورم سال آینده که قابل پیش بینی نیست مورد توجه واقع شود.

ابوی با بیان اینکه نمایندگان کارگری با تعیین مزد منطقه ای یا مزد صنایع مخالف نیستند، ‌افزود: خواسته ما تعیین مزد واقعی بر اساس هزینه های سبد معیشت کارگران است.

وی احتمال تعیین دستمزد ۱۴۰۱ به شیوه منطقه ای را بعید دانست و گفت: زیرساختها هنوز آماده نیست و این کار نیاز به کار مطالعاتی و کارشناسی دقیق و جامع دارد.

از جمله محورهای نشست شورای عالی کار، تاکید بر رعایت ماده ۴۱ قانون کار، استخراج آمار و اطلاعات مورد نیاز از مراکز آماری، ارائه گزارشی از روند اجرای طرح پژوهشی با موضوع مزد منطقه‌ای توسط نماینده موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی و بررسی وضعیت فقر و نابرابری در فاصله سالهای ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۸ بود.

در این نشست همچنین گزارشی از تحقیق و پژوهش در مورد نحوه محاسبه حداقل دستمزد برحسب صنایع و مناطق کشور توسط موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی ارائه شد که از سوی شرکای اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 648942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 96
  • نظرات در صف انتشار: 14
  • نظرات غیرقابل انتشار: 39
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    113 3
    لطف کنید حقوق کارگر زحمت کش را هم مثل حقوق نیروهای بانکی و نفتی وقضایی وسایر وزارتخانه ها بدهید، سپس به فکر سفره ی کارگر با کاهش تورم باشید، اگر مدعی عدالت میباشید، حقوق سایرین را به منظور عدالت به حقوق کارگران برسانید، تا حداقل به خاطر شعار ظاهرتان نسبت به عدالت جامع عمل بپوشانید
  • بهزاد IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    176 5
    به محضی که حقوق کارگر بیچاره کمی بالا بره ، همه اقلام ، به بهانه حقوق کارگر گرون میشه .
    • محمد IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      4 9
      شما اصلا بررسی کردید که بانکی ها چقدر حقوق می‌گیرند وتهمت ناروا می‌زنید من خودم کارمند بانک هستم با ۲۷ سال سابقه کار ورئیس شعبه هستم کل دریافتی من نه میلیون پانصد هزار تومنه که الان با گرفتن جهیزیه فرزندم از سایر بانکها وام گرفتم تا تونستم مشکلم را حل کنم یه مقدار وام به عنوان وام کارمندی به ما می‌دهند که تا آخر عمرمان باید قسط بدهیم
  • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    95 3
    با سلام جناب اقای عبدالملکی بداد بازنشسته ها برسید بودجه ارائه شده اقای میر کاظمی در راستای افزایش لجام گسیخته تورم است تا دیر نشده اقدامی کنید
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      10 0
      ۱۰ تومان میگیری شاکی هستی اکه ۳۷۰۰ بگیری ۲۵۰۰ اجاره بدی چیکار میکنی
    • آقا زاده مفت خور IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      3 0
      اون شصت میلیون دلاری که شرکت لبنیاتی ارز 4200 گرفته کره وارد کنه و نکرده رو ازش بگیرید،پخش کنید یین کارگرا . نمیخواد حقوق تعیین کنید ،الکی کمیته دستمزد تشکیل داید هی جلسه بذارید ،مزد بگیرید، جمع کنیداین مسخره بازیها رو، جای این کارا تبر بخرید قطع کنید دست دزدا رو ، 1500 میلیارد تومن ، واسه واردات کره ! عقل دارید شما؟؟
  • IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    36 4
    حداقل حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی را به اندازه صندوقهای دیگرنمایید حساب بازنشستگان مخصوصا حداقل بگیران ازشاغلین جداست
  • IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    28 1
    اقای ابوی چون حداقل حقوق شاغلین مبنای بازنشستگان هم هست لذا شمشیر دولبه است چون ۶۰درصد بازنشستگان حداقل بگیرند سازمان تامین اجتماعی پول نداره بنابراین درحق شاغلین حداقل بگیر ظلم میشودازطرفی به بازنشستگان هم ظلم میشود راهکار منفک کردن ایندو ازدیگراست تاهم شاغلین به حق وحقوق خودبرسن هم بازنشسته حداقل بگیر مانند صندوقهای دیگر حقوق یکسان بگیرند
  • یاورنادری IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    20 2
    باسلام تازمانیکه کلمه توافق در بحث حقوق باشد بی عدالتی تمام نمیشود هرجا کلمه توافق امده یک طرف قضیه بالاجبار توافق کرده و رضایت نداشته است این رو همه دنیا میدانند که توافق دربحث حقوق همیشه به نفع کارفرمایان بوده است کارگرها به خاطر فقر وداشتن درامد همیشه مجبورا به داده های مقابلشان موافقت کنند چون موافقت نکنند باید شب گشنه بخابند
  • بازنشسته IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    26 2
    حق وحقوق کارگر را کامل با توجه به تورم بپردازیدوهمچنیین بازنشسته کارگر
  • شهروند IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    35 1
    مطمئن باشید مثل هر سال ازین جلسه ها و نشست ها نتیجه ای که به نفع کارگر و بر اساس عدالت باشه حاصل نمیشه مضاف بر اینکه وضعیت تولید و کارفرما خوب نیست.
  • رضا IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    40 0
    شما این همه سال نتونستید بحث حقوق کارگری رو کارشناسی کنید برید بابا کدوم نماینده تشکل کارگری همه شما دستتون تو ی کاسه هست کی کارگر رو درک میکنه اجاره بالای سه میلیون شدا حقوق کارگر چهار مسخره نیست ایا خجالت داره واقعا با این گرونی ها شورشو در اوردید هر سال همین مسخره بازیاست
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    71 0
    آدم با گدایی زندگی کنه شرف داره تا بخواهد ازاینا صدقه بگیره
    • حسن IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      8 0
      واقعا سه ملیون چهار ملیون دیگه پول هست واقعا خجالت داره
  • شاکی IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    18 1
    یه لطفی کنیدبفکرنیروهای شرکتی بانک ملت باشیدباناچیزترین حقوق همه ی خفتها روبه جون میخرند مبادا بیکار بشن.آخه بی عدالتی تا کی؟مدیران وهیات عامل بانک هم هیچگونه امتیازی به ما نمیدهندتاتبدیل وضعیت شویم.خدایا خودت کمک کن
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    47 3
    سلام اینقدر که به فکر معلمان و دیگر اقشار هستید کمی هم به این قشر ضعیف جامعه بها بدید بد نیست اینقدر از بودجه تامین اجتمایی سالها برای جاهای دیگه استفاده کرديد، یک بار هم برای کارگران وبازنشستگان خودش هزینه کنید بد نیست
  • محمد IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    34 2
    بدبخت کارگر هر سال این بحث ها هست جای هم نمیرسه حقوق درستی هم نمی تون تعین بکند
    • Hh IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      1 1
      شما چون از درآمد بقیه مشاغل خبر ندارید این حرف رو میزنید. شرکت نفت حداقل حقوقشون ۳۰ میلیونه برو تا بالا... بقیه سازمانها و نهادها هم به همین شکل ولی چون صدا و سیما فقط افزایش حقوق معلمهارو توی بوق و کرنا میکنه مردم فکر میکنن چه خبره... معلمها در حال حاضر بین ۳ تا ۸ میلیون حقوقشونه یادتون نره شما که اینجا نظر مینویسین همین نوشتن رو از معلمها یاد گرفتین.
  • ناشناس IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    21 0
    حقوق کارگر باید از معلم بیشتر باشه چون ۴ ماه سال تعطیل نیست و نمیتونه تو اوضاع کرونا مثل معلما دو شغله باشه
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    30 3
    حقوق اگه کمتر ۱۰ میلیون باشه خیلی کمه با حرف نمیشه لطفا عمل کنید
    • مهدی IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      1 3
      خوبه که اون کارگر عزیز یه کمی بیاندیشد
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      3 7
      اگر شما بتونید یه کلاس اداره کنید بهتون حقوقم دودستی تقدیم میکنم
    • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      6 0
      خواهش میکنم به داد کارگرها برسید تمام کشور داره رودست کارگر میگرده بعد حقوقش از همه کمتره این چه عدالتی هست
  • یه کارگر IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    36 1
    سلام نمیدونم چرا هرسال نوبت افزایش حقوق کارگر میشه جلسه میگیرین اخرش میگن برای سال بعد یه بار شده از نزدیک زندگی کارگر رو ببینید از کرایه خونش تا خرج زندگیش نمیدونم تا کی میخواهید اینقدر بی اهمیت باشین برای قشر کارگر
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    35 0
    باز نزدیک پایان سال شد دعواهای بیخودی الکی برسر حقوق کارگر آخرم همون میخواد یه تومن یا کمتر از اون اضافه بشه اینا کجا به فکر کارگر هستن
    • مجید IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      20 1
      👌 با حرفت موافقم هر سال همینجوری
    • محمد IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      3 0
      دوست گرامی حتی زندگی مارو از نزدیک هم ببیند با هیچ کاری نمیکنن خیالت راحت باشه
  • رضا IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    15 3
    مبالغی را که مصوب میکنند اقایان دست اندرکار بعنوان دستمزد به خودشان بدهند تا بفهمند چکار کرده اند و میکنند
  • ناشناس IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    13 0
    درایران بیشترین کاروکمترین دستمزدبرای کارگران زحمت کش وامامظلومترین قشرکارمندانن با۴۵دقیقه کاروانواع حمایتهای دولتی وحداقل بگیرشان دوبرابرکارگران البته ماکارگران مقابل کارمندان نیستیم وحقوق آنهاهم بااین تورم بایدافزایش یابدولی بازرنگی دولت تعیین دستمزدعادلانه برای کارگران باتوافق بین نماینده کارگران وکارفرماازسرش باز میکنه
    • مسلم IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      2 0
      خداوکیلی با این حقوق کارگری شما یماه نه یکهفته میتونید زندگی کنید
  • ناشناس IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    13 0
    چی میشه یک کارگر هم به اندازه یک آموزگار حقوق بگیره،چرا انقدر تبعیض تو کشور زیاده
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    17 1
    حداقل به اندازه اون موزی که توی جلسات میخورید و از پارسال 50 درصد گرون شده همون قد حقوق کارگر رو زیاد کنید
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      0 1
      معلم رسمی هستم با 3 سال سابقه و مدرک فوق لیسانس، حقوقم سه میلیون و نیم هست!
  • م IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    13 0
    تو رو خدا بازنشسته های حداقل بگیر وزیر حداقلی رو دریابین .در فقر کامل بسر میبریم
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      1 0
      درود بر شرفت
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      2 0
      کارگربیچاره‌هستم‌درشرکت‌مثل‌تراکتورکارمیکنیم‌حقوق‌دومیلیون‌ازسرسفری‌انقلاب‌پانمیشن‌تاماهم‌بشینیم‌حقمونوورداریم
  • A min IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    4 0
    فقط به کارشناس بدید بررسی کنه و بعد نظرش رو بنا به مصلحت عوض نکنید و اجازه ندید غیر کارشناس اعمال نفوذ کنه تو رو خدا قسم
  • میرعلی IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    5 0
    همش داستانه میان ۲۰۰ تومان میزارن رو پولت میگن افزایش حقوق دادیم هزارتا وسایل گرون میشن
  • سلیمی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    5 0
    شماقسم میدیم به خداحداقل حقوق وزارت کارافزایش بدیدشرکتهاحجم کارزیادوباحداقل درامدبمارحم کنیدکرایه ماشین بالاوگرونی به مازیردستان توجه فرماییدخداخیرتون بده
  • مهدی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    3 0
    هیچ جا از حقوق کارگر حمایت نمیشه و باید همیشه به بدبختی زندگی کنه کارفرما ها به محض گرون شدن اجناس اونا را گرونتر میفروشن و از سودشون کم نمیشه وقتی به حقوق کارگر می‌رسند زورشون میاد حق کارگر را بدند
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    6 1
    سلام چرا فکر ی هم به حال مستمری بگیران تامین اجتماعی نمی کنید با سه ملیون تومن تو این اوضاع اجاره خونه هم نمیشه وجدانتون رو بذارید قاضی
  • نیتیعیتتینیت IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    4 2
    خود صاحب کار از یک کارگاه کوچک چهل متری بیش از سیصد میلیون در امد داره از یک یا دو کار گر در یک ماه و حقوق یک کار گر چهار میلیون خودتون تصمیم بگیرید کارگر یا نباید کار کنه یا از کشور خارج بشه خود شما کارگرا چرا تن به حقوق چهار میلیونی میدید نه لازمه به خیابان ها بیاید در خانه هایتان چند هفته استراحت کنید ایا این چهار تومن اجاره خونتون میشه یا خرج خوراک یا خرج لباس یا زمانی که مریض بشید صاحب کار به فکرتون هست اگه خودم به فکر خودم نباشه پس چه کسی به فکر من است
  • سعید IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    5 2
    باسلام اکثر کارفرماها حداقل حقوق رو میدن پس خواهشا حداقل رو ببرید بالا صنوات و بن کارگری رو کم کنید بزارید رو حداقل
  • امیر IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    8 0
    معلما مفید ۷ماه کار میکنن پرستارا اعتراض میکنند ولی کارگرهای نجیب و بدبخت هرچی بهشون میدن باز میرن سرکارخانم چون دستشون به جایی بند نیست واقعا این عدالت ؟؟ اگر ما کارگرها هم اعتصاب کنیم صنعت نفت و فولاد و خودرو و مس و طلا و معادن و فضای سبز و شهرداری و ساخت و ساز می‌خوابه به عبارتی مملکت فلج میشه .. راستی چرا کارگرها هیچ وقت اعتصاب نمی‌کنند سراسری؟؟؟
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    13 1
    کارفرما در سال چندبار قیمت محصولات خودشو بالا می‌بره ولی حقوق کارگران یک بار اونم درکمال بی قانونی. تورم واقعی چند صدرصد است ولی دولت عددی که دولت اعلام می‌کنه به 50%هم نمیرسه اونایی که مزد تعیین می کنند خودشون کار فرما هستند بیشتر از این هم انتظاری نیست
    • ابوذر IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      0 1
      کارگراعتصاب بکنه هیچ اتفاقی نمیفته،اولین کسی که ضربه ببینه خودکارگرهست،و خودش از گرسنگی میمیره،چون سرمایه دارانقدداره که کارخونه اش تعطیل بکنه التماس به کارگرنمیکنه
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    3 4
    یعنی فقط معلم ها سود کردند هر وقت میپرسی میگم داریم از گرسنگی میمیریم
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    7 0
    سلام.ما کارگرا اصلا نمیتونیم برا آینده بچه هامون کاری بکنیم.ای کاش انقد ک ب فکر تحت پوشش ها هستن ب فکر کارگر با قسط و کرایه خونه و هزارو ی بدبختی دیگه باشن.تاحقوق میره بالا قیمت اجناسم میره بالا.ای کاش کسی بود ک ب فکر مردم بود!!!
  • ... IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    6 0
    در کشور ایران هیچ اهمیتی برای کارگرانی که زحمت کش هستن و شب روز تلاش میکنن و از جان و دل و صادقانه کار میکنن ولی دستمزد ناچیز نصیبشان میشود چرا چون تمام کارخانه دارها و کارفرمایان همان کسانی هستن که در وزارتخانه ها و اداره ها و غیره هستن و حاکمیت رو در دست دارند و نمیگذارند که کارگران دستمزد واقعی خود رو دریافت کنن چون قانون هم در دست انهاست با این تورمی که الان داریم و سال اینده خواهیم داشت سفر کارگر کوچک و کوچک تر خواهد بود تورم تمام نهادهای دولتی مگر نمیدانند که کارگر چقدر حقوق میگیرد و خانه متر چند؟؟مگر اورگان های دولتی نمیدانند قیمت ماشین چند؟؟؟مگر ریس جمهور نمیداند که اجناس چند برابر شده بازار و قیمت خورد و خوراک چند؟؟مگر دولت مردان نمیدانند که قیمت پوشاک چند؟؟؟مگر نمیدانند تورم چند درصد و بدبختی دامن گیر قشر ضعیف و کارگری شده که دولت دست در جیب مردم میکنه و دلالان و سودجویان هم پوشت از تن مردم در بازارها و بنگاها میکنن مگر خبر ندارند که یک کارگر با ماهی چهار میلیون کرایه خانه خورد و خوراک بیماری خانواده دانشگاه و پوشاک و غیره ‌...بچه ها تامین نمیشود و این باعث فساد و دزدی بیشتر
  • armin mohammadi IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    8 0
    با سلام به همه دوستان عزیزی که تو خونه نشستی داری ۳ میگری والا من سر کارم ۳۳۰۰ گرفتم اونوقت دغدغه من بیشتره یا تو اون موقع خونه خیلی ارزون تر از الان بود و هم ماشین ما که فکر نکنیم بتونیم ماشینشم بخریم چه برسه خونه
  • فراوان IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    با عرض سلام خدمت عدالت خواهان واقعی کارگر قشر زحمتکش تمام جهان هستیه و مظلوم ترین فرد حقوق بگیر و دست در جیب آنان کردن دور از انتظار و انسانیت و اخلاق است دستمان را از جیب مظلومین در بیاوریم لطفاً
    • حسین IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      0 0
      خوب سر مردم را به این چند غاز ها گرم کردید. مردم عاقل اند
  • م IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    2 0
    حقوق کارگر بدبخت هیچ سال درست و منصفانه پرداخت نشده چون هیچ کس از کارگر حمایت نمی کند چون کارگر ها مثل معلم‌ها و بقیه ی کارمندان اعتراض نمی کنند ولی اگر مسلمان هستید و دم از عدالت می‌زنید منصفانه تصمیم بگیرید اگر می‌خواهید عدالت برقرار شود حقوق بقیه ی کارمندان را هم ۴ میلیون تومان کنید بعد عدالت بر قرار می شود غیر از این هیچ وقت دم از عدالت نزنید که تنها امير المومنین بود که عدالت داشت به خدا واگذارتان میکنیم ولی خوب بدانید صدای کارگر را شما نشوید خدا می‌شنود و به خاطر این بی عدالتی باید پیش خدا پاسخ گو باشید اگر نمی توانید عدالت را برقرار کنید پس اسم مسلمان را از روز تولد بردارید اگر مردید یک ماه با این حقوق ۴ میلیون تومان زندگی کنید بعد ببینم با خانواده هایتان دچار مشکل میشوید یا نه
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      0 0
      برو
  • فرامرز اخوان IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    7 0
    جهت یادآوری بازنشستگان را فراموش کردید مثل همیشه خسته نباشید .
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    1 0
    به کارگران دهن کجی نکنید کارگران گشنه و سفره خالی خیلی خطرناکن......‌
  • کیمیابالازاده IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    لطف کنید حداقل حقوق و بیشتر کنید چون همه ی شرکت ها همون حداقل حقو ق میدن که به هیجامون نمیرسه
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    1 0
    آی ملت کارگر با هم یه هفته کارها را تعطیل کنید تا حساب دست سران بیاد.بابا به خدا نابود شدیم با این حد اقل حقوقی که به ما میدهند.خدا میدونه یه هفته هر طور باشه میشه تحمل کرد.ما که چهل ساله تحمل کردیم یه هفته هم روش.
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    4 0
    مطلوم ترین قشر طبقه کارگر یه خورده میخاد حقش را بگیره هزار تا مشگل وایراد پیدا می کنه تا بوده همین بوده
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    همه شغلها به جز شغل کارگری نون رابه نرخ روز میخورند واصلا تورم براشون مهم نیست چراچون بالارفتن نرخ تورم وگرونی اونا هم اجناسشون رابالاترمیبرند َشغل های ازادنیز دستمزدشون رابالاترمیبرندیاباهماهنگی باروسای صنف یا خودشون هرجورکه دلشون بخاددستمزد میگیرند.کارخونه دارها هم که روز به روز وضع مالیشون بهتر میشه بااین گرونی چراموقع افزایش حقوق کارگر میگن مانداریم حقوق کارگر رااضافه کنیم چرادولت اختیار زیادکردن حقوق کارگرا به دست نماینده کارفرما داده به خدا پرداخت حقوق یه کارگاه با۵۰نفر پرسنل برای کارفرما چیزی نیست کلا میشه ۲۰۰میلیون درماه باحقوق ۴تومان ۲۰۰میلیون درامد نصف روز کارفرماست به دادقشر ضعیف وبدبخت کارگر برسید که سال به سال فقیرترازسال دیگه میشن .کارگران هستندکه اقتصادکشوررامیچرخونند اگر کارگرها کارنکنند هیچ محصولی درکارخانجات تولید نمیشوداقتصاد کشورفلج میشود.خواهشا نسبت به نرخ تورم واقعی حقوق کارگران راافزایش بدهید واختیارافزایش حقوق کارگران را ب عهده نماینده کارفرما نگذارید.همونطوری که درگرفتن مالیات ازهمه اقشاردولت خودش واردعمل می شوددرگرفتن حق کارگرازکارفرما واردعمل شود
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    2 0
    سلام اقای وزیرکار شما با این حقوق 4 میلیون چنده روز سیرمکند چرا این مستمربکیرانرا ادم حساب نمکند
  • Farshad IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    اونایی که بیکارن چی
  • مهدی IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    آقای عبدالملکی یادت هست جلوی اینکه وزیر بشی تو برنامه سکه به عنوان داور میامدی وچطور از حق وحقوق قشر کارگر حرف میزدی بس الان چی شده واقعا که خدا بیامرزد همی ا را با آن ترانه آدم چرا وقتی که به قدرتی میرسه خودش را گم می‌کند این همه طلم می‌کند واقعا که برا شما خونده خدا وکیلی
  • حسین IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    اصلا چرا باید توافق بشه بین کارگر و کارفرما ؟مگر چقدر حقوق یه کار هست که بیاد روی اون توافق حاصل بشه ؟ به نظر شما حداقل حقوق که هر سال همیشه زیر خط فقر است نباید دولت خودش حداقل مزد را تعیین و ابلاغ کنه؟ باید قانون طوری نوشته بشه که اگر حداقل حقوق بالاتر از خط فقر باشه با توافق نماینده کارگران و کارفرما باشه!!!
  • مریم IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    اخه این خبرا همش دروغه دولت به همه شرکتها سر نمیزنه رسیدگی نمیکنه کارفرماها حق کارگرا رو میخورن از ۶ صبح تا ۸ شب پنج میلیون حقوق کجای زندگیه کارگرا رو میگیره
  • فری IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    اول سال یه چیزی میزارن رو حقوق ا تا پایان سال اما همه چی دم به دیقه گرون میشه
  • مرتضی حیدرنژاد IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    حقوق ماکارگرها رو میگن تا 15بهمن اعلام می کنیم ولی تا 29 اسفند هیچ خبری نیست فقط جلسه میزارندمیگن به جلسه بعدی موکول شد باتشکر
  • Hamed book22 IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    هر سال بدتر از سال قبل هزینه ها ۳۰۰ برابر بیشتر میشه هر سال ولی حق کارگر همش ضایع میشه
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    جناب آقای عبدالملکی وزیر محترم کار ومدیران و نمایندگان کارگران وکارفرمان شماها به خدا و وجدان خودتان‌ قسم می‌دهیم به داد بازنشستگان ومستمربگیران تامین اجتماعی برسید بنابر گفتهای نمایندگان درمجلس شورای اسلامی درباره بوجه سال ۱۴۰۱ هیچگونه کمکی ویا بوجه برای صندوق بیمه تامین اجتماعی در نظر گرفت نشد باز هم شماها به خدا قسم می‌دهیم فکری به حال ما بازنشستگان ومستمربگیران تامین اجتماعی بکند با این همه بدبختهای که بر سر ماها امداست از نظر تورم گرانی حقوق بازنشستی جواب گویی یک هفته زندگی را نمی دهد بنابر گفتهای کارشناسان واقتصادان مملکت در سازمانهای برنامه وبوجه وتامین اجتماعی و غیره وغیره حداقل حقوق دريافتی بازنشستگان باید مابين ۱۰ الی ۱۲ میلیون تومان باشد تا بتواند یک زندگی شرمنده به دور از شرمندگی زن وبچه واجتماع داشت باشند باز هم شماها را به خداو قرآن پیامبران وامامان شرف وجدان خودتان قسم می‌دهیم به داد ماها بازنشستگان ومستمربگیران تامین اجتماعی برسید
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    1 0
    سلام ، لطفاً حقوق کارگران را با عدالت کامل پرداخت کنید من یه خانم بی سرپرست و زیر پوشش بهزیستی هستم در شهرستان ما یه شرکت صنایع هست که ما تعداد زیادی خانم در آن کار بسته بندی خرما انجام میدهیم با روزی نود هزار تومان غذا هم با خودمونه ،واقعٱ انصافه ،،
  • عبدالرضا IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    سلام روسای کانونهای کشور باید این درخواست بحق بازنشستگان را با پشتوانه میلیونها اعضا خانواده مستمری بگیران کارگران بازنشستگان را که خط فقر ۱۱میلون شده مطالبه کنند مگر تو این مملکت زندگی نمیکنند این به اصطلاح مسعولین
  • احمد IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    لطفا فکری به حال نیروهای خدماتی اموزش و پرورش باشید با کمبود نیرو به جای ۳نفر به اجار دارن کار میکنن ولی نه سابقه ملاکه نه مدرک نه حق اولاد نه عائله مندی همه حداقل حقوق کارمندی یعنی ۳ملیون پانصدهزار تومان حکم میزنن سه ما تابستان هم مثل معلمان تعطیلی نداریم مسولین محترم اگه از اون دنیای هم هست فکر این قشر زحمتکش باشید ظلم تا کی
  • پور أمجد IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    به خدا من که کارگر یک نهاد دولتی و آن هم این نهاد درآمدزا هستش ولی نمیدونم چرا حقوقمان کمتر از 5 میلیون تومان هستش اگر بهحقوق و مزایای کارگران شرکت های دولتی مثل شرکت نفت و مخابرات و وزارت نیرو و صنعت و معدن نگاه میکنم به خدا احساس حقارت میکنم که آنها چند برابر ما حقوق میگرن و ما فقط برای پر کردن شکم زن و بچه هامون موندیم
  • جواد IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    کسی به فکر کارگر نیست اینها یه نوع بازی از سر بیکاریه
  • چریکی IR ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    آقا از این پستها نزارین یه سال دیگه میگن ماسال قبل به کارگر می‌دادیم سه تومن امسال باید بدیم مثلا شیش تومن پس طبق تورم اجناس نسبت به حقوق کارگر مثلا یه جنس سی هزارتومنی میکنن هفتصد هزار تومن اما حقوقی که کارگر میشه سه ملیون و صدو هفتادو سه هزار و بیست تومن!!!!!!!!!، ده میلیون بار میگن حقوق کارگر افزوده شد منظورشون از جار زدن اینه سی برابر کنید اجناس رو مالیات‌ بره آمریکا برا بی بی اصل ماجرا اینه بازاریا و سودجوها که میگن اگه روز حساب کتابی وجود داشت چرا این همه لاشخور خونخوار دارن بچاپ در رویی پیشرفت میکنن من نکنم
  • یک ایرانی IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    بایدجلوسرمایه داران زالوصفت وکارخانه دارانی که باکارگری ارزانِ کارگران روزوشب سرمایه بجیب میزنند، گرفته شود، درسته سرمایه آوردند، ولی ازکجا؟، باپول چه کسی،؟چرااین وامهای نجومی رابه من وشما ویاکارگربیچاره نمیدهند؟چرایک کارگردرطول یکسال حقوقی به مبلغ ناچیزی مقلاً پنجاه میلیون بگیردوآن کارخانه داردرقبال همین کارگر،پانصدمیلیون کسب کند،آیااین عدالت است؟.
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    حقوق مگه چقدز اضافه میشه بابا یه خورده انصاف داشته باشید کارگری که با حقوق ۴ تومن زندگی میکنه باید نون خشک آب بزنه بخوره برنج کیلویی ۷۰ تومن مملک رو درست کنید همش شعار خودتون با ۴ تومن زندگی میکنید
  • حسین IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    1 0
    سلام روزبه روزهمه چیزگرون میشه حقوق کارگرزیادنمیشه حقوق کارگری هیچی نمیشه بخریم نه خونه داریم نه ماشین فقط مسئولان بفکرخودشون وجیب خودشون هستندیکم هم بفکرکارگرباشیدخداروخوش بیاد
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    آقایان خودشون بیان یکسال با حقوق کارگری زندگی کنند
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    1 0
    گویا آقایان کارگران را دست آخر حساب کردند همه قشر مهم هستن به غیر کارگران وبازنشسته گان تامین اجتماعی واقعا گرانی بیداد میکنه اینه عدالت اجتماعی چه قدر کارگر خجالت خانواده باشه
  • مهدی زائری IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    تازمانی که قراردادهامستقیم نشه ودست پیمانکارهاودلالهاکه بواسطه مدیران برسرکارگران گماشته میشن، کوتاه نشه، برنامه همینه
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    1 0
    اونوقت میگن بچه بیارید جمعیت کمه باکدوم پشتوانه وتآمین مالی 😡😡😡
  • عباس IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    هرساله مسئولین دم از حق و حقوق کارگران میزنند کلی حرفهای پوچ .چون کارفرمایان همان مسئولین هستند که حقوق کارگر به ضررشون تموم میشه
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    نماینده کارگرباید بگویند نماینده کارفرما
  • کارگر IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    کارگر همیشه بدبخته شما ببین الان یه نفر استخدام دولت میشه و پایه حقوقش بین ۷ تا ۱۰ تومنه اما کارگر دو و پونصد این انصافه
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    حداعقل حقوق یک کارگر ۲۰۰۰ دلار است یعنی ۶۰ ملیون وزیر ادار کهر و رفاه اجتماعی واقعا خودت را ب چی زدی مگر خبر از دستمزد کشورهای همسایه نداری
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    اگه این پیمانکاری برداشته میشد عدالت شکوفا میشد
  • ابراهیم IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    1 0
    نفت و گاز و بنزین به قیمت خلیج فارس اما حقوق تواقف زوری به نفع کارفرما.
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    1 0
    مسعولین‌محترم‌زیاد‌روحقوق‌کارگران‌تمرکز‌نکنین‌یه‌بخورنمیر‌باشه‌کافیه‌سعی‌کنیدبیشتر‌روحقوق‌خودتون‌تمرکز‌کنید‌شما‌بیشترین‌زحمتو‌میکشین‌شمااین‌انقلاب‌روبه‌پیروزی‌رسوندید‌ازسرسفره‌انقلاب‌پانشین‌این‌ارث‌باباتونه‌مرد‌م‌هی‌با‌اشتباه‌‌میگ‌انقلاب‌اسلامی‌‌باید‌بگن‌انقلاب‌مسعولین‌‌انقلاب‌آقازاده‌ها‌انقلاب‌گرسنه‌ها
  • محمد رضا ز IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    با عرض سلام خدمت شما جناب وزیر محترم لطفا یه فکری به حال تفاوت حقوق نیروهای ‌‌ رسمی و شرکتی کنید تبعیض تا کی تمام زحمات را نیروهای شرکتی می‌کشند حقوق بالا ومزایای به جیب رسمی ها میریزه با تشکر
  • سیدکمال حسینی IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    کرایه خانه کمترینش 2میلیون پیش خانه نداری وام میگیری ماهی 1میلیون چقدر حقوق میگیری 4میلیون ماهی 1میلیون میماند فقط نون با آب بخوری این خود بردداری است خیلی وقت برده شدیم خودمون خبر نداریم
  • رحمان IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    مگر شمردن پول باید این همه از کارمندهای ادارت دیگر فرق داشته باشد بعداز دوسال هم بهترین ماشین وخونه میخرند
  • محمد IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    متاسفانه این چیزا فقط ر کاغذ میاد و نظارت و اجرایی نیستن در حد حرف هستن، کارگر حداقل و حداکثری در دستمزدش نیست ،کارفرماها هر کاری بخواهند میکنند هیچ نظارتی وجود نداره و اداره ی کار هم طرفدار کارفرما هستند
  • رضا US ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    سلام.کدوم کارشناسی این که دیگه واضح هست به سختی زندگی ما میگذره با این حقوقها و هزینه های دقیقهای که هر دقیقه یک سازی میزنه .به کارگر بدبخ و خانوادهاشون رحم کنین ...خداوند ارحمن راحمین هست .یکم یاد بگیرین مگه چند سال هم کارگر و هم اونای که تصمیم میگیرن زنده هستن .اینا جواب داره .به بزرگی خدا هرکسی که به کارگر و جامعه مخصوص ایران وایرانی توجه داره برای سر بلندیش خدا نگهدارش باسه وهرکی هم نظر برعکس داره خدا خودش یک فکری داره پس خوش بین فکر کنین که خدا و هم بنده راضی باشه در پناه خدا
  • جان محمد جعفری FR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    0 0
    اقای ریاست جمهوری اقای وزیر کار افای مدیرسازمان تامین اجتماعی ایا حق بازماندها زنان بی سرپرست باچند بچه یتیم وازکارافتادهای کلی این بود که درهمسانسازی سال ۹۹ و۱۴۰۰ بعمد از لیست حداقل بگیران خارج کرده و۷۰۰ تومان از حداقل بگیران کمتر شود ماده ۱۱۱ در رابطه با این دوسطوح این را گفته آیا من چطور بازن بچه عروس داماد نوه ومهمان با۲/۶۵ زندگی ویا زنده بمانم به این میگن همسانسازی هرسطوحی کم بود کمتر شد وهرسطوحی بیشتر بود حقوقشان بین ۴ملیون تا ۹ ملیون اضافه شود ولی ما را بیارن زیر حداقل بگیر چون درجنگ ازکار افتاده شدم
  • طاهر IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    0 0
    سلام علیکم ما حدود ۷۰۰ نفر در یک شرکت معتبر کار می کنیم حقوق ماهیانه ما ۳ میلیونه با دوتا فرزند و جزییات فیش سه میلیون هشتصد تومانه...واقعا جای تعجب هست ۲۵ سال هم سابقه دارم... در تهران هستم دوتا بچه هم دارم...اگر اضافه کاری نکنم اصلا زندگی ام نمی چرخه... چرا ما کارگران باید این قدر خسته برویم خونه ...بچه از ما میخواهد بازی کنیم باهاشون ...ما توان حرف زدن نداریم چه گناهی کردیم این بچه ها را زیاد کرده ایم واقعا من برای جامعه کارگری متاسفم... متاسفم...