رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور درباره نقش اپلیکیشن‌های مسیریاب در مدیریت ترافیک توضیحاتی داد.

ترافیک تهران - ترافیک - ترافیک شهری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ علی اصغر شریفی،  رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور گفت: تهران بیش از ۸ میلیون وسیله نقلیه و جمعیت ۱۳ میلیونی شناور دارد که با توجه به تردد روزانه زیاد، مدیریت کلان و خاص خود را می‌طلبد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی با رصد ۲۴ ساعته خود در معابر، وضعیت را با دوربین‌ها و حضور فیزیکی کنترل می‌کند و تمام سعی ما این است که بتوانیم بار ترافیکی را به بهترین نحو مدیریت و کنترل کنیم.

به گفته سرهنگ شریفی، پلیس با اجرای طرح‌ها و به حداقل رساندن ساعت‌ها و زمان تصادفات، سعی در رفع گره‌های ترافیکی با جابه جایی وسایل نقلیه دارد، این روزها شاهد اجرای طرحی در بزرگراه‌ها هستید که خودروهایی که قصد خروج دارند پلیس با استقرار در آنجا این خودروهایی که تخلف می‌کنند را اعمال قانون می‌کند و اجازه ورود نمی‌دهد و جریمه هم در نظر می‌گیریم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: یکی از کارهایی که پلیس انجام داده همکاری با اپلیکیشن‌های داخلی است و بسیاری از مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند، ما آخرین وضعیت ترافیکی را در خدمت این برنامه‌ها قرار می‌دهیم و آن‌ها هم خدمات خود را ارائه می‌کنند در این اپلیکیشن‌ها تمامی جزییات نشان داده خواهد شد که مردم زمان کمتری در ترافیک بگذرانند همچنین با رعایت قوانین سعی کنیم نظم بیشتری به جریان ترافیکی بدهیم تا سریعتر به مقصد برسیم.

پیش از این، سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفته بود که حل شدن ترافیک تهران به این معناست که با مدیریت صحیح ساعت پیک ترافیک کم‌تر شود و اگر وضع همین باشد و تصمیم جدی گرفته نشود، همچنین روز به روز خودروها افزایش پیدا کنند و شاهد اتفاقات مثبت در حمل و نقل عمومی نخواهیم بود و این مشکل حل نخواهد شد.

کد خبر 648802

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • بنده خدا IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    38 3
    با موتورسیکلت ها ی متخلف برخورد نمیشه . قشر سارق پلاک مختوش
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      25 6
      بادرود ...این بنده خدا درست می‌فرمایند...خیلی از موتورها یا پلاک ندارند یا مخدوش که اگه به کسی برخورد کنند براحتی آب خوردن فرار می‌کنند حتی خیلی از ماشین‌ها پلاک ندارند یا پلاک رو وارونه میزارن که این دهن کجی به قانون و بیشتر به پلیسه .کسی نیست جلو این متخلفین رو بگیره
  • ناشناس IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    30 4
    بااین روشهاترافیک تهران درست نمیشود،اپلیکیشن‌های مسیریاب داخلی هم چندان کارامدنیستند!
    • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      6 2
      این بنده خدا هم راست میگه
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      2 0
      این اقایی که هی تایید میکنه عالی بود .نوشته ایشون هم راست میگه
  • کوروش IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    11 0
    سلام وعرض ادب، اپلیکیشن های داخلی باعث سردرگمی مسافرو راننده میشه چرا؟ چون درست کارنمی کنه. دواپابکیشن خارجی که درست و حسابی بودازکارانداختید.حالاانتظارداریدترافیک توشه نداشته باشیم؟
  • محمدرضا IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    4 0
    بهترین راه کار راه اندازی دوربین های نظارتی ،برای اون دسته از عزیزانی هست که تو لاین خود و در خروجی ها راه رو قیچی می‌کنند، رانندگی نمی‌کنند که این عامل خودش بیشترین ترافیک رو تو جاده ها ایجاد می‌کنه، فرهنگ سازی گاهی اوقات باید زوری باشه،مثل کمربند ایمنی
  • مهدی فخره IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    6 0
    آخر که هیچ توضیحی در مورد اپلیکیشن های مسیریابی ندادین،
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    8 0
    حضورپلیس راهنمایی در اکثرمواقع باعث ترافیک است وبی قانونی هم می کنند
  • محمد IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    7 1
    من منزلم غرب تهران هستش و محل کارم هم غرب و اصلا با منطقه طرح ترافیک اصلی و محدوده تردد موقت آلودگی هم اگه برم از سهمه ترد استفاده می کنم. چند روز پیش چهار راه توحید پلیس جلوی من را گرفت و گفت مدارک من کمربند نبسته بودم فکر مردم برای آن است دیدم گفت کارت ماشین گواهینامه ماشین منتقل به پارکینگ گفتم چرا گفت روی پلاک جلو برچسب چسبوندی نگاه کردم جا خوردم شوکه شدم گفتم جناب سروان کار من نیست با کلی توضیح و نشان دادم کارت محل کار فقط ماشین را پارکینگ نکرد جریمه و نمره منفی. خیلی مراقب باشید قبل از سوار شدن به خودرو حتمی پلاک عقب و جلو را چک کنید که چیزی نچسبانده باشن تا مشکلی برایتان پیش بیاد خدا لعنتشان کند هر کسی مشکل برای دیگری به وجود بیاورد
  • داود IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    خود مسیریابها باعث ترافیک میشن چون همزمان تعداد زیادی خودرو رو وارد یک مسیر میکنن وباعث ترافیک بیشتر میشن
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    شما دقت کنید اولین قانون پیشرفت درتمام دنیا کپی برداری از موفقیت‌های کشورهای مترقی است ببینید کشورهایی که چند برابر جمعیت ایران را دارند ومترقی وپیشرفته هستند یک دهم مشکلات ایران را ندارن ... علت.. چون از افراد توانمند و کاربلد و با صداقت اخلاقی برای برنامه ریزی استفاده میکنند و دانش آنها کاملا بروز است بطور کلی همه دستگاه ها در تعادل و تعامل و درخدمت مردمشان قرار گرفته ...کار ایران از ریشه خرابه هیچکس در جایگاه واقعی خودش نیست افرادی برنامه سازی و برنامه نویسی میکنند که اگر بروند در کشورهای پیشرفته آنها را بعنوان رفته گر خیابان هم قبول نمیکنن چه رسد بعنوان برنامه ساز و برنامه نویس برای کشور .....
  • احمد IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    سلام شما دقت کنید از ساعتی که عوامل راهنمایی و رانندگی برای اجرای مثلا طرحهای خودشان درخیابانها حضور پیدا می‌کنند دقیقا از همان ساعت ترافیک سنگین درست می‌شود و عوامل هم هیچ کاری انجام نمی‌دهند و نظاره گر هستند و خودبخود مجدد ترافیک سبک‌تر می‌شود نمونه آنرا از میدان آزادی تا پل اکباتان مشاهده کنید.