رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشی به نواحی غرب و شمال غرب کشور و بارش برف و باران و وزش باد درروز دوشنبه (۲۰دی‌ماه) از افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرتردد خبر داد.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیائیان،  رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا  اظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های بیش‌بینی هواشناسی طی دو روز آینده در غالب نقاط کشور جوی پایدار و در شهرهای صنعتی و پرتردد، افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از بعداز ظهر دوشنبه (۲۰دی‌ماه) با ورود سامانه بارشی، در نواحی غرب و شمال غرب افزایش ابر و به‌تدریج بارش باران وبرف، گاهی وقوع رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد:‌ این شرایط تا پیش از ظهر سه شنبه(۲۱ دی‌ماه) در این نواحی و بخش‌هایی از جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی ادامه دارد.

وی ادامه داد:‌ از اواخر وقت چهارشنبه (۲۲ دی‌ماه) و طی روز پنج شنبه (۲۳ دی‌ماه) با ورود سامانه بارشی دیگر در نیمه غربی کشور، ارتفاعات زاگرس مرکزی ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و برف، رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

 ضیاییان با اشاره به مواج بودن دریای خزر گفت: پنجشنبه (۲۳ دی‌ماه) با شمالی شدن جریانات، برای سواحل دریای خزر بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. دریای خزر امروز(۱۹ دی‌ماه) و پنج شنبه(۲۳ دی‌ماه) مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۰دی‌ماه) قسمتی ابری و غبارآلود با حداقل دمای۴ و حداکثر دمای۱۲ درجه سانتیگراد و طی روز سه شنبه (۲۱دی‌ماه) نیمه ابری و غبارآلود و به‌تدریج ابری با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان درپایان اظهار کرد: طی امروز و فردا (۱۹و۲۰دی‌ماه) بندرعباس با دمای ۲۳ ودرجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با  دمای  ۵و۶ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

کد خبر 648788

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha