سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۸۵ - ۱۲:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین - ترجمه دکتر علی ملائکه: بیمارستان‌ها در سراسر جهان با استفاده از پزشکان درجه یک و تکنولوژی پیشرفته و قیمت‌های ارزان به دنبال جذب بیماران جدید هستند.

جمی جانسون مبتلا به دیابت هنگامی که ماه گذشته به همراه یک گروه خواننده مسیحی به سوی تایلند در حرکت بود، دچار عفونت قوزک پا شد و کلیه‌هایش از کار افتاد. او با هواپیما از مالزی به بیمارستان بین‌المللی بومرانگراد (Bumrugrad) در بانکوک پایتخت تایلند برده شد. او تا به حال به تایلند نیامده بود و از این بیمارستان هم چیزی نشنیده بود. اما خوش‌شانس بود که به اولین بیمارستان آسیایی دارای اعتبار بین‌المللی و یکی از مدرن‌ترین و کارآمدترین تاسیسات پزشکی در جهان دسترسی یافت.

ورودی بیمارستان بومرانگراد-بانکوک-تایلند

 سال گذشته این بیمارستان به معالجه 400 هزار بیمار خارجی - بیشتر از هر بیمارستانی در جهان در بیش از 150 کشو ر- برای هر عارضه‌ای از بیماری قلبی تا جایگزینی مفصل ران و ایمپلنت‌های سینه پرداخت.

جاذبه این بیمارستان ارائه مراقبت‌های درمانی در کلاس‌ جهانی اما با قیمت‌های کشورهای در حال توسعه است و از بیماران مانند یک هتل پنج‌ستاره پذیرایی خواهد شد. در حالی که قیمت‌های درمان‌های پزشکی در کشورهای پیشرفته اوج گرفته است - آمریکایی‌ها سال گذشته 16 درصد تولید ناخالص ملی را صرف مراقبت‌های بهداشتی کردند و اروپایی‌ها هم چندان از این رقم دور نیستند- ایده به خارج رفتن برای به دست آوردن سلامتی جاذبه بیشتر و بیشتری پیدا می‌کند.

به گفته ژوزف وودمن نویسنده کتاب قریب‌الانتشار «بیماران بدون مرز» در حال حاضر هر سال بیش از 150 هزار نفر آمریکایی و اروپایی به دنبال درمان‌های پزشکی در خارج می‌روند. برای انجام جراحی‌های بزرگ هند، تایلند، سنگاپور و مالزی بیشترین طرفدار را دارند.

بیمارستان آپولو- دهلی نو- هند

بیمارستان‌های بزرگی مانند بومرانگراد و بیمارستان‌های زنجیره‌ای آپولو (Apollo) در هند به طور فعال به جذب بیماران از آمریکا، اروپا و خاورمیانه می‌پردازند و هتل‌های لوکس مجاور هم برای دوره نقاهت پس از عمل در اختیار قرار داده می‌‌شوند.بیمارستان بومرانگارد برای آوردن بیماران از فرودگاه ماشین لیموزین می‌فرستد و شیوخ و شاهزاده‌ها سالن انتظار تجملی بیمارستان آپولوی در دهلی را پر کرده‌اند.

Abacas International یک آژانس پیشروی مسافرتی گزارش می‌دهد که توریسم پزشکی در آسیا می‌تواند تا سال 2012 بیش از 4/4 میلیارد دلار درآمد ایجاد کند.

اهل کسب و کار هم متوجه این گرایش شده‌اند. دست‌کم 40 شرکت یک طرح درمان در خارج آمریکا را پذیرفته‌اند که United Group Programs،یک سازمان بیمه‌گر بهداشتی،در شهر بوکاراتون فلوریدا از شش ماه قبل ارائه آن را آغاز کرده‌است.

فرستادن یک کارمند به خارج می‌تواند 80 درصد هزینه‌های یک عمل جراحی را کاهش دهد. به گزارش Global Choice Health Care شرکتی که اعمال جراحی را در خارج آمریکا ترتیب می‌دهد، یک عمل آنژیوپلاستی 50 هزار دلاری در آمریکا در موهالی هند کمتر از 6 هزار دلار خرج برمی‌دارد.

مسئولان بیمارستان بومرانگراد تاکید می‌کند که خارجیان تنها برای قیمت‌های پایین و تسهیلات تجملی به آنجا نمی‌آیند. آنها می‌گویند پزشکان بیمارستان در بهترین دانشکده‌های پزشکی غرب تعلیم دیده‌اند و از پبشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی استفاده می‌کنند. خدمات بالینی برای بیمارانی که به درمانگاه‌های دولتی عادت کرده‌اند، خیره‌کننده است. بیماران ورودی به طور میانگین در 17 دقیقه پزشک متخصص را ملاقات می‌کنند. از آنجایی که 75 درصد عایدات بیمارستان مستقیما بوسیله بیماران پرداخت می‌شود، شرکت‌های بیمه بهداشتی در مورد شیوه‌های درمانی در این بیمارستان‌ها حرفی ندارند.دستمزدهای پایین نیروی کار به بیمارستان‌های تایلند امکان می‌دهد کارکنان بیشتری را استخدام کنند.برخی از شرکت‌های بیمه بهداشتی از توریسم پزشکی استقبال می کنند تا هزینه‌هایشان را کاهش دهند و سیاستگذاران بهداشتی را راضی کنند.

مجموعه بیمارستانی بومرانگراد-بانکوک-تایلند

مارک بنر مدیر عامل بیمارستان بومرانگراد می‌گویند:" گرایش بیماران به ترک کردن کشورشان و رفتن به خارج و کسب مراقبت‌های بهداشتی در آنجاست."بیمارستان بومرانگراد برای ایجاد فضا برای این بیماران، ساختن یک مرکز درمانی18 طبقه برای بیماران سرپایی را آغاز کرده است که با دوبرابر کردن ظرفیت بیمارستان امکان پذیرش حداگثر 6000 بیمار در روز را بوجود می‌آورد.

Newsweek International, 30 Oct., 2006

کد خبر 6487

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز