همشهری آنلاین: 800 نفر بر اثر چهار توفان سنگین در ماه گذشته، زندگی‌شان را در هائیتی از دست داده‌اند.

خبرگزاری سوئیس گزارش داد، هزاران نفر هم به خاطر این توفان بی‌خانمان شده و نیازمند کمک‌های غذایی هستند.

آن گونه که سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرده است، امدادرسانان ظرف حدود چهار هفته گذشته پس از وقوع توفان «ایکه» در ابتدای ماه سپتامبر فقط توانسته‌اند به روستاهای بخش شمالی این کشور وارد شوند.

هفته‌ها بدون کمک
بنا به اعلام این سازمان، امدادرسانان روز پنجشنبه به روستای مامونت در جنوب شهر گونائیوس که به شدت از این توفان آسیب دیده است، وارد شدند. در سراسر این منطقه 2400 تن هفته‌ها بدون کمک زندگی سپری کردند.

در بیانیه سازمان پزشکان بدون مرز آمده است: «ساکنان مامونت از بسیاری از شهرهای مهم جدا افتاده‌اند. آنها نمی‌دانند باید چه چیزی بخورند و هفته‌هاست بدون آب آشامیدنی و دارو زندگی می‌کنند.»

این سازمان از دیگر سازمان‌های امدادرسان درخواست کرد «به سرعت و به هر شکل ممکن» به مردم این کشور کمک کنند.

170 هزار تن بی‌خانمان
بر اساس ارزیابی‌‌های صورت گرفته به واسطه توفان‌های «فای»، «گوستاو»، «هانا» و «ایکه» در هائیتی در مجموع 793 تن کشته شده‌اند که 466 تن از آنها در گونائیوس به سر می‌برده‌اند. تازه‌ترین آمار حکایت از آن دارد که در سراسر این کشور 548 تن مجروح و 310 هم مفقود شده‌اند.

پس از آنکه توفان موجب ویرانی 22 هزار خانه و آسیب رساندن به 84 هزار خانه دیگر شد، حدود 170 هزار خانواده همچنان بی‌خانمان شده‌اند. ابتدای سپتامبر دولت تعداد کشته‌شدگان را 326 تن اعلام کرد.

فصل توفان تا ماه دسامبر به طول می‌انجامد. هائیتی یکی از فقیرترین کشورهای جهان است به طوری که حدود سه چهارم جمعیت این کشور با درآمد روزانه کمتر از دو دلار زندگی می‌کنند.

کد خبر 64865

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز