هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران، امروز و امشب برگزار می‌شود تا تیم‌ها به هفته پایانی نیم‌فصل برسند.

لیگ برتر

به گزارش همشهری‌آنلاین،‌ در هفته چهاردهم لیگ فوتبال، پرسپولیس کار ساده‌تری نسبت به استقلال و سپاهان دارد؛ آیا شکل جدول امشب عوض می‌شود؟

این بار هم مثل چند هفته اخیر همه بازی‌ها در یک روز برگزار می‌شود تا صدرنشین جدول در هفته ماقبل‌پایانی نیم‌فصل، قبل از ساعت۱۹ امشب مشخص شود. پرسپولیس که با اختلاف یک امتیاز در تعقیب استقلال است، امروز بازی نسبتا آسان‌تری دارد و سپاهان در یک بازی سخت باید با فولاد روبه‌رو شود.

پدیده - پرسپولیس

سرخپوشان تهران امروز کمی زودتر از رقبای خود به زمین می‌روند. آنها از ساعت۱۵در مشهد میهمان آخرین تیم جدول رده‌بندی یعنی پدیده هستند. جالب اینکه بازی نساجی و ذوب‌آهن نیز همزمان با این مسابقه در مشهد برگزار می‌شود و ورزشگاه بهتر و مجهزتر خراسان به آن بازی رسیده نه به بازی خود مشهدی‌ها با پرسپولیس! پدیده تنها تیم بدون برد این فصل است و در ورزشگاه ثامن از تیمی میزبانی می‌کند که بعد از ۴برد متوالی به دنبال کسب پنجمین پیروزی است. هیچ تیمی در این فصل نتوانسته به ۵برد متوالی برسد و استقلال هم هفته گذشته در دقیقه۹۲از کسب این رکورد بازماند. پرسپولیس همچنان خوب و راحت گل می‌خورد اما خط حمله‌اش فقط در ۲بازی گل نزده که بهترین رکورد در بین همه تیم‌ها است.

نساجی - ذوب‌آهن

تیم قائمشهری دارد میزبانی را در یک‌یک شهرهای ایران آزمایش می‌کند. آنها امروز در ورزشگاه امام رضا مشهد میزبان تیمی هستند که ۲بازی اخیرش را برده و اوج گرفته است. نساجی هم در هفته‌های اخیر فرم خوبی داشته و ۶بازی متوالی است که نمی‌بازد. تیم ساکت الهامی با ۲برد و ۴مساوی در این هفته‌ها، سومین تیم موفق ۶هفته اخیر است.

فجرسپاسی - تراکتور

تراکتور ۳هفته متوالی است که هیچ امتیازی نگرفته و فجرسپاسی هم گل زدن را کاملا از یاد برده است. شیرازی‌ها ۴۹۲دقیقه است گل نمی‌زنند، ۸هفته متوالی است هیچ بردی نداشته‌اند و در خانه خودشان هم هنوز پیروز نشده‌اند. تراکتور هم از ۶بازی اخیرش فقط یکی را نباخته است. این دو تیم با ۱۱امتیاز در ته جدول همسایه‌اند و رقابت‌شان یک مسابقه ۶امتیازی است.

پیکان - آلومینیوم

پارسال از بازی این دو تیم به‌عنوان مصاف دو تیم چغر لیگ یاد می‌شد اما پیکانی‌ها امسال کمی سیستم‌های دفاعی فصل قبل را رها کرده‌اند و بازی‌هایشان پرگل‌تر شده است. پیکان طی ۳هفته اخیر کارهای عجیبی کرده؛ سپاهان را در اصفهان برده و از فولاد در اهواز مساوی گرفته، اما در خانه خودش نتوانسته پدیده را ببرد! تیم مجتبی حسینی در خانه حریفان تیم بهتری است اما میهمان امروزش آلومینیومی است که از ۲بازی اخیرش فقط یک امتیاز گرفته است.

گل‌گهر - هوادار

حساب هوادار را از آن تیمی که در هفته‌های ابتدایی دیدید جدا کنید. این تیم ۶هفته است نباخته، آخرین تیمی است که از پرسپولیس امتیاز گرفته و با ۴کلین‌شیت متوالی به رکورد ۳۶۰دقیقه گل نخوردن رسیده است. در مقابل این دفاع محکم، امروز خط حمله گل‌گهر می‌ایستد که با ۴۰.۷درصد صاحب بالاترین دقت شوت در لیگ جاری است و بیشترین گل زده واقعی را بعد از پرسپولیس دارد.

استقلال - مس رفسنجان

گلی که استقلال در دقیقه۹۲بازی با آلومینیوم خورد خیلی چیزها را برای فرهاد مجیدی و شاگردانش تغییر داد. حالا حتی روزنامه هوادار آبی‌ها هم دائما در حال انتقاد از نمایش فنی این تیم است. بعد از یک توقف نابهنگام و رسیدن پرسپولیس به یک‌قدمی صدر، آبی‌ها به هیچ وجه طاقت یک توقف دیگر را ندارند. اما مس در این فصل آن‌قدر خوب نتیجه گرفته که با اعتمادبه‌نفس بالا حتی از پیروزی در زمین استقلال حرف می‌زند. بازی امروز، بازی دو تیمی است که رکورددار کسب پنالتی در لیگ جاری بوده‌اند. مسابقه‌ای که بهترین خط دفاعی لیگ در یک طرف میدان ایستاده و آقای گل حال حاضر هم در سمت دیگر میدان.

سپاهان - فولاد

هافبک‌های درخشان تیم ملی در سال‌های دور، بد موقعی به تور همدیگر خورده‌اند. محرم نویدکیا بعد از ۳باخت متوالی پدیده را برد اما هنوز خیلی مانده تا عقب‌ماندگی آن باخت‌ها را جبران کند. جواد نکونام هم از ۲بازی اخیرش فقط یک امتیاز گرفته و ۳هفته است پیروز نمی‌شود. تیم نکونام البته شروع‌های خوبی دارد؛ تنها تیمی است که در نیمه اول بازی‌هایش گل نخورده و اگر فقط نتایج نیمه اول را ملاک بگیریم به همراه استقلال صدرنشین لیگ است. اما در نیمه‌های دوم عملکرد فاجعه‌باری داشته است. جدال سپاهان و فولاد، مصاف تیم‌های اول و آخر لیگ در آمار دریبل هم هست. سپاهان بیشترین دریبل موفق را داشته و فولاد ضعیف‌ترین تیم در این زمینه بوده است.

نفت آبادان - نفت مسجدسلیمان

جدال بی‌پول‌ترین تیم‌های لیگ که در انتهای جدول رقابت سختی برای فرار از سقوط دارند. نفت مسجدسلیمان همراه با تراکتور و فجرسپاسی ۱۱امتیازی است که آبادانی‌ها فقط ۲امتیاز بیشتر دارند. جالب است که امروز این ۴تیم بین خودشان بازی می‌کنند و تکلیف خیلی‌ها در این بازی‌های ۶ امتیازی مشخص می‌شود.

کد خبر 648490
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha