شاهزاده عبدالله بن خالد آل سعود نماینده عربستان در سازمان‌های بین المللی با «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در خصوص مذاکرات وین دیدار و گفت‌وگو کرد.

بن خالد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شبکه تلویزیونی العربیه سعودی اعلام کرد که بن خالد علاوه بر ملاقات خود با رابرت مالی که روز جمعه برگزار شد، روز پنجشنبه نیز با فیلیپ ایریرا، رییس هیئت مذاکره‌کننده فرانسه در مذاکرات وین نیز دیدار کرده است.

برخی رسانه‌ها همچنین مدعی شدند که نماینده سعودی در وین روز جمعه با «انریکه مورا» نماینده اتحادیه اروپا نیز دیدار و دو طرف درخصوص مذاکرات هسته‌ای گفت و گو کردند.

بن خالد همچنین با «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش دیدار کرد.

هشتمین دور مذاکرات لغو تحریم های ظالمانه علیه ایران در وین پایتخت اتریش روز دوشنبه ۲۷ دسامبر(۶ دی) پس از موافقت ایران با از سرگیری مذاکرات و با هدف احیای توافق هسته ای آغاز شد.

این مذاکرات در حالی از سر گرفته شد که دولت «دونالد ترامپ» رییس جمهوری پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ به طور یک طرفه از این توافق خارج شد.

نگرانی صهیونیست‌ها از اقتدار ایران در مذاکرات وین که این روزها به اوج رسیده و شاید خود را برای پذیرش شکستی دیگر آماده کرده اند، نارضایتی خود از این مذاکرات را پنهان نکرده و با لفاظی به دنبال ایران هراسی و فشار بر طرف های مذاکره کننده با ایران هستند.

کد خبر 648467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • GB ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    3 0
    در مذاکره منطق حرف اول را می زند و اقتدار جایگاهی ندارد.