ارتش سوئیس استفاده از واتس‌اپ، سیگنال، تلگرام و سایر سرویس‌های پیام‌رسان خارجی را توسط پرسنل ممنوع کرده و به کارکنان دستور داده است که به جای آن از اپلیکیشن Threema ساخت سوئیس استفاده کنند.

سوئیس

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اعلامیه در نامه‌ای به کارکنان ارشد ارتش در ماه دسامبر ارسال شده و به نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی بر اساس توانایی مقامات ایالات متحده برای دسترسی به داده‌ها اشاره کرده است.

گزارش شده که در نامه اصلی به روسای ارتش گفته شده است که هیچ سرویس پیام‌رسان دیگری مجاز نخواهد بود؛ اگرچه به نظر می‌رسد سخنگوی ارتش بعدا قدرت این فرمان را تاحدودی کاهش داد و آن را به عنوان یک «توصیه» توصیف کرد.

به نظر می‌رسد نگرانی اصلی توانایی مقامات در واشنگتن برای دسترسی به داده‌های ذخیره شده توسط شرکت‌هایی است که تحت صلاحیت قضایی ایالات متحده هستند، همانطور که در قانون ابر ایالات متحده توضیح داده شده است. قانون ابر ارائه‌دهندگان خدمات تحت صلاحیت قضایی ایالات متحده را موظف می‌کند که از حکم جستجو، صرف نظر از اینکه سرورها در کجا قرار دارند، پیروی کنند.

به‌عنوان یک شرکت سوئیسی که هیچ سروری در ایالات متحده ندارد، Threema ملزم به پاسخگویی به چنین حکم‌های جستجو نیست.

با توجه به حمایت‌های قوی از حریم خصوصی که توسط مقررات GDPR اروپا الزامی شده است، طرفداران حریم خصوصی و شرکت‌های چند ملیتی به طور یکسان امیدوار بودند که سوابق ذخیره شده در اتحادیه اروپا خارج از صلاحیت سیستم قضایی ایالات متحده باشد.

با این حال، در ژانویه ۲۰۲۰، یک قاضی فدرال نیویورک حکم داد که پیروی از قوانین حفظ حریم خصوصی خارجی، الزام به ارائه اسناد کشف‌شده را نفی نمی‌کند. این موضوع در خصوص پیام‌رسان تلگرام به دلیل عدم ثبت‌ تعداد فروش توکن ارز دیجیتال عنوان شد.

کد خبر 648463

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha