بسیاری از شرکت‌ها در نمایشگاه CES۲۰۲۲ توجه ویژه‌ای به حوزه متاورس داشتند و محصولاتی مرتبط با این موضوع را ارائه کرده‌اند.

متاورس

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از فرانس ۲۴، بسیاری از شرکت‌ها برای همسویی با متاورس گجت‌های عجیب و غریبی ارائه کرده و هدست‌های واقعیت مجازی، عینک‌های واقعیت افزوده  و وسایل دیگر را به نمایش گذاشته‌اند.

در این میان اما یک استارت‌آپ اسپانیایی به نام Owo، گجتی پوشیدنی را به لاس‌وگاس آورده که دنیای متاورس را واقعی‌تر جلوه می‌کند. این استارت‌آپ، لباس خود را به گونه‌ای معرفی می‌کند که می‌تواند پوشندگانش را غرق کند؛ چه در بازی‌های ویدیویی و چه در متاورس. این ژاکت به آنها اجازه می‌دهد، گلوله‌خوردن و یا وزش باد را احساس کنند. آنها حتی قادرند کسی که بازوی‌شان را می‌گیرد احساس کنند و یا حس در آغوش گرفتن یکی از عزیزان را با این گجت پوشیدنی تجربه کنند.»

این ژاکت تنگ دارای نوارهایی است که به پوست می‌چسبند و حسگرهایی دارد که با اپلیکیشن موبایل همگام می‌شوند. قبل از استفاده از هدست واقعیت مجازی (VR)، کاربر می‌تواند شدت هر حس را انتخاب کند.

خوسه فیورتس مدیرعامل استارت‌آپ Owo در حالی که این ژاکت را امتحان می‌کرد، گفت: «ماموریت ما تبدیل فضای مجازی به واقعیت با پوسته دوم است؛ افزودن حس لامسه در متاورس یا بازی‌های ویدیویی.»

بیشتر بخوانید:

لباس این استارت‌آپ با قیمتی کمتر از ۴۵۰ دلار در اواخر امسال به بازار می‌آید. آینده علمی تخیلی با توجه به نبود لباس‌های کامل و هدست‌های راحت برای تجربه‌های شبیه‌سازی‌شده یا خدمات اینترنت پرسرعت فراگیر برای مدیریت چنین جریان‌های داده‌ای، بسیار دور به نظر می‌رسد.

با این وجود، متاورس از زمانی که توسط مارک زاکربرگ، رئیس فیسبوک، مشتاقانه تایید شد، به موضوعی محبوب تبدیل شده است.

کد خبر 648445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha