امام جمعه زنجان به تحلیل‌ها در ارتباط با مذاکرات وین اشاره کرد و یادآورشد: در شرایط فعلی توپ در زمین آمریکا است؛ ما به تعهدات خود پایند بودیم ولی کشورهای طرف مذاکرات این‌چنین نبوده است؛ البته در مذاکرات فعلی حداقل به مسائل واقع‌بینانه نگاه می‌شود.

آیت‌الله علی خاتمی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۱۷ دی‌ماه) در خطبه‌های نماز جمعه زنجان این هفته زنجان، با اشاره به برگزاری سالروز شهادت سردار شهید سلیمانی، افزود: شهید سلیمانی نمونه بارز فرد ذوب در ولایت بود. این شهید والامقام یک مکتب و اندیشه بود که جریان فکری ایجاد کرد. سردار دل‌ها قهرمان ملی است. دشمنان حتی بعد از شهادت، از اسم این شهید می‌ترسند و در فضای مجازی نیز گسترده اقدام به حذف نام این فرد والامقام کردند ولی جوانان فعالیت خوبی در فضای مجازی داشتند.

وی با اشاره به اینکه هرجایی که دشمن به ما اعتراض دارد یعنی ما راه را درست طی کرده‌ایم، تصریح کرد: شهید سلیمانی مظهر ایمان، بندگی، حامی مظلومان و الگوی قهرمانانه برای جوانان است و باید با سبک تفکر وی آشنا شویم. این شهید والامقام نمونه بارزی از تربیت اسلامی است و گذشت زمان زوایای مختلفی از شخصیت این شهید را نشان خواهد داد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه شهید سلیمانی پایبند به آرمان‌های والای انقلاب بود، افزود: شهید سلیمانی الگوی مقابله با استکبار را به ملت‌های همسایه نشان داد؛ بعد از به شهادت رساندن وی نیز دشمن متوجه شد که چه کار اشتباهی را انجام داده است.

آیت‌الله خاتمی به ایام پیش‌رو نیز اشاره کرد و افزود: روز ۱۹ دی برای ایران تاریخ‌ساز بود؛ خشم مردم در برابر ظلم طاغوت سرریز و حرکت هوشمندانه انجام شد و جوانان قم آمدند در خیابان‌ها به دفاع از امام و پرچم برافراشته مقابله با طاغوت در برابر گلوله قرار گرفتند و در آن ایام عده‌ای هرگز گمان نمی‌کردند که این حادثه به انقلاب شتاب دهد.

وی به مذاکرات وین نیز اشاره کرد و افزود: چند امکان وجود دارد شاید توافق انجام شود که خوب است. در حالت دیگر امکان این است توافق نشود و در حالت دیگر توقف مذاکرات و فروپاشی برجام. مهم در هر حالت معیشت مردم است. در شرایط تحریم یا باید التماس کنیم یا اینکه خودمان را قوی کرده و برنامه‌ریزی داشته باشیم که در تولید واکسن شاهد آن بودیم. پس در هر شرایطی باید نگاه به داخل داشته باشیم. اگر قوی باشیم تحریم اثری نخواهد داشت.

امام جمعه زنجان به تحلیل‌ها در ارتباط با مذاکرات وین اشاره کرد و یادآورشد: در شرایط فعلی توپ در زمین آمریکا است؛ ما به تعهدات خود پایند بودیم ولی کشورهای طرف مذاکرات این‌چنین نبوده است؛ البته در مذاکرات فعلی حداقل به مسائل واقع‌بینانه نگاه می‌شود.

وی ادامه داد: دولتمردان با همه توان به‌دنبال رفع مشکلات معیشتی مردم هستند ولی مردم از نظارت‌ها گلایه دارند. متاسفانه در شرایط فعلی عده‌ای با بی‌انصافی بازار را مختل می‌کنند ولی مسئولان باید با برنامه سنجیده اعتماد مردم را جلب کنند.

کد خبر 648383

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha