مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به مصرف بالای قند وشکر در کشور و ارتباط آن با چاقی و بیماری‌هایی نظیر دیابت و برخی سرطان‌ها، از پیشنهاد افزایش قیمت و یا حذف یارانه شکر خبر داد.

نوشابه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وبدا، دکتر زهرا عبداللهی اظهار داشت: یکی از اولویت‌های مهم وزارت بهداشت، کاهش مصرف قند و شکر در جامعه است و در کنار اقدامات آموزشی و فرهنگسازی در قالب بسیج‌های آموزشی و پویش‌های ملی، جلب مشارکت صنایع غذایی برای کاهش قند و شکر در محصولات‌شان و اصلاح استانداردها مهم است. 

وی گفت: در حال حاضر مطالعات بررسی مصرف غذایی خانوارها در کشور نشان می دهد که سرانه مصرف قند و شکر، خیلی بیشتر از مقدار توصیه شده در سبد غذایی است و مصرف آنها یکی از عوامل اصلی اضافه وزن، چاقی، دیابت و برخی از سرطان‌ها مانند سرطان پانکراس است.

وی افزود: یکی از اقدامات و پیشنهادات ما برای کاهش مصرف قند و شکر در کشور، اتخاذ سیاست های دولتی مانند افزایش قیمت و یا حذف یارانه شکر است. این کار در جهت حفظ سلامت مردم است چون مردم، خیلی بیشتر از حد نیاز و توصیه‌ها قند و شکر مصرف می کنند. 

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت یادآور شد: به دلیل مصرف بالای قند و شکر و مواد قندی و شیرین، ذائقه مردم به سمت مصرف مواد غذایی شیرین و قندی سوق یافته و به همین خاطر باید بر روی کاهش تقاضا و مصرف به روش های مختلف، کار شود.

کد خبر 648241

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 15
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • احمد QA ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    10 1
    نيت افزايش قيمت داريد بهانه سلامتى مردم است مردم دارو ندارن مشكل دارو حل كنيد نه قيمت شكر
    • IR ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      5 0
      سمهای غیر استاندارد چینی را هم گران کنید تا محصولات کشاورزی صادراتی هی تند تند برگشت نخورند !!!!!... مافیای سم و کود غیر استانذارد را هم تعطیل کنید .... اگه مردشید این کارها را بکنید ، نه اینکه آسانترین راه ممکن که گران کردن است را بکارببرید ...
  • احمد QA ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    8 0
    نيت افزايش قيمت داريد بهانه سلامتى مردم است مردم دارو ندارن مشكل دارو حل كنيد نه قيمت شكر بركت انقلاب
  • رحمان IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    14 1
    اگه فقط گرونی قند وشکر بود مشکلی نیست ولی.....؛ بیسکویت شکلات بستنی انواع کیک و پاستیل و خوراکیهای بچه گانه وشیرینی جات هم چند برابر میشه نمیشه برا بچه ها بستنی وکیک وبیسکویت نگرفت وتازه گرانی به سایر اقلا م سرایت میکنه چون مسریه راستی چرا قیمت دخانیات وسیگار رو افزایش نمیدن؟
  • بلال IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    15 0
    در عوض پسته ومرغ وتخم مرغ و لبنیات را ارزان کنید تا مردم از فرط استرس دیابت وبیماری قلبی وکچلی نگیرند
  • محسن IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    6 2
    روغن هم باید گران شود . یارانه شکر و روغن برای رفع آلودگی هوا و ترافیک و تولید انرژی های پاک صرف شود تا مردم کمی احساس سلامت کنند.
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    3 0
    پیشنهاد میکنم اسم وزارتخانه را به ضمن تغییر بدین. جناب وزیر یک سفارشی به دست اندرکاران قاچاق و فروش مواد هم داشته باشند. شاید افاقه کنه.
  • افشین GB ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    4 0
    جون مادرت شکر وچند رو گران نکن من بدبخت هیچی ندارم بخورم هر سه وعده چای شیرین با نون میخورم.پنیر که گران شد که کنار گذاشتم همینو برامون بزارید.
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    4 0
    نیت سلامتی مردم مگر نداریدجان عمه تان اگه راست میگید جزعی ترین چیز خمیر دندان مسواک ارزان کنید
  • GB ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    1 0
    وزارت بهداشت اطلاعات لازم را درمورد مصرف بیش از حد این سم کشنده در اختیار مردم قرار دهد. گران کردن آن نتجه عکس خواهد داد.
  • Amir IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    1 0
    سرکارخانم عبدالهی،ازاینکه فکرسلامت جامعه هستید تشکر،ولی خیلی ازمسئولین کشور ،نزده میرقصند،وای به روزی که کسی براشون بزنه. هرروزبه بهانه وبدون بهانه اجناس روگرون میکنن وسفره های مردم روکوچک،حالااگه دلیل موجه پیدا بشه که دیگه چه بهتر
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    4 0
    خب شکر که مضر هست رو گران کنید اگر راست می گویید و دغدغه سلامت مردم را دارید لبنیات را ارزان کنید
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    3 0
    جای بسی تاسف که مقامی مسئول این چنین ناشیانه به حل معضلی از معضلات مملکتی می پردازد سرکار خانم محترم علت مصرف بالای شکر در ایران چیست ؟ ایا فکر نمی کنید که شاید این اشتیاق نشانه ای از فقر غذائی باشد ؟ گرانی دستیابی به یک رژیم غذائی مناسب ومتعادل نمیتواند موجد میل مفرط به مواد قندی باشد ؟