معاون درمان وزارت بهداشت در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور بر لزوم نظارت بر اخذ تعرفه‌های مصوب و برخورد با تخلفات تعرفه‌ای تاکید کرد.

بیمارستان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت در این نامه خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور نوشت: اخذ وجوه خارج از صورتحساب بیماران در مؤسسات پزشکی دولتی و غیردولتی، دفاتر کار و مطب پزشکان تخلف محسوب می‌گردد. لذا دستور فرمایید موارد ذیل به تمامی مؤسسات بهداشتی و درمانی، دفاتر کار و مطب‌های زیرمجموعه آن دانشگاه ابلاغ گردد.

۱- اخذ وجوه نامتعارف و خارج از صورتحساب مؤسسات پزشکی به خصوص در بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود تحت هر عنوان ممنوع و لازم است با استناد به ماده ۴ قانون تعزیرات حکومتی در امور بهداشتی درمانی در دستور کار کمیسیون ماده ۱۱ قانون تعزیرات حکومتی در امور بهداشتی آن دانشگاه قرار گیرد.

۲- هرگونه ارائه خدمات مازاد بر نیاز بیماران، تجمیع کدهای کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت، استفاده از کدهای با ارزش ریالی بالاتر در خدمات دارای کد مشخص با هدف انتفاعی ممنوع و مصداق تخلف تعرفه‌ای بوده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۱۱ آن دانشگاه می‌باشد.

۳- تهیه دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی مطابق با بخشنامه‌های ابلاغی از طریق داروخانه‌های بیمارستانی تأمین و هزینه‌های آن در صورتحساب بیماران درج گردد و هرگونه پرداخت مستقیم بیمار یا همراهان در وجه افراد یا شرکت‌های تأمین‌کننده تجهیزات پزشکی مورد استفاده در تمام خدمات تشخیصی و درمانی ممنوع می‌باشد.

۴- نظارت بر رعایت تعرفه‌های مصوب توسط پیمانکاران بخش‌های برون سپاری شده در بیمارستان‌های دولتی و غیردولتی از وظایف ناظرین قرارداد، مسئولین فنی و پیمانکار می‌باشد و در بازدیدهای نظارتی معاونت درمان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

۵- در بررسی و رسیدگی به تخلفات تعرفه‌ای خارج از صورتحساب و وجوه نامتعارف در مؤسسات پزشکی، تخلف مؤسسه (عدم ایفای وظایف مسئول فنی) و متخلف به صورت همزمان پیگیری و از حداکثر ظرفیت‌های قانونی در اعمال مقررات استفاده گردد (تعزیرات حکومتی، هیأت انتظامی سازمان نظام پزشکی، هیأت‌های رسیدگی به تخلفات کارکنان دولت و اعضای هیأت علمی، ماده ۳۳ آیین‌نامه بیمارستان‌ها).

کد خبر 648204

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha