رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: سامانه بارشی که طی روزهای گذشته در کشور فعال بود، امروز به نوار شرقی کشور کشیده خواهد شد.

باران - بارش

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی سامانه بارشی که طی روزهای گذشته در کشور فعال بود، امروز به نوار شرقی کشور کشیده خواهد شد و سبب ابرناکی و بارش باران و برف، وزش باد و کاهش دما در این مناطق خواهد شد.

وی با بیان اینکه بارش در جنوب خراسان جنوبی و برخی مناطق مرکزی سیستان و بلوچستان شدت خواهد داشت، در عین حال این را هم گفت که این سامانه بارشی در بعدازظهر از شرق کشور خارج می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از روز جمعه تا دوشنبه در غالب مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود که در شهرهای پرجمعیت و صنعتی باعث افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در اوایل هفته آینده خواهد شد.

ضیائیان افزود: روزهای شنبه و یکشنبه برای سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش خفیف پیش‌بینی می‌شود و بعدازظهر دوشنبه سامانه بارشی از غرب وارد کشور شده و به تدریج نیمه غربی کشور را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

به گفته وی، امروز خلیج فارس و دریای عمان مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۷ دی‌) صاف همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی شنبه (۱۸ دی‌) کمی ابری تا نیمه‌ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ دی‌) بندرعباس با دمای ۲۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با دمای ۴ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.
 

کد خبر 648182

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قاسم IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 0
    محور راور به کوهبنان در استان کرمان بر اثر بارش برف مسدود است