رئیس مجلس گفت: شهدای انقلاب اسلامی لاله‌های بر پیشانی عزت و افتخار ایران عزیز هستند و ما باید کار آنها را قدر بدانیم زیرا آنها پیام آور کربلا هستند.

قالیباف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمدباقر قالیاف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (پنج شنبه ۱۶ دی) در مراسم تشییع ۱۵۰ شهید گلگون کفن گمنام در تهران اظهار داشت: رزمندگان، و جانبازان و آزادگان خاطرنشان هست که هر موقع در جبهه آتش سنگین شده و عرصه بر همه تنگ می‌شد و راهی پیش رو نبود شهدای جان بر کف خط شکن بودند. وی افزود: آن شبی که غواصان اروندرود خروشان را می‌دیدند حماسه‌ آفریدند و عزت و افتخار ایران اسلامی شدند. 

 شهدای انقلاب اسلامی لاله‌های بر پیشانی عزت و افتخار ایران عزیز هستند

رئیس مجلس تصریح کرد: امروز ما در این مکان جمع شده‌ایم تا شهدایی که همه تاریخ، حریت و آزادگی ما بوده و شمع محفل ما هستند را تشییع کنیم؛ شهدای انقلاب اسلامی لاله‌های بر پیشانی عزت و افتخار ایران عزیز هستند و ما باید کار آنها را قدر بدانیم زیرا آنها پیام آور کربلا هستند. 

وی با بیان اینکه پناه رزمندگان در سخت‌ترین شرایط جنگ، حضرت فاطمه (س) بود، گفت: اگر امروز در بعضی گره‌ها مانده‌ایم دلیلش این است که از مسیر شهدا فاصله گرفتیم این در حالی است که شهدای گمنام لاله‌هایی بر پیشانیِ عزت و افتخار ایران عزیز هستند.

حق نداریم با مرزبندی‌های خودساخته و با اختلاف انگیزی کشور را با مشکلات مواجه کنیم

وی افزود: امروز همه ما یک وظیفه داریم که در مسیر حل مشکلات مردم عزیزمان گام برداریم؛ امروز انقلابی آن کسی است که با منطق شهدا و با منطق امام و با اطاعت از ولایت و بیعت با ولایت در کنار شهدا گره از کار مردم باز کنند.

قالیباف گفت: اگر امروز در برخی از گره‌ها مانده‌ایم و دچار مشکل هستیم مطئمن باشید دلیل اصلی آن است که از مسیر منطق شهدا و امام شهدا فاصله گرفته‌ایم؛ اگر در این مسیر حرکت کنیم و تمام تلاش و توان خود را بکار بگیریم بدون شک وعده الهی موفقیت و پیروزی است؛ در هر عرصه‌ای که موفق بوده ایم مربوط به زمان‌هایی است که مردم در صحنه حضور داشتند؛ اگر ما امروز بخواهیم مجاهدت کنیم نتیجه مجاهدت ما باید در زندگی مردم مشهود باشد.

رئیس مجلس در ادامه با بیان اینکه امروز در این مکان مقدس و در جمع این شهدای عزیز می‌گویم که امروز یک بزنگاه مهم و یک عبرتگاه بی نظیر برای ما مسئولانی است که در مسند قدرت و مسئولیت هستیم، اظهار کرد: ما باید بدانیم که این شهدای عزیز و گرانقدر ما از همه جان، آبرو و خون خود گذشته، دنیا را پس زدند و جان خود را در کف دست گرفتند و در میدان حاضر شدند و برای اسلام و انقلاب و ایران عزیزمان جان خود را دادند و تقدیم کردند.

وی گفت: امروز ما هستیم که برای این ملت عزیز، ملتی که هر زمان که انقلاب، نظام و ایران عزیز به حضور آنها در هر عرصه ای نیاز داشت، به میدان آمده و ایستادند، وظیفه داریم تلاش کنیم، مسیر، معبر و راهی را که شهدا و شهید سلیمانی عزیز ما و امام(ره) با منطق خداباوری و مردم باوری ایجاد کردند، طی کنیم؛ امروز این پرچم و مسئولیت به دوش ما است.

رئیس مجلس تصریح کرد: ما حق نداریم با مرزبندی های خودساخته بین مردم و در جامعه اختلاف انگیزی کنیم، اظهار داشت: امروز همه یک وظیفه داریم. آن اینکه در مسیر حل مشکل مردم عزیز گام برداریم.

وی تصریح کرد: امروز کسی انقلابی است که با منطق امام شهدا و شهدا و اطاعت از ولایت و بیعت با ولایت در کنار شهدای عزیز، گره از کار مردم باز کند و کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برساند که در غیر این صورت نه مسیر شهدا را رفته و نه مسیر امام شهدا و نه می تواند بگوید خدمتگذار مردم و تابع ولایت است.

قالیباف با بیان اینکه امروز میزان، میزان کار و اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه و در خدمت به مردم عزیز است، یادآور شد: امروز هرچند که می گوییم شهدای گمنام اما آنها هرگز گمنام نیستند و همه باورهای آنها در تار و پود یکایک جوانان کشور رخنه کرده است و نشان شهدای عزیز بر جان، دل و ضمیر جوانان کشور نشسته است.

 سنت های الهی هرگز تبدیل و جابجا نمی شوند

وی با بیان این که این مسیر، مسیر الهی  و برخاسته از فرهنگ اهل بیت(ع) و قرآن و منطبق بر سنت های الهی  و مردم مداری و با مردم زندگی کردن است افزود: این ها نشان از مکتب و منطق امام(ره) است و این باور را داریم که سنت های الهی هرگز تبدیل و جابجا نمی شوند و قانون هایی نیستند که به دست انسان ها نوشته شده باشد و قابل باطل شدن باشد.

رئیس مجلس با بیان اینکه سنت های الهی که شهدا، ملت و امام شهدا انتخاب کردند فرهنگی ماندنی و مسیر موفقیت ما بوده و ما در این مسیر تلاش می کنیم که این وعده خدا است، گفت: خداوند این وعده را به مؤمنان داده که حق آنها پیروزی است. اگر امروز در برخی گره ها مانده و دچار مشکل هستیم، مطمئن باشید دلیل اصلی آن این است که از مسیر منطق شهدا و امام شهدا فاصله گرفته ایم و اگر در این مسیر حرکت کرده و تلاش خود را به کار بگیریم بدون شک وعده الهی موفقیت و پیروزی است.

وی افزود: امروز دنیا و بشریت در شرایطی قرار گرفته که با آگاهی و دانش، با سرعتی که ساعت و دقیقه در آن حرف اول را می زند در حال پیشرفت است و حرکت می کند؛ پس باید جوانان انقلابی و مسئولان این کشور با هم تلاش کنیم و با تکیه بر آگاهی و دانش و علم و تکیه بر مدیریت درست و صحیح اقدام کنیم.

قالیباف تصریح کرد: اگر شهدا موفقیت پیدا کردند و امروز عظمت انقلاب اسلامی و آزادگی را می بینیم، همه نعمت های بزرگی است که در کشور است. اگر امنیت را می بینیم، این امنیت با مدیریت صحیح، آگاهی، دانش و تحول و البته مبتنی بر سنت های الهی متکی است. وظیفه ما است که این مسیر را با تلاش و مدیریت کارآمد و تکیه بر فرهنگ اهل بیت و فرصت دادن به مردم ادامه دهیم.

 در هر عرصه ای موفق شدیم، زمانی بوده که مردم حضور داشته اند

رئیس مجلس اظهار داشت: اگر امام این مردم را در صحنه نداشت، انقلاب و دفاع مقدس به پیروزی نمی رسید؛ در هر عرصه ای موفق شدیم، زمانی بوده که مردم حضور داشته اند و هر کجا عدم موفقیت بوده است جایی بوده که ما مسئولان، فرصت را برای مردم و پیش قراولان مردم که جوانان این کشور هستند، تأمین نکرده ایم.

وی با تاکید بر این که در شرایطی که امروز در آن قرار گرفته ایم و فرصت کم نظیری فراهم شده، ما مسئولان باید از ارواح طیبه همه شهدا و از توان عظیم مردم عزیز به ویژه جوانان کمک بگیریم افزود: باید با هماهنگی و همدلی که منجر به هم افزایی و نتیجه آن حل مشکلات مردم در جامعه می شود حرکت کنیم؛ آن هماهنگی و همدلی زمانی ارزش دارد که نتیجه آن در زندگی مردم مشهود باشد.

قالیباف گفت: این شهدا که در معبرهای مین و عبور از رودخانه های خروشان و ارتفاعات سرد پر از برف و یخ مجاهدت کردند، زمانی از ما راضی هستند و ما می توانیم مدعی باشیم که تمام وقت و زندگی خود را در مسیر شهدای عزیز طی کرده ایم  که نتیجه مجاهدت های خود را در زندگی مردم ببینیم. 

رئیس مجلس تصریح کرد: در این روز عزیز و در سالگرد روزی که دو سال قبل در چنین ساعتی پیکر شهید سلیمانی در جمع ما بود، از خداوند می خواهیم و همه در حق هم دعا کنیم که خدا این توفیق را به ما بدهد که منطق امام، شهدا و سنت های الهی و تبعیت از ولی فقیه را پیش ببریم و دعا کنیم خدمتگزاران صادقی برای مردم با اخلاص و متدین و صبور باشیم.

قالیباف در پایان با ادای احترام به همه خانواده شهدا، جانبازان، رزمندگان و آزادگان که همه وجود خود را برای اسلام و انقلاب گذاشتند، خاطرنشان کرد: درود می فرستم به روح پر فتوح همه شهدا و پدران و مادران شهدایی که امروز در جمع ما نیستند و همه آزادگان و رزمندگان و از خداوند بزرگ می خواهیم که ما را یک لحظه به خودمان وا نگذاشته و توفیق بندگی و خدمت و تداوم راه شهدا را در سایه ولایت به ما بدهد که فردای قیامت مدیون شهدا و امام شهدا نباشیم و امروز هم شرمنده شما ملت عزیز و قهرمان ایران نباشیم.

کد خبر 648176

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    4 0
    شما به فکر گرانی و معیشت مردم باش ..... اینا رو به مردم میگی ؟ باید به خودت بگی که سه ساله اومدی مجلس هیچ گره ای از کار و مشکل مردم باز نکردی
  • سهیل IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 0
    جناب رییس مجلس، این بار پنجمه که بیانات شما رو باز میخوانم. البته اشکال از ظریف فهم منه که باز هم باید بخوانم.