بارندگی‌های سیل‌آسا در هفته اخیر به برخی مناطق در استان‌های جنوبی کشور آسیب رسانده و سبب تخریب منازل بسیاری از مردم شده است. رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور که امروز در کنارک (از مناطق سیل‌زده) حضور داشت درباره وضعیت این منطقه و امدادرسانی به افراد حادثه‌دیده توضیح داد.

کولیوند

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور که در کنارک واقع در سیستان و بلوچستان حضور دارد، ساعتی پیش در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین درباره وضعیت امدادرسانی در منطقه گفت: بزرگ‌ترین محموله امدادی هلال‌احمر به این منطقه رسیده است. یک هواپیما به این منطقه آمده و یک هواپیمای دیگر در راه است. 

وی با تاکید بر حضور نیروهای جمعیت هلال‌احمر در کنار مردم افزود: برای اسکان اضطراری کسانی که منازلشان در سیل آسیب دیده و نمی‌توانند در آن‌ها سکونت داشته باشند اردوگاه‌هایی برپا شده و این عزیزان در این اردوگاه‌ها مستقر شده‌اند.

کولیوند ادامه داد: گروه‌های جهادی با همراه نیروهای جمعیت مشغول امدادرسانی به مردم هستند. 

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: حادثه‌دیدگانی که در وضعیت خاص قرار دارند مانند زنان باردار توسط آمبولانس‌های جمعیت یا از طریق امداد هوایی به مکان‌های امن منتقل شده‌اند.

کولیوند در پاسخ به سوال خبرنگار همشهری‌آنلاین درباره تعداد تلفات و مصدومان این حادثه گفت: تاکنون در استان‌های فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان ۱۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. مصدومان حادثه نیز به بیمارستان منتقل شده‌اند اما فعلا آمار دقیقی از تعداد مصدومان گزارش نشده است. 

وی درباره میزان خسارت‌های سیل بیان کرد: متاسفانه منازل و زیرساخت‌ها آسیب بسیار جدی و زیادی دیده‌اند.
 

کد خبر 648089

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزاد IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 0
    چرا اب این سیلاب ها به رود خانه ی مرکزی زاینده رود هدایت نمی شود .تا زراعت کاران یک منفعتی برده و جاده سازان کمتر ضرر و زیان و خسارت ببینند.زیرا که سیل جاده ها و بزرگ راه ها را هم با خود می برد. - شاید هم مردم در مسیر سیل خانه سازی کرده اند . که اول باید جواز ساخت از شهر داری بگیرند بعد بسازند.