دبیر بورد عفونی اطفال کمیته علمی کرونا گفت: موارد بستری کرونا مثبت کودکان وجود دارد، اما اینکه مشخصا موارد ابتلا به سویه امیکرون را مشخص کنیم، چنین نیست. اگر به موردی مشکوک شویم برای بررسی‌های بیشتر تست‌ها را به آزمایشگاه مرجع ارسال می‌کنیم.

امیکرون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر عبدالله کریمی با اشاره به اینکه شدت بیماری‌زایی امیکرون در کودکان فعلا مشخص نیست، تاکید کرد: موضوعاتی مطرح می‌شود تا کودکان بین ۵ تا ۱۲ سال به صورت لایه‌لایه واکسینه شوند، زیرا بازگشایی حضوری مدارس بدون تزریق واکسن می‌تواند مشکل آفرین باشد.

وی با اشاره به اینکه تعداد ویروس‌های دستگاه تنفسی که کودکان با آن درگیر هستند دو برابر کرونا است، افزود: یعنی آنفلوآنزا و سایر ویروس‌ها نیز در کمین کودکان هستند، اما تعداد بیماران بستری در بخش‌های بیمارستانی ما افزایش نیافته است.

کریمی در خصوص روند فعلی ابتلای کودکان به کرونا، بیان کرد: روند همچون گذشته بوده، اما موارد ابتلا نسبت به موج پنجم کاهشی داشته است، همچنان اما به دلیل بروز آنفلوآنرا و کرونا موارد بستری وجود دارد. سال گذشته کودکان درگیر بیماری‌های تنفسی بدون استثنا مبتلا به کرونا بودند، اما اکنون شرایط متفاوت است و آنفلوآنزا و پارا آنفلوآنزا هم به موارد ابتلا و بستری اضافه شده است.

این متخصص عفونی اطفال، درباره برخی هشدارها نسبت به امتحانات حضوری دانش‌آموزان و پیش‌بینی از وضعیت ابتلای کودکان پس از امتحانات، اظهار کرد: شرایط وابسته به میزان پخش شدن سویه امیکرون در کشور است. از نظر زمانی اگر ۱۰ مبتلا به امیکرون داشته باشیم، ظرف یک و نیم تا ۳ روز این تعداد می‌تواند دو برابر شود که این بیشتر از سرعت انتشار سویه دلتاست، اما خوشبختانه واکسن بر آن موثر است.

وی درخصوص علائم شاخص ابتلای کودکان به کرونا، تصریح کرد: آبریزش بینی، سرفه، تب و لرز، گلو درد، اسهال و استفراغ در کودکان شایع است که نسبت به گذشته تغییری نداشته است. مطالعات هنوز برای شدت بیماری‌زایی امیکرون در کودکان کامل نیست و باید مطالعات کامل‌تر شود.

کریمی درباره واکسیناسیون کودکان زیر۱۲ سال، افزود: این موضوع در کمیته ایمن‌سازی واکسیناسیون کرونا مطرح شده است تا کودکان بین ۵ تا ۱۲ سال به صورت لایه لایه واکسینه شوند. بازگشایی حضوری مدارس بدون تزریق واکسن می‌تواند مشکل آفرین باشد. واکسن انتخابی برای کودکان نیز سینوفارم و پاستوکووک خواهد بود.

کد خبر 647949

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha