رئیس سابق کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس درباره سفر ناگهانی معاون وزیر امورخارجه کره جنوبی، گفت که این سفر نشانه روند جدی و سیر مثبت مذاکرات را نشان می دهد و در این شرایط طرفین به این نتیجه رسیده اند که امکان توافق بیش از عدم توافق است.

وین

به گزارش همشهری‌آنلاین، حشمت الله فلاحت پیشه در این باره گفت که  کره نمی خواهد قربانی اختلافات ایران و آمریکا شود و اینکه بازار سنتی و انرژی خود در رابطه با ایران را از دست ندهد. از سوی دیگر، می توان به تمایل کره برای ایفای نقش مثبت در مذاکرات اشاره کرد که برخلاف رژیم صهیونیستی که برای اخلال در روند مذاکرات تلاش می کند، برای توافق نهایی و عادی سازی روابط رغبت نشان می دهد.

نماینده ادوار مجلس درباره روند مذاکرات هم گفت: پیش درآمد پایان تحریم های ایران آغاز شده است. به عبارتی دیگر، می توان گفت که سیر مثبت در مذاکرات حاکم شده است. از این منظر، برخی کشورها فعالانه تلاش می کنند که فراتر از چارچوب زمانی مذاکرات، به استقبال توسعه روابط با ایران پیش رفته و مناسبات اقتصادی تخریب شده خود با ایران را ترمیم کنند.

فلاحت پیشه همچنین، با اشاره به سفر مقام ارشد کره جنوبی به وین و مشارکت در مذاکرات هسته‌ای، به منظور آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در این کشور، اظهار داشت: ارزیابی من از این اتفاق این است که شیب مذاکرات مثبت است؛ در این شرایط طرفین به این نتیجه می رسند که امکان توافق بیش از عدم توافق است. در اینگونه شرایط چراغ های سبز بیش از چراغ های قرمز است و بنابراین شاهد رفتارهای عملی مثبت خواهیم بود.

مشروح این گفت‌وگو را در لینک زیر بخوانید:

آغازِ پایانِ تحریم‌ها | پیام مهم سفر ناگهانی مقام ارشد کره‌جنوبی به وین | چراغ‌های سبز بیش از چراغ‌های قرمز است

کد خبر 647902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha