روسای‌ هیات های ایران و روسیه روز سه‌شنبه در ادامه رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک در وین دیدار و درباره روند مذاکراتی که با محور رفع تحریم‌ها جریان دارد گفت‌وگو کردند.

باقري و اوليانوف

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: امروز با آقای باقری رئیس هیئت ایرانی دیدار کردم. ما در مورد مسائل اصلی حل نشده که باید در جریان مذاکرات وین حل و فصل شوند، بحث کردیم.

وی همچنین در توئیت دیگری به دیدار با انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک اشاره کرد و نوشت که دو طرف درباره آخرین وضعیت و امکان پیشرفت مذاکرات وین تبادل نظر کردند.

دور هشتم مذاکرات وین از دوشنبه هفته گذشته آغاز شده و جلسات در سطوح و قالب‌های مختلف در جریان است. جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که رمز موفقیت مذاکرات وین دستیابی به توافق در زمینه لغو موثر تحریم های ظالمانه علیه ایران است.

باقری چندی پیش در گفت وگو با خبرنگاران بیان داشت: هرچقدر طرف مقابل ما آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد و اراده جدی تری برای پذیرش سازوکارهای مد نظر جمهوری اسلامی ایران در لغو تحریم‌ها داشته باشد  به ویژه در دو موضوع راستی آزمایی و تضمین در مدت زمان کوتاه‌تری می‌توانیم به توافق دست پیدا کنیم

این درحالیست که مذاکره کننده ارشد روسیه هم امروز در گفت‌وگویی خاطر نشان کرد که تحریم های آمریکا علیه ایران همچنان مانعی در مذاکرات است. وی افزود: ما در مذاکرات وین باید بر مساله رفع تحریم های آمریکا متمرکز باشیم.

کد خبر 647898

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha