روند کاهش موارد فوت کرونا از اوایل مهر ماه شروع شد. به‌طوری که در نخستین روز این ماه، ۳۱۷نفر جانشان را از دست دادند و در آخرین روز، ۱۶۵نفر.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، در آبان‌ماه ۱۴۰۰ هم وضعیت با همین روند ادامه داشت. در روزهای اول این ماه، آمار فوتی‌ها بین ۱۲۴ تا ۲۰۰نفر ثبت شد و در روزهای آخر به حدود ۱۰۰نفر رسید.
 در آذر اما میزان کاهش فوتی‌های روزانه چشمگیرتر بود، به‌طوری که از ابتدا تا پایان این ماه، تنها در نهم آذر، تعداد فوتی‌ها بالای ۱۰۰نفر یعنی ۱۱۹نفر اعلام شد و در سایر روزها، موارد فوت به ۴۱نفر هم رسید که کمترین میزان جان‌باختگان روزانه کرونا در آذرماه بود.
دی ماه اما رکورددار کاهش فوتی‌ها بود. از ابتدای این ماه، میزان فوتی‌ها از ۶۰نفر بالاتر نرفت. با ۴۴مورد شروع شد و روز گذشته به کمترین میزان در ۲۳ماه گذشته رسید. در این میان آمار ابتلا هم روند نزولی طی کرد و به مرز ۱۰۰۰ نفر هم  رسید.
نکته مهم اما تعداد بستری‌هاست، با اینکه روزانه بین هزار تا ۲ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی می‌شود اما موارد بستری ناشی از این بیماری، ر وزانه کمتر از ۴۰۰نفر است که نشان از ضعیف شدن بیماری‌زایی ویروس دارد.

آمار فوتی‌های روزانه کرونا به کمترین میزان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون رسیده است؛ ۳۴فوتی در یک شبانه‌روز. این رقم دیروز عدد بی سابقه ۲۲ را نشان می داد. هر چند که وزارت بهداشت روز گذشته اعلام کرد که آخرین بار ۱۷اسفند سال۹۸ بود که کمترین میزان مرگ روزانه با ۲۱جان‌باخته، به ثبت رسید که البته آن زمان هنوز شیوع کرونا به این میزان نرسیده بود و کشور در ابتدای نخستین پیک کرونا با سویه کلاسیک قرار داشت.

ببینید | سندی که نشان می‌دهد کرونا در ایران شکست خورده است


همه اینها در شرایطی است که جهان در میدان نبرد با اومیکرون قرار دارد. در ایران هم براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، تاکنون بیش از 200 مورد تأیید شده ابتلا به اومیکرون شناسایی شده‌ است، با این حال هنوز تأثیر شیوع احتمالی اومیکرون در کشور، بر آمارهای روزانه مشهود نیست. روز گذشته معاون درمان وزارت بهداشت، تعداد مراجعه‌کنندگان سرپایی با علائم مشکوک کرونا به‌صورت روزانه را ۱۲۵۰نفر اعلام کرد که نسبت به پیک قبلی، کاهش داشته است.
 

کد خبر 647876

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha