خرید بلیط هواپیما هم مانند هر خرید دیگری ترفندهای خاص خودش را دارد که با انجام آنها می‌توانید هزینه پایین‌تری را برای بلیط سفرتان بپردازید. وقتی صحبت از خرید بلیط هواپیما خارجی می‌شود، این ترفندها به دلیل هزینه بالاتر پروازهای خارجی، اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند.یکی از ترفندهایی که نقش مهمی را در کاهش هزینه سفرتان ایفا می‌کند، زمان خرید بلیط است.

image-20220104145941-1.png

با خرید بلیط در زمان درست، هزینه کمتری را خواهید پرداخت یا با هزینه کمتر بلیط با خدمات بهتری را رزرو خواهید کرد.

در ادامه این مطلب هر آنچه باید در مورد بهترین زمان خرید بلیط هواپیما خارجی را بدانید، به شما می‌گوییم تا در سفر خارجی بعدی، هزینه‌ها را بهتر مدیریت کنید.

تاریخ پروازتان را با دقت انتخاب کنید

قبل از آنکه برای سفر تصمیم بگیرید، نگاهی به تقویم بیندازید. حواستان به مناسبت‌ها و تعطیلات باشد و در سفرهای خارجی حتما مناسبت‌هایی مانند کریسمس، سال نو، جشنواره‌ها و ... را در نظر بگیرید. در زمان تعطیلات، هزینه خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به میزان قابل توجهی بالا می‌رود و به دنبال آن هزینه سفر شما هم افزایش می‌یابد.

شاید فکر کنید  برای تجربه سفر ارزان، بهتر است دور تعطیلات را خط بکشید اما باید بگوییم باز هم می‌توانید ارزان‌ترین بلیط‌ها را در تعطیلات پیدا کنید. یکی از راه‌های پیدا کردن ارزان ترین بلیط هواپیما خارجی مراجعه به فلای تودی و خرید بلیط از این سایت است.

بلیط خود را هر چه زودتر بخرید

موکول کردن خرید بلیط به روزهای منتهی به آغاز سفر، بزرگترین اشتباهی است که می‌توانید در خرید بلیط هواپیما خارجی مرتکب شوید. در بسیاری موارد خرید زودهنگام بلیط هواپیما مشمول تخفیف می‌شود و اگر به موقع برای خرید اقدام کنید، از این تخفیف‌ها بهره‌مند خواهید شد.

البته به یاد داشته باشید که این قانون همیشه هم صادق نیست. اگر خیلی زود برای خرید بلیط اقدام کنید، ممکن است مجبور به پرداخت بهای بیشتر شوید. بنابراین همه جوانب را در نظر بگیرید و پس از بررسی دقیق قیمت‌ها رزرو بلیط خود را انجام دهید.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما خارجی و ساعت پرواز کدام است؟

روزهای طلایی هفته را از دست ندهید

برای خرید بلیط هواپیما ارزان بهتر است روزهای وسط هفته را برای پرواز انتخاب کنید. بر اساس تجربه، بلیط‌های روزهای چهارشنبه تا جمعه گران‌ترین بلیط ها هستند و اگر بخواهید بلیط مسیری پرتردد را بخرید، با افزایشی سرسام‌آور در قیمت بلیط هواپیما مواجه می‌شوید.

روزهای دوشنبه و سه شنبه را برای پرواز انتخاب کنید تا بتوانید بلیط ارزان‌تری را بخرید و هزینه کمتری برای سفرتان بپردازید. در این روزها تقاضا برای سفر کمتر است و همین موضوع باعث می‌شود تا بلیط‌ها قیمت ارزان تری داشته باشند.

به امید بلیط چارتر و لحظه آخری نمانید

 بلیط چارتر و بلیط لحظه آخری دو عبارت آشنا برای همه کسانی هستند که قصد سفر هوایی دارند. به تصور بسیاری از مردم برای سفر ارزان باید حتما بلیط چارتر بخرید و یا از تخفیف بلیط های لحظه آخری استفاده کنید. اما این تصور تا حدی اشتباه است!

باید بگوییم که بلیط های چارتری توسط چارترکننده قیمت‌گذاری می‌شوند و به فروش می‌رسند و در این میان ممکن است قیمت آنها حتی از قیمت بلیط سیستمی هم بالاتر رود. در زمان‌های پیک سفر، گران شدن بلیط های چارتر بسیار مشهود است و حتی بلیط های لحظه آخری هم با قیمتی بالاتر به فروش می‌رسند.

با توجه به این نکات، حواستان باشد که گول عبارت چارتری و لحظه آخری را نخورید و فکر نکنید این بلیط‌ها همیشه ارزان‌تر هستند.

ساعت پرواز را به درستی انتخاب کنید

باید به این نکته توجه داشته باشید که حتی زمان پرواز هم روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر دارد. به عنوان مثال اگر به دنبال بلیط‌های ارزان‌تر هستید، حتما بلیط‌ پروازهای صبح را انتخاب کنید که طرفداران کمتری دارند و با قیمت‌های پایین‌تری به فروش می‌رسند.

آمارها نشان می‌دهند پروازهای صبح تاخیر کمتری دارند و به دلیل خلوت بودن فرودگاه، فرآیند چک این کردن آنها راحت‌تر و در زمانی کمتر انجام می‌شود. اگر مشکلی برای پروازتان در صبح به وجود بیاید، به احتمال زیاد یک پرواز جایگزین در همان روز خواهید داشت و مجبور نمی‌شوید که یک یا چند روز، سفر خود را به تاخیر بیندازید. بنابراین نه تنها هزینه کمتری برای بلیط می‌پردازید، بلکه می‌توانید از دیگر مزایای بلیط‌های صبح هم بهره‌مند شوید.

هر چه به ساعات شب نزدیکتر می‌شویم قیمت بلیط بالاتر می‌رود. این موضوع به ویژه در مورد بلیط برگشت بسیار تاثیرگذار است؛ چرا که بیشتر افراد می‌خواهند نهایت استفاده را از زمان سفر ببرند و بازگشت خود را موکول به ساعات پایانی شب می‌کنند.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما خارجی و ساعت پرواز کدام است؟

 فلای تودی به شما کمک می‌کند ارزان ترین بلیط هواپیما را بخرید!

به طور معمول بهترین قیمت بلیط هواپیما را می‌توانید در اواسط هفته و فصل‌های کم مسافر سال (آف سیزن) پیدا کنید. در این مواقع از سال به علت کمبود مسافر قیمت بلیط هواپیما به شدت کاهش می‌یابد. اما اگر قصد دارید در فصل‌های شلوغ سال (پیک سیزن) سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حداقل ۳۰ روز قبل از سفر برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید.

با استفاده از ابزارها و امکانات فلای تودی می‌توانید بلیط خود را برای هر تاریخ و زمانی با پایین‌ترین قیمت ممکن بخرید. برای خرید بلیط هواپیما خارجی از فلای تودی، پس از مراجعه به سایت، به منوی پرواز بروید و در بخش پرواز خارجی، مبدا، مقصد، تاریخ پرواز، کلاس پروازی و ... را مشخص کنید. پس از زدن کلید جستجو، فهرستی از پروازهای در دسترس در تاریخ مورد نظر شما نمایش داده می‌شود. 

با استفاده از ابزارهای این وبسایت مانند تقویم قیمتی، نمودار قیمتی و اطلاع از آخرین قیمت، به راحتی بلیط مورد نظرتان را با کمترین قیمت بخرید. تقویم قیمتی و نمودار قیمتی به شما کمک می‌کنند تا تجزیه و تحلیل درستی در مورد قیمت بلیط هواپیما در حوالی تاریخ سفرتان داشته باشید و در صورت لزوم، با تغییر زمان پرواز، هزینه کمتری برای سفر بپردازید.

با ثبت ایمیلتان در سرویس اطلاع از آخرین قیمت، تغییرات لحظه‌ای قیمت بلیط هواپیما به اطلاع شما می‌رسد و با آگاهی از ارزان شدن بلیط مورد نظرتان، می‌توانید برای خرید آن اقدام کنید.

فلای تودی در کنار شماست تا کمترین هزینه را برای خرید بلیط هواپیما به هر مقصدی بپردازید.

کد خبر 647840

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha