مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
۰ نفر

استانبول یکی از شهرهای محبوب خارجی برای سفر است و سالانه مسافران زیادی از ایران با خرید بلیط هواپیما راهی این شهر دیدنی می‌شوند.

image-20220104144557-1.png

باید توجه داشت که بر اساس آمار فروش بلیط، سفر به استانبول تنها از تهران صورت نمی‌گیرد و بلیط تبریز استانبول ، اصفهان استانبول، شیراز استانبول و ... هم فروش خوبی در طول سال دارند. سفر به استانبول به دلیل عدم نیاز به ویزا و در دسترس بودن بلیط در همه روزهای سال، به مقصدی پرطرفدار بین ایرانیان از شهرهای مختلف، تبدیل شده است.

حالا که این شهر تا این اندازه محبوبیت دارد، می‌خواهیم تفریحاتی را به شما معرفی کنیم که نباید در سفر به استانبول آنها را از دست بدهید. به عبارتی سفر شما به استانبول بدون این تفریحات کامل نمی‌شود و حسرت بعضی از آنها به دل شما می‌ماند. این مطلب را تا انتها بخوانید تا سفرتان به استانبول ناتمام نماند!

شب گردی در استانبول

فرقی نمی‌کند که با چه هدفی به استانبول سفر کرده‌اید یا چه سلیقه‌ای در سفر دارید. ممکن است شما عاشق مکان‌های تاریخی باشید یا برای خرید سر و دست بشکنید یا بخواهید خوشمزه‌ترین و جدیدترین غذاها را در سفر بخورید؛ به هر حال شب‌گردی در استانبول چیزی است که نباید آن را از دست بدهید. این شهر پرهیاهو، مردمی شب زنده دار دارد و خیابان‌هایش در شب مملو از جمعیت است. موسیقی خیابانی، برنامه‌های شاد، مراکز خرید جذاب، بوی خوش غذاهای خیابانی و کافه‌هایی با برنامه‌های متنوع، چیزهایی هستند که در شب‌گردیتان در استانبول نصیبتان می‌شود.

اگر به هیاهوی مردم در شب علاقه دارید و می‌خواهید در دل ماجرای شب‌های استانبول باشید، در زمان رزرو هتل های استانبول در حوالی یکی از خیابان‌های شلوغ و پرتردد در شب اقامت کنید. از جمله این خیابان‌ها می‌توان به خیابان استقلال، میدان تکسیم و ... اشاره کرد.

شکم گردی در استانبول

چشمانتان را ببندید و بوی خوش قهوه ترک را استشمام کنید و از بوی شیرینی‌های تازه لذت ببرید. در استانبول کافه‌های رنگارنگی وجود دارد که هر یک به شیوه‌ای خاص طراحی و دکور شده‌اند و هر یک روشی خاص را برای ارائه خدمات به مشتریانشان دارند. می‌توانید ساعت‌ها در این کافه‌ها بنشینید، قهوه ترک اصل نوش جان کنید و طعم شیرینی‌های خوشمزه ترکی مانند باقلوا و کنافه را بچشید. حواستان باشد که این کافه‌ها بهترین فرصت را برای همنشینی با مردم استانبول و آشنایی با آنها به شما می‌دهند.

از غذاهای خوشمزه ترکی غافل نشوید. کباب‌های خوشمزه و نان‌های ترکیه چیزهایی هستند که در سفر به استانبول نباید آنها را از دست بدهید. اگر اهل خیابان‌گردی باشید، در گوشه گوشه شهر، با بساط غذاهای خیابانی مواجه می‌شوید که طعم متفاوتی به سفر شما می‌دهند.

کدام تفریحات استانبول را از دست ندهیم؟

کشتی سواری در تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر همان جایی است که استانبول آسیایی را از استانبول اروپایی جدا می‌کند و چشم‌انداز بسیار زیبایی دارد. این تنگه حدود 30 کیلومتر طول دارد و با قایق می‌توانید آن را طی کنید. تور کشتی‌های کروز بسفر شهرت زیادی دارند و با رزرو آنها می‌توانید ساعاتی خوش و به‌یادماندنی را برای خودتان رقم بزنید. این تورها شما را به بازدید از تنگه بسفر می‌برند، خدمات وعده‌های غذایی را به شما ارائه می‌دهند و لحظات مفرحی را برایتان می‌سازند.

با سوار شدن به قایق‌های بسفر روی آب حرکت کنید و تصویری بسیار متفاوت از استانبول را ببینید.

حمام و ماساژ ترکی در استانبول

حمام‌های ترکی در همه جای دنیا شهرت دارند و ذهنیت شما را در مورد حمام کردن عوض می‌کنند. این نوع حمام صرفا شستشوی بدن و سر نیست و فقط به هدف نظافت انجام نمی‌شوند بلکه خستگی را از تنتان به در می‌کنند. با وارد شدن به حمام های ترکی به جز خدمات شستشو، چندین نوع ماساژ دریافت می‌کنید، از خوراکی‌های خوشمزه لذت می‌برید و زمانی را به همنشینی با مردم می‌گذرانید. پس در سفر به استانبول، تجربه یک حمام ترکی همه چیز تمام را از خود دریغ نکنید. این تجربه‌ای است که در هیچ کجا نمی‌توانید نمونه‌اش را پیدا کنید.

جزیره گردی در استانبول

به تصور بسیاری از مردم، استانبول شهری تاریخی با آثار متعدد است و نمی‌توان انتظار تفریحات دیگری از آن داشت. باید بگوییم که جزیره گردی و استفاده از تورها به مقصد جزایر اطراف استانبول یکی از متداول‌ترین تفریحات حتی برای ساکنان استانبول است. می‌توانید با خرید بلیط کشتی به جزیره بیوک آدا بروید و از قدم زدن در منطقه‌ای که هیچ ماشینی در آن وجود ندارد لذت ببرید. در این جزیره فرصت دوچرخه‌سواری را هم دارید و همچنین می‌توانید عکس‌هایی دیدنی را به ثبت برسانید.

کدام تفریحات استانبول را از دست ندهیم؟

خرید و بازار گردی

استانبول یکی از شهرهایی است که عاشقان خرید را برای سفر وسوسه می‌کند. محال است به این شهر سفر کنید و دست خالی برگردید. بازار استانبول که بزرگترین بازار سرپوشیده دنیاست، پیشنهادهای جذابی برایتان دارد که نمی‌توانید دست رد به آنها بزنید. راستش را بخواهید اگر اهل بازارگردی باشید، با قرار گرفتن در بازار استانبول، نمی‌توانید در برابر خرید مقاومت کنید. در اینجا خوراکی‌های سنتی، ادویه‌ها، صنایع دستی، زیورآلات و ... به فروش می‌رسند و کمتر کسی می‌تواند از کنار آنها به سادگی بگذرد.

در استانبول می‌توانید نمایندگی‌های معتبر برندها را بیابید و هر آنچه دوست دارید را از آنها با خیال راحت بخرید. اگر در زمان درستی به استانبول سفر کنید می‌توانید از جشنواره‌های تخفیفی بهره ببرید و آنچه می‌خواهید را با قیمتی بسیار پایین‌تر تهیه کنید. بنابراین برای خرید گوش به زنگ تخفیفات بمانید. اگر برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به فلای تودی مراجعه کنید، در هر زمانی می‌توانید ار بیشترین تخفیف‌ها بهره ببرید و با کاهش هزینه‌های سفر، بودجه بیشتری را به خریدتان اختصاص دهید.

تاریخ گردی در استانبول

حتی اگر از آن دسته گردشگران هستید که خیلی به بازدید از آثار تاریخی علاقه ندارید، دست رد به جاذبه‌های تاریخی استانبول نزنید. در سفرتان حتما سری به ایاصوفیه بزنید و حال و هوای کلیسایی که که به مسجد تبدیل شده است ببینید. مسجد سلطان احمد و حال و هوای آبی رنگش را از دست ندهید و حتما گشتی هم در کاخ توپکاپی بزنید. استانبول با تاریخ و فرهنگ درآمیخته و جاذبه‌های تاریخی آن آن قدر جذاب و زیبا هستند که هر کسی را با هر سلیقه‌ای به سوی خود بکشانند.

با بیشترین تخفیف به استانبول سفر کنید

اگر برای سفر به استانبول برنامه‌ای دارید و نگران هزینه‌ها هستید، می‌توانید با مراجعه به وبسایت فلای تودی، خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل را با کمترین قیمت انجام دهید. امکانات و ابزارهای فلای تودی به شما امکان می‌دهند تا با چشم باز بلیط خود را بخرید و هتل مناسبتان را رزرو کنید.

کد خبر 647834

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha