مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: هم اینک راه ارتباطی ۶۵ روستا در استان به علت بارندگی‌های شدید و طغیان رودخانه‌های فصلی قطع است و انتشار شایعه آسیب دیدگی سد بردول صحت ندارد.

سیل در هرمزگان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهرداد حسن‌زاده اظهار کرد: اکنون برق ۳۷ روستا و آب آشامیدنی ۲۵ روستا در هرمزگان نیز به علت بارندگی‌های اخیر قطع شده است.

وی بیان گفت: براثر بارندگی و آبگرفتگی شدید معابر عمومی در شهرستان‌های میناب، بندرعباس، قشم و پارسیان باعث مشکلاتی برای شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به اینکه تیم های امدادرسانی به مناطق مختلف استان اعزام شده است، اظهارکرد: در شهرستان‌های میناب، پارسیان و یک روستای بندرعباس تخلیه اضطراری صورت گرفته است.

حسن‌زاده ادامه داد: خسارت‌های جدی در حوزه‌های زیربنایی و کشاورزی وارد شده است که پس از برآورد نهایی اطلاع رسانی می‌شود.

سخنگوی صنعت توزیع برق هرمزگان هم گفت: به علت طوفان و بارندگی شدید برق پنج محله در شهرستان‌های بندرعباس، پارسیان، قشم، رودان و بستک از ساعت ۶ صبح امروز تاکنون قطع است.

علیرضا عباسی افزود: خارج شدن شبکه برق ۲۰ ولت، سقوط پایه، پارگی سیم و افتادن درخت روی کابل ها، علت قطعی برق این مناطق بوده است.

وی بیان کرد: با کاهش بارندگی و فروکش کردن طوفان، تلاش می‌شود برق این مناطق تا ظهر امروز دوشنبه وصل شود.

سرریز شدن سد خاکی بردول

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت:در پی بارندگی‌های اخیر، سد خاکی بردول با ظرفیت سه میلیون مترمکعب سرریز شده و هیچ آسیبی به آن وارد نشده است.

حسن سالاری افزود: شایعاتی مبنی بر وارد شدن آسیب به بدنه سد بردول پارسیان در فضای مجازی منتشر شده بود که اساس آن کذب بوده و این سد از نظر فنی و مهندسی سالم است.

وی بیان کرد: سد بردول توسط وزارت جهاد کشاورزی و با هدف تغذیه آبخوان و تقویت سفره‌های زیرزمینی احداث شده است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با اشاره به اینکه سد بردول در ۵۰۰ متری شمال شهرستان پارسیان واقع شده است، اظهار کرد: در حال حاضر علاوه بر این موضوع، سه میلیون مترمکعب از حجم سیلابی که وارد شهر پارسیان می‌شود را مهار می‌کند.

سالاری گفت: استان هرمزگان در روزهای اخیر بارندگی‌های خوبی را تجربه کرده است که بر روی ذخیره آب سدها تاثیرگذار خواهد بود.

بارش‌ها ادامه دارد

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان هم گفت: اکنون از شدت فعالیت سامانه بارشی در مناطق غربی استان کاسته شده است اما همچنان در مناطق مرکزی استان تا ساعات ظهر و در نیمه شرقی و مناطق شمالی تا صبح روز سه شنبه ۱۴ دی، رگبار باران و رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد ادامه دارد.

مجتبی حمزه نژاد افزود: در جزایر خلیج فارس، وزش باد نسبت شدید شمال غربی و در دریای عمان و شرق تنگه ی هرمز ، باد نسبت شدید جنوب شرقی موجب مواج شدن دریا می شود.

وی توصیه کرد با توجه به نامساعد بودن شرایط رفت و آمدهای دریایی از هرگونه رفت و آمدهای شناورهای سبک جلوگیری شود و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری نیز وزش باد نسبت شدید شمال غربی در مناطق دریایی استان ادامه می یابد و دریا مواج می‌شود.

حمزه نژاد افزود: روز پنجشنبه در برخی نقاط شرقی استان هرمزگان رگبار پراکنده باران و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.  

پیش‌بینی وزارت نیرو از وقوع سیل در هرمزگان

22 آذرماه امسال وزارت نیرو با انتشار آخرین بررسی‌ها وضعیت آب‌و هوایی را پیش بینی و احتمال وقوع سیل در حوزه‌ آبریز جنوب کشور را پیش‌بینی کرده بود. در این خبر اعلام شده بود که در دیماه امسال  در حوزه آبریز جنوب کشور  بیش از 412 میلی‌متر بارش خواهیم داشت. ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید.

کد خبر 647554

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha