دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
۱ نفر

شرکت هیوندای موتور کره جنوبی اعلام کرد که فروش جهانی این شرکت در سال ۲۰۲۱ به ۳ میلیون ۸۹۰ هزار دستگاه رسیده است که کمتر از هدف خود برای تولید ۴ میلیون دستگاه به حساب می‌آید.

هیوندای

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، این خودروساز کره‌ای هدف فروش خود در سال ۲۰۲۲ را ۴ میلیون و ۳۲۰ هزار دستگاه خودرو تعیین کرده است.

هیوندای موتور در بیاینه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «در سال ۲۰۲۲، هیوندای موتور قصد دارد سهم بازار خود را گسترش دهد و سودآوری‌اش را از طریق تلاش برای تثبیت عرضه و تقاضای تراشه، تنظیم برنامه‌های تولید خودرو، تقویت خط تولید خودروهای الکتریکی و همچنین بهینه‌سازی سود و زیان فروش بر اساس منطقه، افزایش دهد.»

در ماه اکتبر، هیوندای موتور هدف فروش جهانی خود در سال ۲۰۲۱ را حدود ۴ درصد کاهش داد و از ۴ میلیون و ۱۶۰ هزار دستگاه به ۴ میلیون رساند. این در حالی اعلام شد که کمبود جهانی تراشه بسیاری از شرکت‎‌های جهان را آزار می‌داد.

بحران نیمه‌هادی‌ها و کمبود شدید تراشه در دنیا، خودروسازان را با دردسر در تولید مواجه کرده است. همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ و به دنبال آن کاهش کار بسیاری از تراشه‌سازان به این بحران همچنان دامن می‌زند.

کد خبر 647489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 0
    چقد کم