قهرمان سنگین وزن کشتی آزاد جهان از رویای خود برای حضور در المپیک پاریس گفت.

امیرحسین زارع

به گزارش همشهری‌آنلاین، امیرحسین زارع دارنده مدال برنز المپیک و طلای سنگین‌وزن کشتی آزاد جهان در حاشیه دومین اردوی آماده‌سازی پس از رقابت‌های جهانی نروژ، گفت: با توجه به اینکه مدال داران رقابت‌های جهانی از حضور در مراحل اول و دوم چرخه انتخابی تیم ملی معاف هستند، فعلاً تمرینات آماده‌سازی خود را پشت سر می‌گذاریم. همه چیز در اردوها خوب است و کادر فنی برنامه‌های خود را برای حضور موفق در بازی‌های آسیایی و جهانی سال آینده دنبال می‌کند. ما نیز طبق نظر کادر فنی تمرینات خود را پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: در المپیک توکیو می‌توانستم مدال طلا را از آن خود کنم، اما شاید جوانی و کم‌تجربگی مانع از از این موضوع شد. در رقابت‌های جهانی نروژ نشان دادم از همه سنگین وزن‌های دنیا بهترم. البته نباید هیچ حریفی را دست کم گرفت. قطعاً اگر اینطور باشد و کشتی گیر به خود مغرور شود از همان جایی که فکر نمی‌کند ضربه خواهد خورد.

زارع در خصوص سفر تیم ملی به آمریکا و رو در رو شدن با دارنده مدال طلای المپیک گفت: من قهرمانان بزرگ جهان در سنگین وزن را مغلوب کردم. این کشتی گیر آمریکایی نیز عملکرد خوبی داشته و دوست دارم با او مبارزه کنم. به نظرم چنین مبارزات تدارکاتی برای کشتی گیران بسیار عالی خواهد بود. من کشتی خودم را می‌گیریم و سعی می‌کنم با نهایت آمادگی و دقت، به مصاف این کشتی گیر بروم. من از مبارزه با هیچ حریفی هراس ندارم چراکه اگر قرار باشد به مدال طلای المپیک برسم باید تفکرم اینگونه باشد.

وی در خصوص مرحله دوم اردوی تیم ملی کشتی آزاد گفت: اردوی دوم با ۶ مدال آور المپیک و جهان در حال برگزاری است و یکی از محاسن این اردو «سرشاخ» شدن من با حسن یزدانی است، قطعاً هرکشتی گیری با یزدانی سرشاخ شود عرقش در می‌آید و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. فکر می‌کنم حضور حسن یزدانی در اردوها بسیار مفید و سازنده است.

زارع در پایان خاطرنشان کرد: هدفم المپیک پاریس است و برای تحقق این هدف در زمان تعطیلی اردوها نیز تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی ادامه می‌دهم. مطمئناً حریفان نیز بیکار نیستند و باید برای کسب موفقیت تلاش را کرد.

کد خبر 647445

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    0 0
    اگر حسن یزدانی میخواد درقدرت وتوان برهنه حریفان هم وزن خودش غالب باشه باید در۹۷ کیلو وبلکم در سنگین وزن مبارزه کنه ،خالا یا داخل لیگ یا بعضی کشتی های برون مرزی ،،علیرضاحیدری هم همیشه تو لیگ و باشگاه ها گاهی یک وزن بالاتر کشتی می‌گرفت ،حسن یزدانی هم باست توده عضلانی پا ومچ دست و همچنین فیله کمر خود را حجیم تر کنه وبا تمرینات درجاهای ای طبیعی مثلاً سعداللهذیف داشت بصورت سنتی زمین پدربزرگش شخم میزد،یادبادکنده درخت ناهمگون هالتر وزنه بزنند،،شبیه سازی فشار بر روی بدن و کنترل با اجسام ناهمگون مثل سرشاخه شدن با حریف تمرینی هست ،مثلا خیلی موقع شده طرف دریکطرف فشار سنگینی وارد می‌کنه ،خریفش سنگین دفاع در همان راستا درجهت مخالف ،بعد یک جا حالی کردن ورفتندبه جهت مخالف ،اصطلاحا خالی کردن ،پیش انداختن دردست مخالف حریف بادوبرابررسرعتش تعادل از دست میده،دقیقا در نیمه نهایی گلیچ با اسنایپر ،۱۳ثانیه حریف بازنده بود وگلیچ سرپایین بشدت داشت دفاع می‌کرد ،اسنایدر یک دست درم الف زد که لیچ سوت شد تو خاک ،