یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
۰ نفر

پاکسازی اراضی شیب‌دار محور گردشگری هزارپیچ با همکاری شهرداری گرگان و دوستداران محیط زیست برای دومین بار در هفته‌های جاری پاکسازی شد.

پاکسازی محور گردشگری هزارپیچ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، استان گلستان یکی از بزرگترین منابع و ظرفیت های طبیعی، جنگلی، گردشگری و زیست محیطی کشور در سالهای اخیر با مخاطرات جدی زیست محیطی رو به رو شده به طوری که کارشناسان و دوستداران محیط زیست و حوزه منابع طبیعی نسبت به افق و آینده استان در این حوزه ابراز نگرانی شدید کرده اند.

بحران زیست محیطی خلیج گرگان و آتش سوزی جنگلهای هیرکانی و پارک ملی از یک سو و بحران گسترش بیابان در شمال استان و تعرض به منابع طبیعی از سوی دیگر همه و همه مردم و مسئولان را به شدت نگران کرده، این در حالی است که عدم‌ بهره مندی صحیح از منابع طبیعی و اماکن جنگلی و گردشگری به عنوان یک عامل انسانی در مسیر تخریب و نابودی این ظرفیت ها مزید بر علت شده است.

قطعا اقداماتی مانند پاکسازی محیط زیست با محوریت مردم می‌تواند در کاهش مخاطرات و همچنین کمک به فرهنگ سازی در راستای پیشگیری از آسیب های انسانی به اماکن گردشگری و ظرفیت های طبیعی موثر باشد اما بی تردید آنچه باید مورد توجه قرار گیرد ایجاد یک فرهنگ فراگیر در کشور برای حفاظت و حراست همگانی از منابع طبیعی و اماکن جنگلی و گردشگری است، اقدامی که باید از دوران کودکی و دانش آموزی مورد توجه جدی قرار بگیرد.

کد خبر 647263

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha