مرزهای کره شمالی در سال نوی میلادی شکست و فردی ناشناس طی یک فرار عجیب و نادر از کره جنوبی به کره شمالی وارد شد. مرز بین دو کره بسیار مستحکم و غیرقابل عبور است.

مرزي بين دو كره

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرنس۲۴، ارتش کره جنوبی صبح امروز اعلام کرد که یک فرد ناشناس در روز سال نو از جنوب وارد کره شمالی شده است که این یک نقض نادر و عجیب مرز شدیدا مستحکم بین این دو همسایه است.

سال‌ها سرکوب و فقر در کره شمالی باعث شده که بیش از ۳۰هزار نفر در دهه‌های پس از جنگ کره، به جنوب فرار کنند، اما عبور به جهت مخالف بسیار نادر است. رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت که این فرد در ساعت ۹:۲۰ شب روز شنبه در منطقه غیرنظامی - که شبه جزیره کره را تقسیم می‌کند - توسط تجهیزات نظارتی ردیابی شده است.

این جرقه‌ای برای آغاز یک عملیات جستجو توسط ارتش بود که البته بی‌نتیجه ماند و این مرد از مرز عبور کرد. این فرد هنوز شناسایی نشده و مقامات کره جنوبی در رابطه با این حادثه پیامی پیشگیرانه به کره شمالی ارسال کردند. تا این لحظه هیچ فعالیت غیرعادی از سوی ارتش کره شمالی شناسایی نشده است.

در سال ۲۰۲۰، سربازان کره شمالی یکی از مقامات شیلات کره جنوبی را که به گفته پیونگ یانگ به طور غیرقانونی از مرز دریایی عبور کرده بود، کشتند و سوزاندند. در همان سال، یک تبعه کره شمالی که سه سال قبل به جنوب فرار کرده بود، مخفیانه از مرز به شدت مستحکم بین دو کشور عبور کرد.

عبور او مقامات کره شمالی را بر آن داشت تا شهر مرزی کائسونگ را به دلیل ترس از ابتلای او به ویروس کرونا، تحت قرنطینه قرار دهند. اکثر شمالی ها برای فرار از این کشور مسیر چین را انتخاب می‌کنند زیرا منطقه مرزی جنوب با مین‌های زمینی و حضور سنگین نظامیان مستحکم شده و همین امر معدود عبورهای مرزی را خبرساز می‌کند.

کد خبر 647203
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    47 26
    این همه بر ضد کره شمالی مطلب می نویسید خسته نشدید...
    • یوسف IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      19 3
      این برای اینه که ایران بدتر از کره شمالی نشه .... بفهم
    • ساسان IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      0 2
      اهل دنیا، خصوصا در آخر الزمان، به دنبال منافع شخصی خودشون هستند و این سایت هم همچنین منفعتش طلب می کنه چی بنویسه چطور بنویسه و .....
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 0
    یارو فکرکنم را هرو گم کرده یا فامیلش اون طرف بوده تو این دنیا کلا اومدیم ۴ روز زندگی کنیم در کنار هم قرار نیست خودمون رو درگیر افکار مریض در این کره خاکی بکنیم وخودمون رو اسیر اونها نگه داریم
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    3 0
    یعنی بجای عقل توی کله اش ... بوده