عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: محدودیت‌ها برای شرایط فعلی است، اگر تعداد مبتلایان و فوتی های اُمیکرون افزایش یابد، باید تغییراتی در محدودیت‌ها ایجاد کنیم.

امیکرون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، پیام طبرسی ادامه داد: از آن‌جایی که اُمیکرون ویروسی با گسترش سریع است، ما ۱۰۰ درصد موج افزایشی مبتلایان به این ویروس را در کشور خواهیم داشت اما امیدواریم با توجه به واکسیناسیون میزان مرگ و میر و بستری افزایش پیدا نکند. 

وی درباره آخرین وضعیت ابتلا به کرونا، اظهار کرد: امروز بستری های کرونایی در بیمارستان‌ها محدود است، مراجعه به اورژانس‌ها تا حدی کاهش یافته و ثابت است. با توجه به اینکه ما در کشور بالای ۵۰ هزار کیس مثبت در روز داشته ایم، زیرساخت‌ها در کشور در اغلب بیمارستانها وجود دارد و امیدواریم مشکلی پیش نیاید.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ادامه داد: از آن‌جایی که اُمیکرون ویروسی با گسترش سریع است، ما ۱۰۰ درصد موج افزایشی مبتلایان به این ویروس را در کشور خواهیم داشت اما امیدواریم با توجه به واکسیناسیون، میزان مرگ و میر و بستری افزایش پیدا نکند.

طبرسی درباره تعطیلی مدارس یا اعمال محدودیت در مراکز آموزشی خاطرنشان کرد: ما فقط در ستاد علمی توصیه پزشکی می‌کنیم، درباره مدارس و تعطیلی آن‌ها باید بگویم که به واسطه کرونا برخی از دانش آموزان مناطق محروم از تحصیل بازماندند و درس را رها کردند، بنابراین اگر مدارس به طور کلی تعطیل شود، آن دانش آموزان مناطق محروم باید برای تحصیل به کجا مراجعه کنند؟ آن ها امکان حضور در کلاس های آنلاین را ندارند. طرحی که آموزش و پرورش مدارس را به صورت اختیاری با حداقل روزها دایر می‌کند بسیار مناسب است و باید ببینیم شرایط چگونه می شود، اگر ابتلا به اُمیکرون در حال افزایش بود، محدودیت‌ها افزایش می‌یابد.


 

کد خبر 647199

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha