پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۷ - ۰۶:۵۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: انگلا مرکل صدر اعظم آلمان در حالی قرار است امروز پنجشنبه با رئیس جمهور روسیه دیدار کند که دو شریک بزرگ اقتصادی تلاش می کنند به تنش‌های اخیر بر سر بحران گرجستان پایان دهند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنت پترزبورگ، مقامات دو کشور آلمان و روسیه قرار است در مورد بحران اقتصادی جهان و برنامه هسته‌ای ایران گفتگو کنند.

پیش بینی می‌شود مذاکرات امروز پنجشنبه سران دو کشور به ماموریت ناظران اتحادیه اروپا اختصاص داشته باشد که با هدف برقراری امنیت همزمان با عقب نشینی نیروهای روسیه از مناطق حائل اطراف اوستیای جنوبی صورت می‌گیرد.

هیئتی متشکل از رئیس سازمان انرژی المان، مدیران اجرایی شرکت شیمیایی باسف و شرکت مهندسی زیمنس و نیز رئیس کمیته مناسبات اقتصادی اروپای شرقی در این سفر مرکل را همراهی می‌کنند.

مرکل و دیمیتری مدودف رئیس جمهور روسیه قرار است ساعت ده و چهل و پنج دقیقه به وقت گرینویچ با یکدیگر دیدار و پس از ان کنفرانس خبری مشترک برگزار کنند.

به رغم اینکه المان نزدیکترین متحد روسیه در غرب اروپا محسوب می شود اما مناسبات دو کشور با حمله نیروهای روسیه به خاک گرجستان در ماه اوت رو به تیرگی نهاد.

این در حالی است که مناسبات تجاری دو کشور همچنان ادامه دارد و بیش از چهار هزار شرکت المانی در روسیه فعالیت دارند.

کمیته ارزیابی مناسبات اقتصادی اروپای شرقی اعلام کرد حجم صادرات المان به روسیه در نیمه نخست سال جاری با بیست و سه درصد افزایش به پانزده میلیارد و هشتصد میلیون یورو معادل بیست و دو میلیارد و سیصد میلیون دلار رسید.

صادرات روسیه به المان نیز در همین مدت شانزده میلیارد و هفتصد میلیون یورو ارزیابی شده است

کد خبر 64719

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز