هفته نود و هفتم اپیدمی کووید۱۹ در کشور در حالی سپری شد که با افزایش بستری و مرگ‌ومیر در معدودی از استان‌ها روبه رو بوده و در بیشتر از استان‌هم شرایط روند بیماری نزولی یا ایستا بوده است.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ‌ طبق آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت‌ تاکنون مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۴۰۱ نفر رسیده و در کشورمان ۱۳۱ هزار و ۶۰۶ نفر نیز به دلیل ابتلا به پاندمی قرن جان‌شان را از دست داده‌اند.

باید توجه کرد که طبق اعلام معاونت بهداشت، وزارت بهداشت در هفته اخیر، مصادف با هفته ۹۷ اپیدمی کووید ۱۹ در کشور، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده در کشور،   ۱۱۰۸۳ نفر، تعداد موارد بستری جدید در کشور ۲۲۷۷ نفر و تعداد فوتی‌های جدید نیز ۳۱۱ نفر بوده است.

همچنین در هفته اخیر روند بستری افزایش و فوت در استان کهگیلویه و بویر احمد کاهش یافته است. بروز موارد بستری از متوسط کشور بیشتر و میزان مرگ‌ومیر از متوسط کشور کمتر است. بروز استان به رتبه نخست کشور صعود کرده است.

در تهران نیز طی هفته اخیر، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده، ۴۲۲ نفر، تعداد موارد بستری جدید ۴۸۴، تعداد موارد فوتی جدید ۵۳ نفر بوده است.

همچنین در تهران در هفته اخیر موارد بستری استان تهران افزایش بارز داشته و موارد فوت ایستا بوده است و بروز موارد بستری از متوسط کشور بالاتر و میزان مرگ‌ومیر معادل متوسط کشور است.

در هفته اخیر موارد بستری و فوت استان کاهش یافته است. موارد فوت استان در یک هفته اخیر صفر بوده است. بروز موارد بستری از متوسط کشور کمتر و میزان مرگ‌ومیر به صفر رسیده است.

کد خبر 647007

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha