معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه چابهار گفت: چهار مکان شامل کمب، مراد آباد، زیباشهر و سالن های ورزشی سپاه و ورزش و جوانان در مرکزشهر برای اسکان اضطراری سیل زدگان در نظر گرفته شده است.

آبگرفتیگی در چابهار

به گزارش همشهری همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کورش محمدی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی به همراه نیروی‌های امدادی و تجهیزات و ماشین آلات همچنان در حال آماده باش و خدمات رسانی به مردم هستند.

معاون فرماندار ویژه چابهار در سیستان و بلوچستان بیان کرد: اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان چابهار مرتب از مکان‌های آسیب دیده از سیل و اسکان خسارت دیدگان ناشی از سیل بازدید و اوضاع را تحت کنترل دارند تا کمترین مشکلات و نارضایتی را داشته و رضایتمندی مردم را جلب کنیم.

وی از فعالیت‌های شبانه روزی نیروهای نظامی و انتظامی، شهرداری و امداد رسانی، بازدید و ارزیابی منازل آسیب دیده از بارندگی و توزیع اقلام امدادی بین خانواده‌های متاثر از بارندگی توسط جمعیت هلال احمر در روستای کمب قدردانی و بیان کرد: حاشیه‌نشینان چابهار به دلیل زندگی در کپرها نیاز شدید به خدمات رسانی دارند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه چابهار ادامه داد: با توجه به هشدار سطح نارنجی شماره ۱۳ اداره کل هواشناسی استان و تشدید و تقویت سامانه بارشی و بارندگی های ۴۸ ساعت گذشته بر اساس تصمیمات ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، کلیه مدارس در ۳ مقطع (ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم) شهرستان چابهار امروز شنبه تعطیل و آموزش و امتحانات دانش آموزان، به‌صورت مجازی در حال برگزاری است.

 ریزش بیش از ۱۳۴ میلی‌متر باران طی مدت‌زمان ۲۴ ساعت در چابهار و ۱۷۴ میلیمتر در کنارک باعث غافلگیری بسیاری از مردم این منطقه شد. شهر چابهار به دلیل شیبی که به سمت دریا دارد به نسبت کُنارک که تقریبا همسطح و خاک نفوذناپذیری دارد کمتر دچار آبگرفتگی شد اما این حجم از بارندگی که با میانگین یک سال بارندگی این شهرستان برابری می‌کند علاوه بر شکرگذاری مردم بابت بارش رحمت الهی، خسارت‌هایی به برخی زیرساخت‌ها وارد کرد که میزان دقیق این خسارات هنوز اعلام نشده است.

کد خبر 646941

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha