امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه پس از ثبت ۲۳۲۲۰۰ مورد جدید کووید-۱۹ در طول ۲۴ ساعت گفت این کشور هفته‌های مشکلی را در پیش خواهد داشت.

Arc de Triomphe

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز مکرون در یک سخنرانی تلویزیونی به مناسبت شب سال نوی میلادی گفت: «هفته‌های آینده مشکل خواهند بود، همه ما این را می‌دانیم.»

شمار عفونت‌های جدید در روز جمعه برای سومین روز پیاپی در فرانسه بالای ۲۰۰۰۰۰ مورد بود و اکنون فرانسه به یکی از کانون‌های موج کرونای اُمیکرون بدل شده است که دارد قاره اروپا در می‌نوردد.

شمار عفونت‌ها در فرانسه، یکی از کشورهایی که به طور گسترده‌ای آزمایش کرونا انجام می‌دهد، در روز جمعه بسیار بالاتر از شمار عفونت‌ها در ایتالیا و انگلیس بود که به ترتیب ۱۴۴۲۴۳ و ۱۰۶۱۲۲ مورد عفونت کرونا ثبت کردند.

در پاریس، آتش‌بازی سنتی شب سال نو که در طاق پیروزی و خیابان شانزه لیزه پاری متمرکز است، لغو شد، زیرا مقامات شهر نگران بودند که تجمع‌های بزرگ مردم  رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را ناممکن کند. 

رئیس‌جمهور مکرون روز جمعه دوباره بر درخواستش برای واکسیناسیون جمعی تاکید کرد و آن را راه‌حلی مطمئن برای خروج از پاندمی خواند که به نظر او ممکن است در سال ۲۰۲۲ رخ دهد.

مکرون در سخنرانی‌اش، از نیاز به محدودیت‌هایی بیشتر از آنهایی که قبلا اعلام شده بود، سخنی نگفت و افزود دولت باید از محدود کردن بیشتر آزادی‌های شخصی افراد اجتناب کند.

او گفت: «ما از چالش کنونی با پیروی از همان اصولی که از روز اول پاندمی از آنها پیروی کردیم، عبور خواهیم کرد.»

کد خبر 646907

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha