یکی از مراجع تقلید در دیدار رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید همه تلاش کنند که مردم محترمانه و آبرومندانه زندگی کنند، گفت: اگر اقتصاد خراب باشد و ستون فقرات جامعه مشکل داشته باشد مجبور خواهد بود به دیگران باج بدهد.

دیدار رئیسی با مراجع

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر استانی به شهر مقدس قم، پیش از ظهر با حضور در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء با آیت‌الله‌ عبدالله جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار گفت: خداوند مردم را «کریم» آفرید؛ «وَ لَقَدْ کَرَّمْنا بَنِی آدَمَ»، روی این اصل کشور را کمیته امدادی اداره کردن برخلاف فرهنگ خلقت است، خداوند انسان را با کرامت خلق کرد و دستور داد کرامت انسان محفوظ باشد.

تصاویر | دیدار رئیسی با مراجع تقلید و علما | خواسته‌های مهم مراجع تقلید و وعده‌های رئیس‌جمهوری

وعده رئیس‌جمهوری به آیت الله نوری‌همدانی | گرانی‌ها نتیجه تصمیمات نادرست گذشته است

درخواست مهم یک مرجع تقلید از رئیس‌جمهوری

وی ادامه داد: به دلیل همین تاکید اسلام بر حفظ کرامت انسان است که مزدوری در اسلام نهی نشده است، علما این نهی را حمل بر کراهت کرده‌اند اما برخی از کراهت بالاتر نیز گفته اند، سفارش اسلام این است که شما باید کنار سفره خود بنشینید، پیامبر (ص) دست کارگری را بوسید که برای خود کار می‌کرد، نه اینکه فردی که برای دیگری کار می‌کند.

مرجع تقلید شیعه با بیان اینکه مدیریت و اقتصاد یک کار علمی است، افزود: باید همه تلاش کنند که مردم محترمانه و آبرومندانه زندگی کنند چرا که فقر به معنای نداشتن و نداری نیست، اسلام به شخص ندار، فقیر نمی گوید. در فرهنگ اسلام، فقیر کسی است که ستون فقراتش شکسته است، چنین فردی به هیچکس اعتماد نخواهد کرد. در بیان قرآن، اقتصاد عامل قیام و ایستادگی جامعه است اگر اقتصاد خراب باشد و ستون فقرات جامعه مشکل داشته باشد، مجبور خواهد بود به دیگران باج بدهد.

آیت الله جوادی آملی با تاکید بر لزوم خودکفایی کشور در عرصه های مختلف ابراز داشت: ما هرگز در را به روی خود نمی بندیم، ما با کسی قهر نیستیم و با همه کشورها تعامل می کنیم. آنها نیز باید مودب باشند و ادب را در مقابل ما رعایت کنند، اما ما پس از دست دادن با آنها، باید انگشتان خود را بشماریم، این معنای استقلال است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توسعه در کار و تولید باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، کشور این ظرفیت را دارد، باید تولیدکنندگان تشویق شوند و دولت هم آنها را هدایت و مراقبت کند.

کد خبر 646836

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha