مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با اشاره به افزایش شدت وزش باد و تلاطم خلیج‌فارس گفت: در ۲ عملیات جداگانه امدادگران مرکز جستجو و نجات دریایی استان بوشهر ۱۲ ملوان ۲ شناور غرقی در خلیج‌ فارس از مرگ حتمی نجات دادند.

شناور ایرانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سیاوش ارجمندزاده در بوشهر از آماده‌باش بودن مراکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: در تمام نقاط بندری استان مراکز جستجو و نجات دریایی به‌صورت شبانه‌روزی خدمات لازم به دریانوردان در خلیج‌فارس ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به تجهیز مراکز جستجو و نجات دریایی به ابزار و امکانات پیشرفته امدادگری خاطر نشان کرد علاوه بر استقرار شناور پیشرفته ناجی در بنادر استان، امدادگران مجرب با تجهیزات کامل فعال هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به نامساعد بودن وضعیت جوی استان و اعلام هشدارهای لازم از انجام عملیات امدادرسانی در خلیج‌فارس خبر داد و بیان کرد: طی ۲ عملیات جداگانه و همزمان ۱۲ ملوان از خطر غرق و مرگ حتمی در آب‌های خلیج فارس نجات یافتند.

ارجمندزاده با بیان اینکه در عملیات نخست یک فروند موتور لنج تجاری با شش خدمه نجات یافتند خاطر نشان کرد: این شناور از دبی به سمت بندر ریگ در حال حرکت بود که به سبب شکستگی سکان و شرایط نامساعد جوی غرق شد.

وی از اعزام شناور ناجی ۸ به موقعیت غرق شناور در خلیج‌فارس خبر داد و خاطر نشان کرد: پس از دریافت درخواست کمک خدمه موتور لنج توسط مرکز کنترل بندر دیر، بلافاصله شناور ناجی ۸ به موقعیت اعزام و موفق شد ۶ خدمه شناور یاد شده را از درون دریا نجات داده و به‌سلامتی به بندر دیر منتقل کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در عملیات دوم نیز بر اساس اطلاع مرکز کنترل لاور ساحلی، یک فروند موتور لنج تجاری دیگر که با شش خدمه در مسیر دبی به گناوه در حال حرکت بود به سبب شرایط نامساعد جوی غرق شد و یک فروند موتور لنج صیادی خدمه این شناور را نجات داد.

ارجمندزاده تصریح کرد: در ادامه عملیات امداد و نجات با هماهنگی انجام گرفته، شناور ناجی ۱۸ از بندر عامری به موقعیت یاد شده اعزام شد و در فاصله ۴۰ مایل بندر عامری افراد نجات یافته را به بندر عامری انتقال داد.

کد خبر 646818

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha