یک زن آموزگار آمریکایی در میانه سفری هوایی از شهر شیکاگو در این کشور به مقصد ریکیاویک پایتخت ایسلند در آن سوی اقیانوس اطلس برای تعطیلات آخر سال بود که آزمایش کرونای فوری‌اش مثبت شد.

Plane

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بیزنس اینسایدر خانم ماریسا فوتیو، آموزگار اهل ایالت میشیگان آمریکا روز ۲۰ دسامبر در ابتدای این سفر شش ساعته هوایی بود که احساس گلودرد کرد و تصمیم گرفت با کیت تست فوری کرونا که همراهش بود، خودش را آزمایش کند و پس از مدت کوتاهی نتیجه آزمایش مثبت شد.

او برای در امان ماندن سایر مسافران برای ۵ ساعت باقیمانده از سفر شش ساعته از آمریکا به ایسلند خودش را درون دستشویی هواپیما ایزوله کرد. او که جریان این حادثه را در شبکه اجتماعی «تیک‌تاک» مستند کرد، در مصاحبه‌ای بعد از پایان سفر گفت: «۱۵۰ مسافر سوار هواپیما بودند و بزرگترین ترس من این بود که کرونا به آنها منتقل شود.»

آزمایش مثبت کرونا در هواپیما کار دست زن مسافر داد

مهمانداران خطوط هوایی ایسلند هم از محبت فروگذار نکردند و به گفته این مسافر «قرنطینه‌ای VIP» را برای او فراهم آوردند. به گفته این آموزگار، یکی از زنان مهمانداران هر در طول این ۵ ساعت هر خوردنی و نوشیدنی که خواست در اختیارش گذاشت و مراقب بود که برای او مشکلی پیش نیاید.

البته این زن آموزگار توضیح نداد که آزمایش قبل از پروازش که باید منفی باشد، دقیقا در چه زمانی انجام شده است.

ایسلند از همه مسافران ورودی به این کشور می‌خواهد ۷۲ ساعت پیش از پرواز نتیجه منفی آزمایش کرونا ارائه دهند که می‌تواند آزمایش PCR یا آزمایش فوری باشد.  ویدئویی که او قبل از سفرش پست کرده بود که ظاهرا نشان می‌دهد او آزمایش PCR منفی داشته است.

خانم فوتیو پس از فرود هواپیما در ایسلند در هتلی در شهر ریکیاویک قرنطینه شد. زن مهماندار مراقبش در هواپیما این بار  برایش دسته‌ای گل  و یک درخت کوچک کریسمس آورد تا تحمل مدت ۱۰ روز قرنطینه بر اساس مقررات ایسلند را برای او آسانتر کند.

کد خبر 646742

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرگرمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha