محمد منیب، وکیل سابق صدام در مصاحبه با ریانووستی در آستانه سالگرد اعدام رهبر سابق این کشور اعلام کرد صدام، رئیس جمهور سابق معدوم عراق می‌دانست که محاکمه او با حکم اعدام به پایان می‌رسد، اما نگرانی و ترس از خود نشان نداد.

صدام

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایسنا به نقل از اسپوتنیک نوشت: صدام حسین ۳۰ دسامبر ۱۵ سال پیش، پس از حمله آمریکا به عراق به بهانه جستجوی سلاح‌های کشتار جمعی که وجود آنها در این کشور ثابت نشد، اعدام شد.

منیب گفت: "او از همان ابتدا می‌دانست که آخر این قضیه معلوم است، آنها سر او را می‌خواهند و نمی‌خواهند هیچ اعتراضی بشنوند."

در عین حال، به گفته وکیل، صدام، ایران را دشمن اصلی خود می‌دانست.

حمله ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا به عراق به بهانه مبارزه با تروریسم بین‌المللی و جستجوی سلاح‌های کشتار جمعی در سال ۲۰۰۳ اتفاق افتاد و صدام، رئیس جمهور وقت این کشور سرنگون و اعدام شد.

رهبر سابق عراق توانست حدود شش ماه از چشم آمریکایی‌ها پنهان شود، اما دسامبر ۲۰۰۳ در نزدیکی زادگاهش تکریت دستگیر شد. اولین جلسه دادگاه ویژه در جولای ۲۰۰۴ برگزار شد. دادگاه در ۵ نوامبر ۲۰۰۶ صدام را مجرم تشخیص داد و به اعدام با چوبه دار محکوم کرد.

کد خبر 646551

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابراهیم IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    0 3
    لعنت خدا بر روح پلیدش .عاقبت اعتماد به آمریکا همین هست .کشورهای دیگه هم باید عبرت بگیرند
  • رزمنده IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    4 0
    سرنوشت همه دیکتاتورها وحکومت های توتالیتر دردنیا چیزی جزاین نیست بالاخره درچنگال عدالت ملت خودگرفتارمیشوند چه بهتر که درایام حکمرانی درراستای عدالت ورفع تبعیض فی مابین ملت خود اقدام کنند تاچنین به عاقبتی شوم گرفتارنشوند.
  • AU ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    2 0
    در عین حال، به گفته وکیل، صدام، ایران را دشمن اصلی خود می‌دانست. روز های که تازه جنگ تمام شده بود را هر فردی دیده یادش نمیرود که در رسانه ها چگونه به صدام برادر صدام گفته می‌شد ، همانگونه که در سال ۱۳۶۰ عرفات با کمک به صدام در جنگ به رسانه ها کفته بود من اول عرب هستم بعد مسلمان .