مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
۰ نفر

زمانی که بخواهید یک ملک مناسب و خوش قیمت در شهر تهران خریداری کنید، برای اینکه یک خرید موفق داشته باشید، باید به برخی از اصول کلیدی خرید خانه در تهران توجه کنید. بررسی کردن جوانب مختلف باعث خواهد شد تا بتوانید عیوب و نقص یک ملک را شناسایی کنید. اگر ساختمان انتخاب شده دارای نقص باشد، می‌توانید قبل از خرید این موضوع را به صاحب ملک اطلاع دهید.

image-20211229154631-1.jpeg

وجود یک سری اصول فنی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید. اگر بخواهید یک ملک در شهر تهران خریداری کنید، بهتر است این مقاله را تا پایان دنبال کنید.

۵ اصول فنی خرید ملک در تهران

در این بخش به ۵ اصول فنی و کلیدی برای خرید ملک در تهران اشاره خواهیم داشت. در صورتی که بخواهید خرید خانه در تهران را در یک بستر ایمن انجام دهید، بهتر است به موارد گفته شده در زیر توجه داشته باشید:

  • بررسی مدارک کامل شناسایی

نخستین کاری که باید در زمینه خرید ملک در تهران انجام دهید، بررسی مدارک و وکالت نامه قانونی فروشنده است. برای خرید یک ملک باید اطلاعات کامل فروشنده را دریافت کرده و با دقت بررسی کنید. یکی از موضوعات مهم در این بخش، ممنوع المعامله نبودن طرفین معامله است که ممکن است در آینده مشکل ساز شود. به عنوان نمونه شخصی که به صورت کامل از لحاظ قانونی ورشکسته محسوب می‌شود، امکان انجام معامله را ندارد.

  • بررسی وضعیت سند ملک

زمانی که بخواهید یک ساختمان را در تهران به صورت قانونی خریداری کنید، باید قبل از پرداخت پول و قول‌نامه نهایی، از وضعیت سند ملک مورد معامله اطمینان حاصل کنید. توجه داشته باشید که اسناد ملکی دارای اقسام متفاوت هستند که قوانین ثبت مخصوص به خود را دارند. خریدار باید قبل از عقد قرارداد، از نوع و وضعیت سند خود آگاه شود. اگر نکته مبهمی در مورد وضعیت سند مالکیت وجود دارد، باید به شکل کامل مورد بررسی قرار بگیرد. در صورت نیاز، خریدار باید بتواند استعلام‌های لازم را از مراجع ذیربط دریافت نماید.

  • تطابق ملک با وضعیت موجود

فروشنده در فروش ملک سعی می‌نماید تا حدود زیادی عیب‌های ساختمان را به صورت کامل بپوشاند. اگر بخواهید یک ساختمان را با شرایط مناسب خریداری کنید، بهتر است تمام جوانب ساختمان خریداری شده را در نظر بگیرید. خرابی، عیوب و نواقص موجود در ساختمان باعث خواهد شد تا بتوانید قبل از نهایی کردن قول‌نامه این موضوعات را به فروشنده اطلاع داده و در صورت نیاز، خرید را کنسل کنید.

۵ اصول فنی به هنگام خرید خانه در تهران

  • تعیین شرایط بر فسخ قرارداد و تنظیم ثبت سند

با توجه به این که در بسیاری از معامله‌های امروزی، اختلافات ممکن است بروز نماید، برای جلوگیری از ایجاد مشکلات در آینده، شرایطی بر فسخ قرارداد باید به شکل کامل تعیین شود. این موضوع می‌تواند به شکل کتبی در قرارداد نگارش شود. به دلیل بروز مشکلات و اختلافات احتمالی، لازم است که هر نوع تنظیم سند در دفاتر رسمی و سامانه ثبت اسناد انجام شود. این امر باعث می‌شود تا قرارداد ثبت شده به شکل کامل رسمیت داشته باشد.

وجود یک دفترخانه رسمی برای خرید خانه در تهران، باعث خواهد شد تا طرفین بتوانند قرارداد را با حساسیت بیشتری مطالعه کنند.

  • تنظیم قرارداد در معاملات املاک معتبر

به عنوان آخرین نکته در زمینه خرید و فروش خانه در تهران، اگر بخواهید تمام روال ثبت خرید خانه در یک بستر امن و قانونی انجام شود، کافی است معامله خود را نزد بنگاه‌های معتبر انجام دهید. بررسی مجوز کسب اتحادیه املاک و کدرهگیری بنگاه معاملاتی به شما این اطمینان را می‌دهد که از معتبر بودن بنگاه املاک اطمینان حاصل کنید. هر یک از نکات گفته شده در این بخش باعث خواهد شد تا بتوانید یک معامله مناسب را به خوبی پشت سر بگذارید.

۵ اصول فنی به هنگام خرید خانه در تهران

خرید خانه در تهران از طریق آگهی‌های نیازمندی‌های همشهری

زمانی که بخواهید خرید آپارتمان را به بهترین شکل انجام دهید، نیاز است که از طریق یک سایت معتبر، دسترسی خود را به آگهی‌های خرید و فروش خانه در تهران افزایش دهید. وب سایت نیازمندی‌های همشهری، یک وب سایت جامع در این زمینه است که به شما این امکان را می‌دهد که در کمترین زمان ممکن بتوانید به آگهی‌های رسمی و معتبر دسترسی پیدا کنید. در صورتی که قصد خرید آپارتمان در یکی از مناطق تهران را دارید، کافی است به وب سایت راهنمای همشهری به آدرس rahnama.com مراجعه کنید.

کد خبر 646540

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    0 1
    اپارتمان من ۲۰سالهشد ولی هنوز تعاونی تاکسی رانی سند منزل مجتمع مارو نداده ومن مشکل فروش پیدا کردم نمی دانم چکار کنم