شورای عالی انقلاب فرهنگی با افزایش سالیانه جذب ۲۰ درصد دانشجوی پزشکی نسبت به سال قبل، به مدت ۴ سال موافقت کرد. این دانشجویان در همه دانشگاه‌های کشور جذب خواهند شد اما به‌صورت بومی گزینی به مناطق محروم اختصاص پیدا می‌کنند.

شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در جلسه عصر روز سه‌شنبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، که به ریاست سید ابراهیم رییسی برگزار شد، بررسی افزایش جذب دانشجویان رشته‌های پزشکی و تدوین سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.

در این جلسه افزایش سالیانه جذب ۲۰ درصد دانشجوی پزشکی نسبت به سال قبل به مدت ۴ سال مورد موافقت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت. این افزایش اختصاص به مناطق محروم دارد و دانشجویان در همه دانشگاه‌های کشور جذب خواهند شد اما بصورت بومی گزینی به مناطق محروم اختصاص پیدا خواهند کرد.

این افزایش بطور خاص برای عموم داوطلبین به منظور خدمت در مناطق محروم بوده و تابع ضوابط سایر سهمیه‌ها نیست. در مجموع این چهار سال، ۹۰۰۰ نفر به ظرفیت پزشکی کشور اضافه خواهد شد.

همچنین در جلسه امروز سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه و قرار شد اعضا نظرات خود را ظرف مدت یک هفته به کارگروه تحول این شورا تحویل دهند.

این سند مشتمل بر بخش‌هایی چون قرارگاه فرهنگی کشور، تحول در شورا، ترکیب حضور اعضای حقوقی، تحول در دبیرخانه و تاکید بر ساختار اجرایی شدن شورا تدوین شده است.

کد خبر 646344

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خلیل IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    0 0
    بیست درصد هم کمه باید دویصد درصد افزایش پیدا کند
  • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    0 0
    با گران شدن دلار و یورو و محد ودیت حقوققی برای اقایان فرزندان انها در خارج از کشور اندکی دچار مضیقه شدند.مبارک باد بازگشت اقازاده هیای پزشک به کشور
  • رامین IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    0 0
    ارزش نداره. کسی تمایل به رفتن در نقاط محروم را نداره.