یک رسانه عربی به نقل از یک مسئول عراقی اعلام کرد که دور پنجم مذاکرات میان ایران و عربستان بزودی به میزبانی بغداد برگزار خواهد شد.

ایران و عربستان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، یک مسئول ''عالی رتبه'' عراقی امروز(سه شنبه) در گفت‌وگو با العربی الجدید اعلام کرد که تحرکات جدیدی در دفتر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق برای برگزاری نشست جدید میان تهران و ریاض در بغداد درحال انجام است.

این مقام عراقی که خواسته نامش فاش نشود تاکید کرد: فواد حسین، وزیر خارجه عراق و قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی این کشور به منظور ایجاد شرایط برگزاری نشست جدید میان ایرانی ها و سعودی ها در عراق درحال انجام تحرکات گسترده ای هستند.

این منبع گفت: دو طرف ایرانی و سعودی با برگزاری دور جدید مذاکرات موافقت کرده اند اما تا این لحظه مشخص نیست که دو کشور در چه سطحی مشارکت خواهند کرد و طی دور روز گذشته تماس های زیادی در این چارچوب انجام شده است.

این مسئول عراقی می گوید: تلاش عراق برای فراهم کردن شرایط برگزاری این نشست ها به این دلیل است که مسئولان بغداد معتقدند کاهش تنش در منطقه تاثیر مثبتی بر اوضاع سیاسی و امنیتی عراق در این دوره بحرانی خواهد گذاشت.

وی گفت: اگر اتفاق خاصی نیفتد و مانعی ایجاد نشود نشست جدید ایران و عربستان بزودی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بغداد پیش از این میزبان چهار دور مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی بوده است.

فواد حسین، وزیر خارجه عراق اخیرا در راس هیاتی از جمله قاسم الاعرجی به تهران آمد و با مقامات عالی رتبه کشورمان از جمله امیرعبدالهیان، همتای ایرانی خود دیدار و رایزنی کرد.

امیرعبدالهیان در نشست خبری مشترک با فواد حسین تاکید کرد: به کوشش آقای فؤاد حسین و آقای مصطفی الکاظمی (نخست‌وزیر عراق) ما در دور آینده مذاکرات ایران و عربستان در بغداد شرکت خواهیم کرد. از مساعی جمیله دولت عراق برای کمک به رفع سوءتفاهمات و بازگشت روابط ایران و عربستان به حالت طبیعی تشکر می‌کنم.

روز گذشته(دوشنبه) نیز وزارت خارجه عراق اعلام کرد که فواد حسین گفت وگویی تلفنی با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه سعودی داشته است.

کد خبر 646274

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha