مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: مذاکرات ما در قالب قراردادهای واردات آب از کشورهای شمال شرق کشور، در بازه ۱۰۰ میلیون متر مکعب تا یک میلیارد متر مکعب برای ورود به کشور است.

آب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمد اعلایی با اشاره به مساله واردات آب از کشورهای همسایه افزود: مذاکرات بسیار خوبی در مساله واردات آب با اولویت کشورهای شمال شرق کشور در جریان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با تشریح این مساله که در حال حاضر مذاکرات با کشور تاجیکستان در جریان است، بیان کرد: طرح‌هایی در مقیاس واردات آب از کشور همسایه تا زمانی که تایید کلی مقامات در بالاترین سطح را نداشته باشد، قابل اجرا نیست.  

لزوم هماهنگی ۵ کشور در مساله واردات آب به ایران

وی ادامه داد: مطالعاتی در زمینه واردات آب از کشورهای شمال شرق کشور انجام شده و فاصله ما تا نزدیک‌ترین نقطه بهینه هم تعیین شده است اما پیگیری این موضوع به هماهنگی کامل بین ۵ کشور در بالاترین سطح نیاز دارد.

اعلایی با اشاره به اینکه منبع آبی که قرار است به ایران انتقال پیدا کند میان ۵ کشور مشترک است، گفت: منابع آبی مطالعه مرتبط با حوضه آبریز آمودریا است و باید در گام اول یک موافقت کلی میان کشورها برقرار شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با ابراز امیدواری به روند مذاکرات مساله واردات آب تاکید کرد: مذاکرات ما در قالب قراردادهای واردات آب از کشورهای شمال شرق کشور، در بازه ۱۰۰ میلیون متر مکعب تا یک میلیارد متر مکعب برای ورود به کشور است.

براساس این گزارش چندی پیش وزیر نیرو عنوان کرده بود، رئیس جمهور در اجلاس عشق‌آباد موضوع همکاری کشورهای منطقه در بخش آب را مورد توجه قرار داد و در این مدت تاکنون جلسات متعددی با مسئولان کشورهای ترکمنستان، افغانستان، ترکیه، عراق، ارمنستان و آذربایجان برگزار کردیم که اگر توافق و دستاوردی داشته باشد، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

کد خبر 646228

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha