مجموع نظرات: ۲
دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
۰ نفر

یک متخصص بیماری‌های عفونی به تشریح راهکارهای پیشگیری از ابتلا به اومیکرون پرداخت.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر بابک صیاد در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع سویه اومیکرون در بسیاری کشورهای جهان گفت: متاسفانه این سویه جدید به ایران هم رسیده و دیر یا زود در استان های مختلف منتشر می شود.

وی افزود: بنابراین نیاز است که از هم اکنون افراد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمینه پیشگیری از ابتلا به این سویه جدید اقدام کنند.

صیاد مهمترین اقدام مقابله‌ای در برابر سویه اومیکرون را تزریق دوز سوم واکسن کرونا دانست و افزود: افرادی که حداقل سه ماه از تزریق دوز دوم واکسن آنها گذشته، باید هرچه سریع‌تر برای تزریق دوز سوم اقدام کنند.

وی افزود: نوع واکسن مهم نیست، چرا که تمام انواع واکسن‌های کرونا پیشگیری خوبی در برابر ابتلا به نوع شدید بیماری و مرگ و میر ناشی از آن دارند.

صیاد گفت: در خصوص نوع واکسن در دوز سوم توصیه می‌شود افراد ترجیحا از همان نوع واکسن قبلی استفاده کنند، بطور مثال اگر کسی در دو دوز قبلی سینوفارم تزریق کرده توصیه می‌شود در دوز سوم هم مجددا سینوفارم تزریق کند.

این متخصص بیماری‌های عفونی نکته مهم بعدی در پیشگیری از ابتلا به سویه اومیکرون را استفاده از ماسک دانست و افزود: این سویه جدید قدرت سرایت بالایی دارد و نیاز است افراد حتما از ماسک جهت پیشگیری از ابتلا به این ویروس استفاده کنند.

وی افزود: در کنار استفاده از ماسک توصیه می‌شود افراد بطور جد از حضور در اماکن شلوغ و دورهمی‌ها خودداری کرده و حتما رعایت فاصله اجتماعی را داشته باشند.

کد خبر 646088

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    2 1
    بالاخره ما نفهمیدیم، واکسن پیشگیری می کنه یا شدت بیماری رو کم و از مرگ، جلوگیری می کنه؟!!