معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهور در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علمی کاربردی گفت: در دو بخش توانمندسازی و آسیب زدایی که جزو مقوله های ارائه شده توسط ریاست جمهوری به معاونت است، کار کرده ایم و می دانیم هر دو بخش نیاز به آموزش های کامل و فراگیر بلندمدت یا کوتاه مدت دارد.  

تفاهم نامه همکاری

همشهری آنلاین _ معصومه حق جو: انسیه خزعلی با بیان اینکه اساس هر کاری آموزش است و اگر کاری بدون آموزش انجام شود به نتیجه نمی رسد، ادامه داد: صرفا هر دانشی نیازمند این است که به نحو شایسته به منصه ظهور برسد و بتوانیم از آن بهره مند شویم. در این راستا دانشگاه جامع علمی کاربردی این دو مقوله را تجمیع کرده و مسائل علمی و پشتوانه پژوهشی را زمینه‌ای قرار داده برای اینکه ثمره آن را به ظهور برساند.  

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اظهار خرسندی از امضای اولین قرارداد با دانشگاه علمی کاربردی در حوزه زنان گفت: امیدواریم هم در بخش آسیب زدایی و هم در بخش رفع مشکلات و آسیب هایی که خانواده و زنان با آن درگیر هستند، بتوانیم از آموزش های این دانشگاه بهره بگیریم.

او با بیان اینکه در بخش توانمندسازی عمدتا بر موضوع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و زنان خودسرپرست متمرکز شده ایم، افزود: بسیاری از زنان خودسرپرست با اینکه تحصیلات دانشگاهی دارند اما فاقد مهارت های لازم برای شروع کار  هستند. امیدواریم با این تفاهم‌نامه زمینه اشتغال برای این قشر در سریع ترین زمان ممکن فراهم شود.

به گفته معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، این دانشگاه در راستای مهارت آموزی به زنان چه به صورت حضوری و چه غیر حضوری مسلما نقش پررنگی دارد و مراکز متعدد دانشگاه علمی کاربردی در سراسر کشور می توانند کمک بزرگی در راستای تحقق این هدف باشند.  

خزعلی بیان کرد: در بخش کارآفرینی هم برای کارجویان و هم برای کارآفرینان و تسهیلگران، آموزش های خاصی طبق تفاهم‌نامه در نظر گرفته شده است. در بخش آسیب های اجتماعی نیز موضوعات طلاق و اعتیاد و... را مدنظر داریم که نیاز به آموزش های ویژه دارد. امیدواریم در قراردادهای عملیاتی آینده به آنها نیز پرداخته شود و به ثمر برسد.

دانشگاه‌ جامع علمی کاربردی، پل ارتباطی دانش‌آموختگان با بازار کار 

دکتر حسین بلندی، سرپرست دانشگاه‌ جامع علمی کاربردی نیز در این مراسم گفت: در این تفاهم‌نامه نکات قابل توجهی مطرح شده است. چابکی این دانشگاه و اجرایی شدن بسیاری از تصمیمات، این امکان را فراهم می کند با ۶۰۰ مرکز در سراسر کشور و امکاناتی که در آنها وجود دارد بتوانیم سریع تر به تحقق اهداف در حوزه زنان کمک کنیم.  

سرپرست دانشگاه‌ جامع علمی کاربردی بیان کرد: امیدواریم هم در موضوع کلان خانواده و مهمتر از آن در بخش دانش‌آموختگان دانشگاه هایی که نمی توانند وارد بازار کار شوند، بتوانیم به عنوان پل واسط بین دانش‌آموختگان دانشگاه های کشور و بازار کار باشیم.  

بلندی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی رسالت اصلی خود را پرداختن به موضوع اشتغال و پاسخگویی به نیاز بازار کار می داند، ادامه داد: خوشبختانه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در این زمینه پیشتاز است و ما هم بخشی از این مسئولیت را پذیرفته ایم. امید است به زودی شاهد برگزاری اولین دوره منتج از تفاهم‌نامه باشیم.  

ضرورت حضور و نقش آفرینی موثر زنان در حوزه های مختلف 

دکتر زهرا کوهساری مدیر کل حوزه ریاست معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ​​​​​​نیز در این مراسم بیان کرد: در ذیل سلسله تفاهم‌نامه‌هایی که معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با دستگاه های مختلف اجرایی، منعقد کرده و خواهد کرد و هر کدام به نوعی گامهایی را در راستای تحقق اهداف حوزه زنان برمیدارند، یکی از آن ها، تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه جامع علمی و کاربردی است.  

وی ادامه داد: امیدواریم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اهداف سند چشم انداز در افق  ۱۴۰۴ و سیاست‌های کلان حوزه زنان و خانواده بتوانیم با همکاری دانشگاه جامع علمی و کاربردی زمینه های لازم برای حضور و نقش آفرینی موثر زنان در حوزه های مختلف دارای مزیت جامعه را از جمله آموزش مهارت‌های اختصاصی و متناسب با الگوی سوم زن مسلمان طی این تفاهم‌نامه به منصه بروز و ظهور برسانیم.

کوهساری اظهار امیدواری کرد این تفاهم‌نامه و هم افزایی بین سیاست های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهور و ریاست دانشگاه علمی و کاربردی بتواند تعامل و همکاری های مفیدی را در زمینه آموزشی، پژوهشی اجتماعی و فرهنگی با محوریت زنان و خانواده و همچنین ارتقای دانش و توانمندی و مهارت های فردی و اجتماعی و خانوادگی و حرفه ای زنان به عنوان جامعه هدف این تفاهم‌نامه فراهم کند.

کد خبر 646032

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha