پژوهشگران دریافتند برخی مواد موجود در آناناس می‌تواند باعث بروز سوزش در دهان شود.

آناناس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آناناس یکی از میوه‌های بسیار پرخاصیت و مفید برای بدن انسان است. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که دقایقی پس از خوردن آناناس، احساس سوزش در دهان خود کرده باشید. اما آیا تاکنون به دلیل بروز این موضوع فکر کرده‌اید؟

برخی افراد پس از سوزش دهان تصور می‌کنند که به آناناس آلرژی دارند. در سوی مقابل، برخی افراد خوردن آناناس ترش و اسیدی بودن آن را به این موضوع مرتبط می‌دانند.

گرچه آناناس دارای اسید سیتریک است، اما دلیل سوزش دهان، این ماده نیست. متخصصان می‌گویند تنها ماده غذایی آناناس، بروملین است. این ماده یک آنزیم است که باعث هضم پروتئین می‌شود.

خواص درمانی آناناس

بروملین با هضم کردن سطح پوست دهان، باعث سوزش می‌شود. این آنزیم در مرکز آناناس به وفور وجود دارد. در صنایع از این آنزیم برای نرم کردن گوشت (بیات کردن گوشت) استفاده می‌کنند.

با این حال، نباید از این موضوع وحشت کنید. اگر بروملین به صورت مکمل غذایی مورد استفاده قرار گیرد نه تنها آسیبی به بدن وارد نمی‌کند، بلکه خواص ضدالتهابی داشته و می‌تواند برای بیماران بسیار مفید باشد.

متخصصان می‌گویند اگر به مصرف آناناس آلرژی ندارید، نباید نگران آنزیم بروملین باشید. در حقیقت بدن انسان قابلیت خارق العاده‌ای برای التیام خود دارد و سلول‌های آسیب دیده دهان پس از مصرف آناناس به سرعت ترمیم می‌شوند.

با این وجود، اگر می‌خواهید دهانتان به طور کلی پس از مصرف آناناس دچار سوزش نشود، می‌توانید این میوه را قبل از مصرف کمی داغ کنید. گرما باعث از بین رفتن بروملین می‌شود. با این حال، باید بدانید که بسیاری از مواد مغذی آناناس مانند ویتامین C در معرض گرما آسیب می‌بینند. از این رو، مصرف این میوه به صورت خام می‌تواند بیشترین میزان مواد مغذی را به بدن برساند.

کد خبر 645984
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha