رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: شاهد ناهماهنگی و موازی‌کاری دستگاه‌های دخیل در قانون هوای پاک هستیم به طوری که در هر یک از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه تصمیمات جداگانه‌ای اتخاذ و اقدامات متفاوتی انجام می‌شود.

جعفر تشکری هاشمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهر، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره واگذاری مدیریت آلودگی هوای پایتخت به علیرضا زاکانی شهردار تهران طی تعامل دولت و شهرداری بیان کرد: موضوع مهم در تصمیم واگذاری مدیریت آلودگی هوای پایتخت به شهردار تهران این است که همه دستگاه‌ها باید با او همکاری کنند.

موازی‌کاری دستگاه‌ها در اجرای قانون هوای پاک

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه ضمن اشاره به ناهماهنگی و موازی‌کاری دستگاه‌های دخیل در قانون هوای پاک عنوان کرد: شاهد این هستیم که در هر یک از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه، تصمیمات جداگانه‌ای اتخاذ می‌شود و هر وزارتخانه نظیر نفت، صمت و... اقدامی متفاوت انجام می‌دهد.

تشکری هاشمی در ادامه بیان کرد: کسی که مسئولیت مدیریت آلوگی هوای تهران را بر عهده می‌گیرد باید بتواند وزارتخانه‌های متعدد و سازمان‌ها را برای حل مشکل آلودگی هوای پایتخت با یکدیگر هماهنگ کند.

بیشتر بخوانید: 

وی با بیان اینکه اگر این اقدام توسط هر کسی امکان پذیر باشد واگذاری مدیریت به او مطلوب و پذیرفته است، افزود: اما اگر این مطلوبیت اتفاق نیفتد و همچنان وزارتخانه‌ها در سلسله مراتب خودشان عملیات جداگانه‌ای را انجام دهند، دیگر مهم نیست که چه کسی مسئول است چرا که همچنان وضعیت آشفتگی در تولید آلاینده‌ها و مزاحمت‌های مربوط به سلامت شهروندان ادامه خواهد داشت.

آلودگی هوای تهران؛ نشان‌دهنده استفاده از سوخت‌های آلوده‌کننده در صنایع

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه وضعیت مازوت سوزی صنایع و پلایشگاه‌های پایتخت و اطراف آن چگونه است، بیان کرد: اطلاعاتی از مازوت‌سوزی در صنایع و کارخانجات تهران ندارم. البته هرچند که صنایع اعلام کرده‌اند مازوت‌سوزی ندارند اما آلودگی هوای شهر تهران نشان‌دهنده این است که از سوخت‌های آلوده‌کننده استفاده می‌شود. 

کد خبر 645966

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha